CMS med grupperettigheder?
Fra : Christian Kragh

Dato : 13-02-07 13:39

Hej.

Jeg har brug for et system der virker lidt ”ala” SharePoint hvor
brugerne kan dele filer og andre oplysninger.

Fordelen ved SharePoint er at de enkelte brugere kan tildeles
adgang til privatemapper, gruppemapper og fælles mapper på sitet.

Derved kan man have dokumenter for en arbejdsgruppe samlet i en
fælles mappe mens udenforstående ikke har adgang hertil.

Ligeledes er der indbyggede funktioner for både kalender,
adresseliste, links, billeder og mange andre typer.

Ulempen ved SharePoint er at den skal installeres på serveren så
det er ikke til at bruge hos en udbyder ved bare at lægge
systemet op.
Det kræver jo næsten man har sig egen server stående til dette
formål.
Derfor er mit spørgsmål om der findes noget tilsvarende,
ligeledes gratis, som jeg kan benytte mig af.

Min udbyders server understøtter ASP, asp.Net, MS-SQL og MySQL.
Min udbyders server understøtter ikke PHP og jeg har ingen planer
om at skifte så en løsning hvor der indgår PHP er ikke
interessant.

Er der nogle der kender et CMS der opfylder nogle af disse
betingelser?

Eventuelt er det nok med et simpel fildelings CMS i starten så
jeg slev kan udvikle ekstra plug-ins til det.

Dog med de forudsætninger for gruppe niveauer.

Venlig hilsen
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne