Linieskift med i billedtekst (aspupload)
Fra : Kp

Dato : 11-02-07 17:43

Når jeg uploader et billede med aspupload: (3.003)

---klip---

<TEXTAREA NAME='DESCR2' COLS='29' ROWS='7'>Skriv billed tekst her</
TEXTAREA>"

---klip---

og i uploadfilen:

---klip---

if Item.Name = "DESCR2" then
strBilledTekst = Item.Value
end if

---klip---

og i database opdateringsdelen:

---klip---

if Request.Querystring("BilledTekst") <> "" then
strBilledTekst = Request.Querystring("BilledTekst")
strBilledTekst = Replace(strBilledTekst, "'", "&#34")
strBilledTekst = Replace(strBilledTekst, vbcrlf, "<BR>")
end if

---klip---

Får jeg ikke "vbcrlf" med altså "<BR>" bliver ikke indsat i databasen
og teksten som brugeren skriver til billedet, står ud i en køre.

Har nogen en løsning på det.

mvh
Knud Petersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-02-07 23:34

Kp wrote:

> Får jeg ikke "vbcrlf" med altså "<BR>" bliver ikke indsat i databasen
> og teksten som brugeren skriver til billedet, står ud i en køre.

Kan dette tænkes at gøre forskellen:

strBilledTekst= replace(rs("BilledTekst") & "",VbCrLf,"<br>")

Sådan får jeg i hvert fald linjeskift med fra en formular til en gæstebog.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : kp

Dato : 12-02-07 17:58

"Erik Ginnerskov"

> Kan dette tænkes at gøre forskellen:
>
> strBilledTekst= replace(rs("BilledTekst") & "",VbCrLf,"<br>")
>
> Sådan får jeg i hvert fald linjeskift med fra en formular til en gæstebog.

Nej, det er ikke det der er problemet, for når jeg bruger samme REPLACE
metode ved andre lejligheder, opdatering m.v. virker det godt nok.
Men det er lige som om aspupload ikke lader VbCrLf passere igennem?
Skal man bruge andre koder f.eks chr13 eller sådan noget?

mvh
Knud Petersen