Billeder mangler - eller gør de?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-02-07 15:03

For nylig skiftede jeg webhotel, og i dag opdager jeg ved et tilfælde at
der er en del døde links fra thumbnail-fotos til deres forstørrelse
mange steder på siden http://www.grandts.dk/Amager/Amagerbrogade.htm -
og sikkert også på andre af mine mange websider.

Det gør sig gældende både når jeg ser på siden i IE7 og i Firefox, men
det er ikke alle de manglende billeder som er helt de samme i begge
browsere!

Hvad er der galt, og hvordan reparerer jeg siderne / billederne?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-02-07 16:39

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> [...]
>
> Det gør sig gældende både når jeg ser på siden i IE7 og i Firefox, men
> det er ikke alle de manglende billeder som er helt de samme i begge

Og siden ved navn http://www.grandts.dk/Amager/holmbladsgade.htm er der
(hos mig) slet ingen billeder på, når jeg åbner den i IE7 - men masser
af billeder når jeg går ind på den via FF!

Er det IE7 der er skør - eller FP2003 - eller webhotel One.com - eller?

Fra : enkvinde

Dato : 12-02-07 23:22

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af billeder når jeg går ind på den via FF!
>
> Er det IE7 der er skør - eller FP2003 - eller webhotel One.com - eller?

Hej Jørgen

Du er ikke helt skør, der er heller ingen billeder når jeg kikker.
Jeg lurede lidt på det første link du lagde ud, men kan umiddelbart ikke
forstå, hvorfor nogen thumbs vises, mens andre ikke gør.
Jeg ville prøve at uploade samtlige billeder igen.

Generelt kan det at blande store bogstaver ind i filnavne dog godt give
problemer og personligt forsøger jeg kun at skrive med små bogstaver... men
om DET er problemet, kan jeg heller ikke lige lure, for ifølge min logik
burde det så give fejl overalt.

Hilsen Eva

Fra : enkvinde

Dato : 12-02-07 23:52

Hej Jørgen

Blev stædig og downloadede dit websted til min maskine... og fandt fejlen

Der mangler en bindestreg i dine billedelinks. Så vidt jeg kan se, så er
problemet generelt for billederne fra Holmbladsgade. De burde linke til
feks.

images/Gadebilleder/Holmbladsgade­-mfl/Bell-sep79.jpg"

men linker nu til ...

i images/Gadebilleder/Holmbladsgade­mfl/Bell-sep79.jpg"

Hilsen Eva

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-02-07 00:47

"enkvinde" skrev bl.a.:

> [...]
>
> men linker nu til ...
>
> i images/Gadebilleder/Holmbladsgade­mfl/Bell-sep79.jpg"

Hej Eva

Tak for hjælpen. Jeg fandt fejlen(e) cirka samtidig med dig. Har nu
omdøbt den pågældende image-mappe til noget uden bindestreg. På en anden
side som jeg gik igennem med lup stod der ved nogle af billederne IMAGE
i stedet for image. Dette er også ændret, forhåbentlig overalt.
Underligt, som sådanne fejl kan opstå.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som