Javascript funktion driller i FireFox
Fra : Jacob Møhl

Dato : 12-02-07 12:20

Jeg har skrevet dette script som viser og skjuler en række divs.
Når man viser det ene div skal alle andre være skjult.

Scriptet virker fint nok i IE 7.0 men i Firefox er det helt
NO-NO.

- - - - - - - KODE - - - - - - - -
function vis(navn){
var arr_elementer = new
Array('til_1','til_2','til_3','til_4');
for (var i=0;i< arr_elementer.length;i++) {

document.getElementById(arr_elementer[i]).style.display='none';
if(navn == document.getElementById(arr_elementer[i])){

document.getElementById(arr_elementer[i]).style.display='block';
}
}
}

- - - - - - SLUT - - - - - -

Jeg bruger funktonen sådan her i htmlen;

Og tror problemet er at strengen 'til_1' ikke kommer ind i
funktionen.

Hvordan optimere jeg dette script til at virke i Firefox og andre
browsere !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-07 12:48

Jacob Møhl skrev:

> Jeg har skrevet dette script som viser og skjuler en række divs.
> Når man viser det ene div skal alle andre være skjult.

Har du et link til din side? Det er meget lettere at hjælpe når man
kan se siden online - se evt.
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

> if(navn == document.getElementById(arr_elementer[i])){

Venstresiden af din sammenligning (navn) er en streng mens
højresiden er et objekt. Jeg gætter på at problemet ligger her.
Prøv i stedet at sammenligne navn og arr_elementer[i].
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John S. Thomsen

Dato : 12-02-07 15:28

Strengen 'til_1' fiskes strengt taget ikke ud af dokumentet. Prøv at erstat

navn == document.getElementById(arr_elementer[i])

med

navn == document.getElementById(arr_elementer[i]).value

og se om ikke det hjælper.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-07 15:40

John S. Thomsen skrev:

> Strengen 'til_1' fiskes strengt taget ikke ud af dokumentet.

Det er heller ikke nødvendigt - den er jo allerede hardcodet i
scriptet.

> navn == document.getElementById(arr_elementer[i])
>
> med
>
> navn == document.getElementById(arr_elementer[i]).value

Hvad er værdien af en div? Der er ikke nogen value-parameter at
tage fat i. Man kan - hvis man absolut *vil* gå over åen efter vand
benytte id:

   document.getElementById(arr_elementer[i]).id

- men forudsat at man er sikker på at elementet findes i
dokumentet, kan ovenstående kortes ned til:

   arr_elementer[i]

- og sammenligningen følgelig skrives:

   if (navn == arr_elementer[i]){ ... }

Fra : John S. Thomsen

Dato : 12-02-07 16:08

Aarh! Jeg vrøvler. Du skal selvfølgelig bare bruge

navn == arr_elementer[i]

Det andet bruges, hvis man fx har et input element a la

<input id="foo" ...

så får man teksten med

document.getElementById("foo").value

Tror jeg trænger til en eftermiddagslur...

Fra : Jacob Møhl

Dato : 14-02-07 14:25

Det hjalp med

navn == arr_elementer[i]

Så virker det hele som det skal.. Mange tak for hjælpen..

Fra : Thrane

Dato : 14-02-07 14:30

Jacob Møhl skrev:
> Det hjalp med
>
> navn == arr_elementer[i]
>
> Så virker det hele som det skal.. Mange tak for hjælpen..

Var det noget man kunne "låne" til eget brug?

--
Thrane

Fra : Jacob Møhl

Dato : 15-02-07 15:02

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Var det noget man kunne "låne" til eget brug?

Du bruger bare hvad du kan bruge