Blodtryk -mit tip til at få det ned.
Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-07 18:03

Gik til lægen for ca. 1 mdr. siden og fik konstanteret forhøjet blodtryk.
Lå omking 170+/100+ : alt for højt. Var ret chockeret da jeg gik fra
lægen. Han gav mig et måleapp. med hjem hvor jeg nåede op på 181/103 !
Fik noget blodtrykssænkende medicin som jeg ikke har brugt, da
jeg ville se om jeg kunne få trykket ned uden dem. Det kunne jeg.

Hér efter et mdr. har mit blodtryk stabiliseret sig omkring 130/70. Det
er sjældent at den ryger over 140/90

Kort om mig selv : vejer ca. 80 kg og er 186 høj. Ikke ryger.

Hér er hvad jeg har gjort :

Har blandt andet ændret totalt på min spisevaner :

Fra at være meget glad for chips (popcorn,franske kartofler etc), pomfrits
(godt med salt på), relativ fed mad m. udkogte grøntsager. Til nød en
skål grønt engang imellem. Er alt dette droppet; spiser relativ fedtfattigt
godt med grøntsager til + behersket brug af salt. Har også begrænset
rødvins-forbruget, uden at blive hysterisk.

Spiser til morgenmad havregryn, et par bananer og en skive rugbrød.
Stempelkaffen er indtil videre erstattet af alm. kaffe (!)

Sluger nogle vitaminpiller : fiskeolie, calcium, d-vitamin og hvidløg
(depot)

Istedet for at køre langsomt (på min cykel) så jeg var ved at dratte af,
drøner
jeg afsted på højeste gear frem og tilbage fra job.Bliver godt forpustet.

Det er først inden for de sidste 8-10 dage at ovenstående har givet
et stabilt resultat på blodtrykket.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-07 21:38

Peter Heide wrote:
> [...]
> forpustet.
> Det er først inden for de sidste 8-10 dage at ovenstående har givet

Det er bare *rigtig* flot klaret, tillykke med resultatet.
Naturmetoden er nu også 100%bedre end medicin.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats