Sundhed og edderkopper.
Fra : Henrik

Dato : 10-02-07 15:07

Hej NGer

Jeg husker en gang at have hørt, at hvis der levet edderkopper, så var
indeklimaet i orden for de kunne ikke trives i et dårligt indeklima.

Er det en skrøne eller hvad? Og gælder denne "indikator" også ved svamp
som jo er oppe i tiden??

Hilsen Henrik

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-07 21:49

Henrik wrote:
> Hej NGer
>
> Jeg husker en gang at have hørt, at hvis der levet edderkopper, så
> var indeklimaet i orden for de kunne ikke trives i et dårligt
> indeklima.

Det er ikke en skrøne, men ganske sandt. Der er "dødsstraf" for at slå
edderkopper ihjel i mit hus

> Er det en skrøne eller hvad? Og gælder denne "indikator" også ved
> svamp som jo er oppe i tiden??

Svamp er til gengæld tegn på fugt og et dårligt indeklima.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-02-07 22:16

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indeklimaet i orden for de kunne ikke trives i et dårligt indeklima.
> Er det en skrøne eller hvad? Og gælder denne "indikator" også ved svamp

Det er afgjort en skrøne.

Der var både svamp og edderkopper i det kælderværelse jeg engang boede i.

Mvh. Lisbeth

Fra : nana sørensen

Dato : 11-02-07 23:24

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote in message
> "Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> Det er afgjort en skrøne.
>
> Der var både svamp og edderkopper i det kælderværelse jeg engang boede i.
>
> Mvh. Lisbeth

Også i mit kælderværelse.
Og bortset fra det: Med mit ret store kendskab til edderkopper i
terrarieøjemed, så lever de i mange forskellige slags klima. Nogle knastørt,
andre regnskovsfugtigt, så ligegyldigt hvordan man definerer godt indeklima,
så kan der leve edderkopper.