Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max 1000 filer pr mappe på SD kort??
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 09-02-07 20:55

Hej Allesammen

kan det passe at der max kan være 1000 filer i hver mappe på et sd
kort?? Eller er det fordi jeg har et gammelt kort??

MVH
Jimmi

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-02-07 21:42

On 9 Feb 2007 11:54:37 -0800
wolff13@gmail.com wrote:

> Hej Allesammen
>
> kan det passe at der max kan være 1000 filer i hver mappe på et sd
> kort?? Eller er det fordi jeg har et gammelt kort??

lyder som om der ligger et gammel filsystem på kortet. var det mon ikke
fat16 der havde den begrænsning.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-02-07 00:46

Kim Schulz wrote:

> lyder som om der ligger et gammel filsystem på kortet. var det mon
> ikke fat16 der havde den begrænsning.

Nah... FAT16 kan kun klare 512 filer i roden, men ellers er den næste
grænse på 65 tusind filer i alt.

Det er nu ikke nogen dum ide at begrænse antallet af filer i en mappe
til 1000. Når man begynder at rode rundt med filerne, dvs. slette nogen
af dem i dette tilfælde, går ydelsen ned, når der kommer for mange
filer i samme mappe. Det sker forøvrigt også ved FAT32 of NTFS.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Kim B

Dato : 09-02-07 22:00

> [...]

>kan det passe at der max kan være 1000 filer i hver mappe på et sd
>kort?? Eller er det fordi jeg har et gammelt kort??

Nej, det er snarere fordi nogle (mange?) kameraer sætter den
begrænsning og derefter skifter til ny mappe.

Kim