Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt SLR - hvad kan I anbefale?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 09-02-07 14:40

Hej -

Jeg er efterhånden træt af begrænsningerne i mit Nikon digitalkamera.

Derfor har jeg besluttet mig for at anskaffe mig et godt SLR kamera.

Kan I anbefale noget kram - herunder tilbehør?

Prisen er ikke underordnet - men heller ikke afgørende.

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-02-07 15:14

"Jan Bang Jensby"
> [...]
>
> Kan I anbefale noget kram - herunder tilbehør?
>
> Prisen er ikke underordnet - men heller ikke afgørende.

Hasselblad, ikke det de billigste,
men absolut noget af det bedste. -max-

Fra : Allan Pettersson

Dato : 09-02-07 15:53

Hej Jan, nogle er til Canon og nogle er til Nikon mm, det bedste du kan gøre
er at gå ned i butikken og få det i hånden og mærke hvordan det ligger i
hånden, jeg mener ikke at der er den store forskel den ene har nogle
finesser som den anden ikke har og omvendt, jeg har selv Nikon og det er
fordi jeg har nogle venner der også har Nikon og så kan man låne optikker af
hinanden, så er det ikke så dyrt
Hvis du valger Canon eller Nikon dem kan man få dele over hele verden hvis
der er noget der skal laves her og nu

Allan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-07 16:52

Jan Bang Jensby skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan I anbefale noget kram - herunder tilbehør?

For det første er du kommet i forkert gruppe - dit indlæg hører
til i:

News:dk.fritid.foto.indkoeb

Men det er lidt ligegyldigt, hvad du køber - alle dslr på
markedet leverer ganske udmærkede billeder.

Så du skal mere kigge på, hvad der ligger bedst i hånden for
dig - så ned til en forhandler og prøv dig frem.

Kig derefter på dine behov for objektiver og hvad der kan fåes
til det ønskede hus - udvalget er lidt forskelligt til de
forskellige mærker - men igen kan stort set alle opfylde de
fleste "normale" behov.

Så det er tæt på at være en religion, hvad du vælger - og hvad
folk her i gruppen vil tilråde dig at købe.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-02-07 15:14

"Jan Bang Jensby"

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-07 09:06

-max- wrote:
> Hasselblad, ikke det de billigste,
> men absolut noget af det bedste. -max-

Det kommer jo så an på hvad det skal bruges til :) men jeg antager
at dit svar var ironisk.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Jakob

Dato : 10-02-07 11:09

In article <45cc7ae6$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk says...
> Hej -
>
> Jeg er efterhånden træt af begrænsningerne i mit Nikon digitalkamera.
>
> Derfor har jeg besluttet mig for at anskaffe mig et godt SLR kamera.

DU bliver nødt til at være noget mere specifik. Overvej hvilke motiver
du vil gå efter. Vil du skyde uden blitz, skal det være action fotos,
hvor meget vil du eksperimentere med blitz, hvad betyder størrelsen af
huset og så videre og så videre.

Det gode ved dslr er at udvalget faktisk er temmelig begrænset så det er
også rimeligt nemt at overskue.

Men vær lidt mere specifik, og så skal vi forresten over i den anden
gruppe.

Hygge

Jakob

Fra : John

Dato : 10-02-07 21:20

Men vær lidt mere specifik, og så skal vi forresten over i den anden
gruppe.

Hygge

Jakob

Hvorfor en anden gruppe ? Jeg spør´bare !
Mvh. John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-07 21:45

John skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvorfor en anden gruppe ? Jeg spør´bare !
> Mvh. John

Fordi "Hvad skal jeg købe" spørgsmål hører ifølge fundats'en til

Fra : John

Dato : 10-02-07 22:39

> Fordi "Hvad skal jeg købe" spørgsmål hører ifølge fundats'en til i
>
> Jan

OK, man bliver klogere hver dag
John

Fra : Søren Friis

Dato : 10-02-07 15:35

Jan Bang Jensby wrote:

> Kan I anbefale noget kram - herunder tilbehør?

Hej Jan,

Jeg har lige købt mig et D70s for ca 3100 (Virkelig god pris!) her:
http://www.topvision-online.de/details.html?item=2100833823

D70s er ikke den nyeste model fra Nikon, men til mit behov og min
erfaring er det alt rigeligt, og det er stadig et kanon godt kamera!

Som de andre også antyder, findes der forskelligt udvalg af optik til
hhv Nikon, Canon osv, men så vidt jeg kan se i de forskellige
markedsfora på nettet er der mest Canon og Nikon grej til salg brugt.

Jeg selv har en 18-70 mm (den såkaldte kit-optik til D70s) og er meget
tilfreds med den. Den kan fåes brugt for ca 1600.

Håber det kan bidrage til dit valg.

Mvh Søren

Fra : John

Dato : 10-02-07 21:17

> [...]
>
> Jeg selv har en 18-70 mm (den såkaldte kit-optik til D70s) og er meget
> tilfreds med den. Den kan fåes brugt for ca 1600.

Jeg blev den lykkelige ejer af et Nikon D50 i sidste uge og har i dag købt
et optik som beskrevet oven for, med UV-filter og modlysblænde
(Som nyt: 1500,-)
Jeg er meget tilfreds med den sammensætning, jeg mener at det opfylder
de fleste krav man stiller til alsidig fotografering.
Jeg er meget imponeret over den korte tid det tar´ fra man tænder
til man kan ta´et billede. (2.5 billede/sek.)
Jeg tror roligt at du kan købe både Nikon og Canon brugt, fordi dem der
køber
så dyrt udstyr ved hvad de har med at gøre og passer derfor på det !
Min "nye" 18-70 ligner et der lige er pakket ud af æsken, og så for 1500,-