PC OK? RAM ?
Fra : Argh

Dato : 10-02-07 13:59

Hejsa
Jeg har en 3 år gammel AMD Barton 2800, Asrock K7D8X SIS746 333/DDR400 med
512 MB DDR RAM PC3200 1. parts.
Jeg kunne tænke mig at køre Vista på denne trofaste gamle følgesvend, men
jeg skal vel kave noget mere RAM i ? Og kan man stadig købe mit DDR ram?
Hvad og hvor skal jeg købe, og hvad koster det igrunden sådan cirka?

Tak for svar

Fra : BuFFer

Dato : 10-02-07 17:00

> Jeg kunne tænke mig at køre Vista

OT: Hvorfor ?
(nysgerrig)

Fra : ct

Dato : 10-02-07 18:41

Jeg har forsøgt mig med 1 og 2GB på Vista. Skal du spille vil jeg anbefale
2GB.

ct

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-07 18:51

Argh wrote:
> Jeg kunne tænke mig at køre Vista

Af hvilken grund ?

Vista æder alt, hvad du kan proppe i den - så svaret er alt, hvad du kan
proppe i den - men med en PC i den hastighed vil Vista ikke fungere
bedre end XP.

Og ja - DDR ram kan sagtens købes stadigvæk - DDR400/PC3200 er normalt
billigt og helt OK til dit formål.

Jan

Fra : KK

Dato : 11-02-07 12:28

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev bl.a:

>men med en PC i den hastighed vil Vista ikke fungere bedre end XP.

XP kører også fint nok, så hvorfor ikke tage Vistas farvelade med, hvis
hardwaren er til det

KK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-02-07 13:08

KK wrote:
> XP kører også fint nok, så hvorfor ikke tage Vistas farvelade med,
> hvis hardwaren er til det

Hvad gavn gør så al farveladen ?

Der er rigelig farvelade i XP, som jeg gør alt for at fjerne ved at køre
klassisk visning m.v.

Jan

Fra : Nicolai L

Dato : 11-02-07 14:47

> Der er rigelig farvelade i XP, som jeg gør alt for at fjerne ved at køre
> klassisk visning m.v.

Samme her, men noget af "farveladen" giver et lækkert overblik over
desktoppen, som for eks. Beryl Project til linux desktop. Og hvis Vista er
begyndt at implementere nogle af disse funktioner, så som flere desktops, så
er de da på rette vej.

> Jan

Nicolai

Fra : KK

Dato : 11-02-07 17:13

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:
> Der er rigelig farvelade i XP, som jeg gør alt for at fjerne ved at køre
> klassisk visning m.v.

Personligt syntes jeg ikke at der er noget forkert ved at være glad for det
flotte layout og brugerinterface, Aero giver. Men som nævnt, så skal
hardwaren kunne følge med. Det skal selvfølgelig ikke forårsage at maskinen
bliver for sløv.

KK

Fra : BuFFer

Dato : 11-02-07 18:55

> Det skal selvfølgelig ikke forårsage at maskinen
> bliver for sløv.

Jeg gidder ikke kaste mig ud i Vista (endnu)
da jeg har mange små programmer jeg er glade for
- som jeg tvivler på vil virke under Vista.

Fra : ct

Dato : 12-02-07 00:21

> Jeg gidder ikke kaste mig ud i Vista (endnu)
> da jeg har mange små programmer jeg er glade for
> - som jeg tvivler på vil virke under Vista.

er kun blevet positivt overrasket indtil videre. kører 64 bit med meget små
problemer - min vante antivirus og driver til en trådløs
USB-netværks-tingest mangler jeg, men de skulle begge være på trapperne. På
min 32bit på den bærbare kører alt uden problemer