MS Windows
briani 27239
Pc starter når strømmen sætte på
Fra : Kent

Dato : 10-02-07 16:23

Efter geninstallering af XP (og alle opdateringer) er min Pc begyndt at
starte, så snart strømmen sluttes på kontakten. I BIOS er "Power on
after failure" sat til "Stay off". Hvilket er den eneste indstilling,
som jeg kan se har med dette emne at gøre.

Bundkortet er et Intel PBZ 875.

Er det nogle idéer til, hvad jeg bør undersøge? Kan XP have noget med
dette at gøre?

--

Kent

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 10-02-07 16:47

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen

> I BIOS er "Power on after failure" sat til "Stay off". Hvilket er den
> eneste indstilling, som jeg kan se har med dette emne at gøre.

Måske er der en option som ikke direkte har noget med Failure at gøre, men
blot hvad der sker når bundkortet får strøm.. Sådan er det i en af mine
computere.. Du skal nok fokusere mere på en generel indstilling, end på
failue options... Beklager jeg ikke har mere konkret svar

/ Jonas

Fra : Kert Rats

Dato : 10-02-07 17:03

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se har med dette emne at gøre.
>
> Bundkortet er et Intel PBZ 875.
>
> Er det nogle idéer til, hvad jeg bør undersøge? Kan XP have noget med

Ikke at det måske hjælper dig, men min forrige pc (med Windows 98) tændte,
når jeg tændte for det tilsluttede modem! Jeg fandt aldrig ud af, hvordan
det hang sammen, men det var meget praktisk, da modemmet stod på mit
skrivebord. Så skulle jeg ikke fumle efter kontakten på pc'en

Venligst

Kert Rats

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-02-07 17:40

> [...]
> kan se har med dette emne at gøre.
>
> Bundkortet er et Intel PBZ 875.
>
> Er det nogle idéer til, hvad jeg bør undersøge? Kan XP have noget med

Jeg havde en Compaq engang der stod og kørte lystigt når man kom hjem, hvis
der havde været en strømafbrydelse i løbet af dagen. Prøv at kigge under
Pauseskærm / Strømstyring / Avanceret og se om der står luk computeren.
Bc
I started out with nothing....I still have most of it

Fra : N/A

Dato : 10-02-07 21:01

Fra : Kent

Dato : 10-02-07 21:01

Nørd skrev:

> Prøv at se i Bios efter APM Configuration

Jeg har prøvet at være alle funktioner i BIOS igennem. Jeg er ikke
sikker på, hvad der har gjort en forskel, men jeg har intet ændret og
det ser ud til at virke. Mystisk.

Men stadigvæk tak for svarene til alle.

--

Kent