MS Windows
briani 27239
Fejlmeddelse i forb. m. Det levende Danmar~
Fra : Ole Larsen

Dato : 10-02-07 11:17

Programmet, der ikke supporteres mere giver følgende:

Exeption ELowCapacityError in module DLD.exe at 000D7D8C.
The DecisionCube Capacity is low. Please deactivate dimensions
or change the data set.

Når jeg prøver at køre det efter installation så jeg ikke behøver at
sætte cder i hver gang (kopieret alle filer til mappen og installeret i
mappen - dette har jeg gjort flere gange før og på både stationær og
bærbar har det virket)

Nogen, der kan tyde fejlen og evt. anvise en løsning?

TIA & Mvh

Ole Larsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 10-02-07 11:55

> [...]
> virket)
>
> Nogen, der kan tyde fejlen og evt. anvise en løsning?

Det skyldes din PC har for meget hukommelse. Med hukommelse mener jeg
mængden af fysisk RAM plus den virtuelle humommelse. Når denne mængde
overstiger 2GB kan nogle ældre programmer få problemer. Windows XP sætter
automatisk den virtuelle hukommelse til 1.5 gange den fysiske RAM. Så hvis
du har 1GB fysisk RAM, bliver den virtuelle hukommelse sat til 1.5GB,
hvilket bliver til 2.5GB samlet hukommelse.

Løsningen er så at sætte den virtuelle hukommelse til en fast størrelse, så
den samlede mængde ikke overstiger 2GB.

Henning

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-02-07 14:25

Henning Larsen skrev:
> [...]
> hvilket bliver til 2.5GB samlet hukommelse.
>
> Løsningen er så at sætte den virtuelle hukommelse til en fast størrelse, så

Ja tak. Jeg fandt ret hurtigt forklaringen - det er tilsyneladende et
ikke ukendt prblm. Men løsningen med evt. 2 profiler (jeg benytter også
prgrm., der kræver meget hukommelse). Nu har jeg sat virtuel til min.
900, max. 2000 mb. (med mine 1 gb ram) og det ser ud til at virke, men
måske kun til den store sidefil har været i brug? Ved ikke om W XP
hurtigt selv rydder op. Løb i min søgning i øvrigt på en opdaterer
dld.exe, der ikke duede ;-(