nogle websider kan ikke vises - hjælp
Fra : mc

Dato : 10-02-07 18:08

Hej

Har brugt meget tid på dette problem.

Har en Windows 2000 server, med routning, webserver, mailserver... osv...
der er 2 nic kort i.
bagved den sidder der 4 maskiner, alle med windows xp.

2 af maskinerne virker perfekt, når der skal surfes, de 2 andre, ja
der er en del websider de ikke kan vise., bla.
http://support.microsoft.com/
http://nordbib.dk/
og mange andre....

på de maskiner der ikke kan vise siderne, kan der fint laves en
tracert... har prøvet at installere wget, og på de 2 fejlende maskiner
kan de ikke hente websider med wget... så ie7, firefox og wget kan ikke
hente de samme websider, hvilket leder mig til at tro at der er noget
routningsproblem... har været langt omkring i søgning efter løsning af
dette problem, men er ikke kommet til nogen løsning.

(skal siges at den ene fejlende maskine, er en laptop, der tages
med på arbejde, og der virker den fint, med de hjemmesider listet
ovenfor.)

hjælp
Søren

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 10-02-07 22:23

"mc" <a@a.com> wrote in message
> 2 af maskinerne virker perfekt, når der skal surfes, de 2 andre, ja
> der er en del websider de ikke kan vise., bla.
> [...]

Jeg plejer at se den slags problemer når man enten forsøger at køre VLAN
over switche der ikke kan klare 1522 byte pakker, eller når folk har PPPoE
forbindelser (der ikke kan klare fuldstørrelse ethernet pakker) og den anden
ende ikke ved hvad ICMP er, og smider det væk.
support.microsoft.com er/har været et af de sites der sender pakker med DF*
bittet sat, men smider ICMP frag needed pakker væk (fjolser).

1) Se efter at du ikke smider ICMP væk
2) sæt MTU ned (google Windows MTU) for at lave et workaround.

/Kasper Pedersen

*:
Dig: Hej MS-Web, giv mig noget data.
(pakken finder vej til ms uden problemer)
MS-Web: stor pakke til Dig, må ikke opdeles
(pakken rejser mod Dig, og når frem til din ISPs grej i din ende af
forbindelsen)
ISP: Beklager MS-Web, den kan ikke være i hullet.
MS-Firewall: Hvem er ISP? ICMP er ikke tilladt. Plonk.
(lidt tid går, og MS-Web gætter at pakken ikke kom frem)
MS-Web: stor pakke, må ikke opdeles
ISP: Beklager MS-Web, den kan ikke være i hullet.
MS-Firewall: Hvem er ISP? ICMP er ikke tilladt. Plonk.
Afgængig af om black hole router detection anvendes og virker så kan der af
og til komme data igennem efter et stykke tid, men....