VPN og/eller L2TP/IPSEC over en 3com offic~
Fra : Not@home.net

Dato : 09-02-07 12:55

Håber dette er den rigtige gruppe til mit spørgsmål!

Jeg har en 3com officeconnect secure router som jeg gerne vil bruge
til VPN forbindelse udefra.

Jeg har konfigureret routeren som man nu skal (kan ihvertfald ikke se
hvor konfigurationen er forkert) og vil gerne teste om det virker.

Først prøver jeg at connecte til routerens LAN IP fra en maskine på
mit eget net og der tager det et splitsekund for mig at få en ip
addresse fra routerens vpn ip pool. Men så opstår problemerne for hvis
jeg forsøger at connecte til routerens wan ip får jeg ingen
forbindelse. Jeg har prøvet både med en maskine på mit eget net og en
maskine på et andet net.

Det kunne godt være firewall'en men det gør ingen forskel om jeg
disabler den eller ej. I første omgang mente jeg det kunne være fordi
man ikke kan benytte VPN trafik på en TDC privat bredbåndsforbindelse
men det kan man vist godt alligevel.

Jeg har så også forsøgt at sætte en L2TP/IPSEC forbindelse op og der
kan jeg se i routerens log at der sker en masse men der får jeg
hverken en IP på en ene eller den anden måde?

Mystisk! Nogle råd, erfaringer og vejledninger?