Mouseover i ul fungerer i nyere versioner ~
Fra : Malene Arno

Dato : 09-02-07 11:49

Så er jeg tilbage igen! Denne gang har jeg fået installeret
Virtual Computer og HD og har installeret IE 6 på den, så jeg kan
teste i den. Nu kan jeg så bare se det problem, at min tidligere
meget omtalte mouse over-funktion, som fungerer fint i nye
versioner af O, FF og IE, fungerer af underlige forklaringer ikke
helt optimalt i IE 6.

Mit problem: der skal være et lille billede lige til venstre for
hvert menupunkt, når siden loader, som så skifter til et andet
ved mouse over.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Siden: www.atra.dk
CSS: www.atra.dk/css/css10.css

/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-02-07 18:09

Malene Arno <malene@arno.dk> skrev :

>Mit problem: der skal være et lille billede lige til venstre for
>hvert menupunkt, når siden loader, som så skifter til et andet
>ved mouse over.

IE 6 og tidl. versioner understøtter kun hover på <a>.

Hvis det skal virke der så må du altsp enten lave hover på <a>
eller bruge onmouseover/out.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-02-07 23:07

Kerim Ellentoft skrev:

> IE 6 og tidl. versioner understøtter kun hover på <a>.
>
> Hvis det skal virke der så må du altsp enten lave hover på <a>
> eller bruge onmouseover/out.

Eller brug Nederhoffs whatever:hover .htc-fil,
se
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Malene Arno

Dato : 15-02-07 09:27

>Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Eller brug Nederhoffs whatever:hover .htc-fil,
> se
> http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Det er også en mulighed. Jeg vil kigge på det. Og mange tak for dit
svar

Fra : Malene Arno

Dato : 15-02-07 09:25

> Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> IE 6 og tidl. versioner understøtter kun hover på <a>.
>
> Hvis det skal virke der så må du altsp enten lave hover på <a>
> eller bruge onmouseover/out.

Ok - det vidste jeg faktisk ikke. Tak for dit svar

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 18:20

"Malene Arno" <malene@arno.dk> skrev i en meddelelse

> Siden: www.atra.dk

Fik ved et tilfælde siden åbnet i et lille vindue, hvilket afslørede du har
lavet en meget uheldig centering. Jeg kunne ganske enkelt ikke rulle mig
frem til den del af siden jeg ikke kunne se. Læs mere her:
http://csnet.dk/html/eksempler_og_testsider/center.html

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Malene Arno

Dato : 15-02-07 09:30

> [...]
> lavet en meget uheldig centering. Jeg kunne ganske enkelt ikke rulle mig
> frem til den del af siden jeg ikke kunne se. Læs mere her:

Ja ... jeg er klar over problemet. Jeg har indtil videre valgt at tænke på det
som et mindre problem. Men flere og flere påpeger problemet, så jeg må til at
se på det. Er bekendt med linket til den side, du gav mig, men tak for
påmindelsen.