Lukkede porte?
Fra : p.clausen@pc.dk

Dato : 09-02-07 15:57

Hej,

Har et problem med lukkede porte på min internet forbindelse.

Har TDC ADSL og følgende udstyr:

Speedstream 4100 / TDC ADSL Modem
D-Link DGL-4300 Router
PC med deaktiveret Windows firewall.

Jeg har åbnet nogle porte i min router for at kunne forbinde via VPN,
og bruge noget remote logging udstyr ifm mit arbejde.

Problemet er at selvom jeg har forwarded de rigtige porte i min
router, så kommer der ikke noget igennem!?

Portnumrene kan jeg selv definere både for VPN forbindelsen og logging
udstyret. Jeg har prøvet MANGE porte mellem 40000 og 60000.

Jeg har prøvet at skanne mine porte, både online med ShieldsUp og en
dedikeret skannersoftware. De melder begge at ALLE mine porte er
lukkede.

Det skal siges at mine børn spiller online spil, som også kræver åbne
porte, og det fungerer fint, selvom jeg ikke har åbnet portene manuelt
i routeren (måske sker det via UPnP?).

Jeg har rimeligt godt styr på alt det omkring opsætning af netværk og
routere, men den her kan jeg ikke knække

Kan det tænkes at det er TDC som spærrer portene, enten på deres net
generelt, eller i ADSL modemet?

Tak for hjælpen

[x-postet i dk.edb.internet.udbydere]

Fra : Stoffer

Dato : 09-02-07 17:23

Kan det tænkes at det er TDC som spærrer portene, enten på deres net
generelt, eller i ADSL modemet?

------

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6004

"Med undtagelse af port 25 og port 119 er alle porte åbne på TDC's private
bredbåndsforbindelser.
Port 25 er lukket for både ind- og udgående trafik, medmindre du benytter
asmtp.mail.dk eller smtp.mail.dk. Port 119 er lukket udgående."

Fra : p.clausen

Dato : 09-02-07 18:57

Stoffer skrev:

> [...]
> Port 25 er lukket for både ind- og udgående trafik, medmindre du benytter
> asmtp.mail.dk eller smtp.mail.dk. Port 119 er lukket udgående."

Kan man på nogen måde checke om de virkelig er åbne?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-07 23:00

"p.clausen" skriver:

> Kan man på nogen måde checke om de virkelig er åbne?

Ja, lav port forwarding for alle porte til 1 computer på dit LAN. Sæt en
server op der svarer på alle porte og se så om du kan tilgå den udefra
ved request på specifik ipadresse og portnummer.

Der er vel kun 65000 porte du skal igennem.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-02-07 16:06

p.clausen@pc.dk crashed Echelon writing

> [...]
>
> Problemet er at selvom jeg har forwarded de rigtige porte i min
> router, så kommer der ikke noget igennem!?

Understøtter VPNen NAT traversal?

> Jeg har prøvet at skanne mine porte, både online med ShieldsUp og en
> dedikeret skannersoftware. De melder begge at ALLE mine porte er
> lukkede.

Hvor åbner du portene henne virtual server eller special applications.
Under firewall er der aktiveret application level gateway for den VPN type
du kører med?

> Det skal siges at mine børn spiller online spil, som også kræver åbne
> porte, og det fungerer fint, selvom jeg ikke har åbnet portene manuelt
> i routeren (måske sker det via UPnP?).

Der er forskel på åbne porte ind til netværket og ud til internettet. Som
std åbner alle routere alle porte ud til internettet.

--
Bjarke Andersen

Fra : p.clausen

Dato : 09-02-07 17:03

Tak for svarene. Se herunder.

Bjarke Andersen skrev:

> Understøtter VPNen NAT traversal?

Ja.
Det Remote logging udstyr jeg har, kører forøvrigt ikke via VPN, men
har samme problem.

> Hvor åbner du portene henne virtual server eller special applications.
> Under firewall er der aktiveret application level gateway for den VPN type
> du kører med?

Har prøvet i både, Virtual Server, Special Apps. og Gaming.
Alt er aktiveret under Application Level Gateway.

> Der er forskel på åbne porte ind til netværket og ud til internettet. Som
> std åbner alle routere alle porte ud til internettet.

Ja, det ved jeg, men f.eks. World of Warcraft bruger 3-4 porte ind til
netværket når man downloader patches, og det virker fint, selvom de
også rapporteres som lukkede af portskanneren.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-02-07 17:31

"p.clausen" <p.clausen@pc.dk> crashed Echelon writing

> Ja, det ved jeg, men f.eks. World of Warcraft bruger 3-4 porte ind til
> netværket når man downloader patches, og det virker fint, selvom de
> også rapporteres som lukkede af portskanneren.

Dette bruges kun fordi WOW downloaderen er en bittorrent klient hvorved du
osse uploader patches til andre spillere

--
Bjarke Andersen

Fra : NoOne

Dato : 09-02-07 17:38

On 9 Feb 2007 06:57:25 -0800, p.clausen@pc.dk wrote:

>Hej,
>
>Har et problem med lukkede porte på min internet forbindelse.
>
>Har TDC ADSL og følgende udstyr:
>
>Speedstream 4100 / TDC ADSL Modem
>D-Link DGL-4300 Router

.... kører du med nyeste FW ... 1.7 ?

ftp://ftp.dlink.se/Products/dgl-products/dgl-4300/drivers_firmware/

RaZoR :)

Fra : p.clausen

Dato : 09-02-07 18:59

NoOne skrev:

> ... kører du med nyeste FW ... 1.7 ?

Yep, kører med 1.7W

Fra : John

Dato : 13-02-07 21:56

Har TDC ADSL og følgende udstyr:

Speedstream 4100 / TDC ADSL Modem

-------

få dig en router med indbygget ADSL modem istedet
for det bras TDC leverer.

Jeg skiftede TDC's speed stream 4100 ud med
en FritzBox Fon WLAN Anneks A router med
indbygget ADSL modem og det spiller.

Fra : p.clausen

Dato : 16-02-07 17:47

On 13 Feb., 21:56, "John" <J...@hotnnail.com> wrote:
> [...]
> for det bras TDC leverer.
>
> Jeg skiftede TDC's speed stream 4100 ud med
> en FritzBox Fon WLAN Anneks A router med

Jooh, det var selvf. en mulighed, men den FritzBox er dælme ikke
billig
Desuden har jeg lige investeret i en D-Link DGL-4300, som heller ikke
er billig, og jeg vil nødig undvære dens funktioner.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-02-07 18:42

p.clausen@pc.dk wrote:
> Hej,
>
> Har et problem med lukkede porte på min internet forbindelse.

> [...]

Er den Speedstream med indbygget router så du faktisk har to efter
hinanden eller er den kun "modem" ?
Jeg har selv TDC men med et Speedstream 5100 "modem" og derefter en
DGL-4300. Jeg kan åbne porte som det passer mig.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : p.clausen

Dato : 27-02-07 15:02

On 16 Feb., 18:42, Jesper Hartoft <n...@hartoftUD.net> wrote:

> [...]
> Jeg har selv TDC men med et Speedstream 5100 "modem" og derefter en
> DGL-4300. Jeg kan åbne porte som det passer mig.

Hej Jesper,

Tak for svaret.

Det er et Speedstream 5100 "modem" jeg har, så jeg har faktisk præcis
samme set up som dig.

Jeg har nu kigget i DGL-4300's log, og kan se at det faktisk er den
som blokerer for indkomne forespørgsler på en specifik port, der rent
faktisk er åben...? Blokeringen sker altså hverken på TDC's net eller
i Speedstream'en.

Jeg fatter intet af dette..?

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-03-07 07:49

p.clausen wrote:

> [...]
> som blokerer for indkomne forespørgsler på en specifik port, der rent
> faktisk er åben...? Blokeringen sker altså hverken på TDC's net eller

Beklager det forsinkede svar, jeg har lige været på ferie

Jeg laver kun opsætning under "Advanced/Virtual Server" for at det virker.