Soltek SL85 bundkort AMI bios, 2 beep
Fra : Harry

Dato : 10-02-07 16:07

Hej,

Min nevø har en computer med Soltek SL85 bundkort, AMI bios. Når den
startes kommer der intet på skærmen og bios beeper kontinuerligt bip-
bip, pause, bip-bip, pause o.s.v.

Jeg har fundet en side med en meget kort forklaring:

http://www.computerhope.com/beep.htm#04

"2 short    Parity circuit failure"

Er det mon BIOS som har parity fejl? ..og dermed et nyt bundkort som
skal indkøbes.

Mvh. Harry

Fra : Nicolai L

Dato : 10-02-07 16:47

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB2-c.html

Fra : Harry

Dato : 10-02-07 20:32

On Feb 10, 4:46 pm, "Nicolai L" <news2004@mailme> wrote:

> http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB2-c.html

Tak, ud med ram-klodserne, og sikre at de blev monteret korrekt,
trykket i bund, nu spiller den max igen..