Andet multimedie
bentjuul 3670
Billigt vektorprogram?
Fra : JimR

Dato : 10-02-07 18:59

Jeg er lykkelig bruger af Photoshop Elements 4: Billigt og rigtig godt til
mit brug, både hjemme og på job.

Men der mangler noget vektorgrafik til design af et CD cover jeg er ved at
tegne på. Der skal være nogle flotte flydende linier med varierende
tykkelser som er meget vanskelige at tegne med pixelgrafik alene.

Derfor søger jeg efter "Illustrator Elements" men det findes ikke og jeg har
ikke 5.000 kr til den store pakke (og heller ikke tid/lyst) til at lære en
stor pakke). Gratisprogrammerne (fx. inkscape) er utrolig besværlige og jeg
vil gerne ofre lidt penge på et godt program med en manual osv.

Det tætteste på en løsning jeg er kommet er Paint Shop Pro X til omkring 900
kr, Xara Extreme (kan kun købes i USA til $100) eller Corel Draw X3 til 2500
kr (for dyrt)

Findes der bedre alternativer med stor fokus på let-at-bruge?

mvh

JimR

Fra : Brian S

Dato : 10-02-07 21:20

> [...]
> kr (for dyrt)
>
> Findes der bedre alternativer med stor fokus på let-at-bruge?

Det lader til, at du er Windows-bruger. I så fald sælger (eller har
solgt?) Netto en Wacom tegneplade til kr. 249,- Jeg købte sådan en i
denne uge, og der medfølger CorelDRAW Essentials 2. Jeg kender ikke -
og kan ikke installere - programmet, da jeg er Mac-bruger.

Brian

Fra : hcma

Dato : 12-02-07 11:06

"JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 2500 kr (for dyrt)
>
> Findes der bedre alternativer med stor fokus på let-at-bruge?

http://www.inkscape.org/ Gratis
m v h
hcma/-