Bluetooth
Fra : -USH-

Dato : 07-02-07 16:20

Hej gruppe

Jeg vil gerne kunne forbinde min nye Nokia 6131 til min gamle slidte
bærbare, så jeg kan overføre billeder og musik. Desuden vil jeg gerne kunne
bruge telefonen til transport af dokumenter, så den skal også gerne kunne
forbindes til fremmede computere uden de store problemer. Derfor vil jeg
helst kunne lave en forbindelse hvor der ikke skal installeres alt muligt på
computeren for at det fungerer.

Jeg gætter på at det kan lade sig gøre med et kabel, men:

Kan det lade sig gøre med bluetooth?
Min computer har ikke bluetooth, og jeg kan ikke regne med at andre
computere som jeg vil forbinde til har det. Kan man få en usb-fætter som
lynhurtigt installerer sig selv, og så kan man lave forbindelse mellem
computeren og telefonen?

--
Mvh. Ulrik

Fra : Erling S.

Dato : 07-02-07 16:27

-USH- skrev:
> [...]
> computere som jeg vil forbinde til har det. Kan man få en usb-fætter som
> lynhurtigt installerer sig selv, og så kan man lave forbindelse mellem

Hej.
Ja, de fleste nyere bluetooth adaptere skulle kunne installere sig selv
på win xp. Andre kræver en driver der normalt er med, når man køber.
Her er f.eks. en til 99 kr.
http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=CTRTA0002&kat=&subkat=
Men der findes et hav af forskellige.
Søg selv via Google efter usb bluetooth adaptere, så skal du se.
/Erling

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 16:48

På QXL.dk sælges de ned til 59,-

Fra : Erling S.

Dato : 07-02-07 16:57

Anders (6400) skrev:
> På QXL.dk sælges de ned til 59,-

Ja, men det er jo noget gammelt bras de sælger der.
Jeg holder mig langt væk fra QXL. Har haft dårlige
erfaringer med, at det købte ikke var som forventet,
samt at det ikke kom før 14 dage efter betalingen.
Man har jo 14 dages fortrydelsesret ved køb hos firmaer på
internettet.
/Erling

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 17:05

Den jeg købte er helt ny...

Vil godt give dig ret i meget af det du udtaler dig om, men der er også
mulighed for at gøre en godt handel, hvis man er heldig.

Fra : ai

Dato : 07-02-07 17:08

såre enkelt med en USB dongel med Bluetooth.

se www.jabra.com
pris: ca. kr. 200
/ai

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 18:10

Til den pris, du få 3 for på QXL.dk, vel at mærke nye, og så er der penge i
overskud

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 07-02-07 19:34

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
> Til den pris, du få 3 for på QXL.dk, vel at mærke nye, og så er der penge
> i overskud

Da ikke Jabra ?

--
ad

Fra : kenneth.g

Dato : 08-02-07 15:29

> [...]
> computere som jeg vil forbinde til har det. Kan man få en usb-fætter som
> lynhurtigt installerer sig selv, og så kan man lave forbindelse mellem

Jeg bruger kabel, og skal ikke installer noget på en fremmede computer,
telefonen gå i "data overførelse mode". og fungere som et eksternt
-Nokia5500

Kenneth

Fra : -USH-

Dato : 12-02-07 14:48

kenneth.g skrev:

> Jeg bruger kabel, og skal ikke installer noget på en fremmede
> computer, telefonen gå i "data overførelse mode". og fungere som et
> eksternt -Nokia5500

Jep, jeg endte også med at købe kabel, det er umiddelbart mere problemfrit.

--
Mvh. Ulrik