Testetoron?
Fra : bj

Dato : 08-02-07 20:37

Kom til at tænke på hvad dette præparat egentlig lige gør for en
cykelrytter.

Restititution?
Muskelmasse?
Vægttab?

Ved Landis må det vel betegnes som, hvis det er sandt, at han er testet
positiv, at han fik en styrke jeg ikke længe har/havde set, men hvad gør
præparatet lige for kroppen?

Krydspostet til dk.helbred

mvh
bj

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-07 20:50

bj wrote:
> [...]
> testet positiv, at han fik en styrke jeg ikke længe har/havde set,
> men hvad gør præparatet lige for kroppen?

Ifølge eksperterne erTestosteron et muskelopbyggende hormon der
forbedrer ens udholdenhed

--
Venlig hilsen Tove

Fra : bj

Dato : 08-02-07 21:33

> Ifølge eksperterne erTestosteron et muskelopbyggende hormon der forbedrer
> ens udholdenhed
>
> --
> Venlig hilsen Tove

tak for svaret. Det vil i princippet sige at muskelstyrken øges, man
restituerer bedre og har derved også udsigt til at kunne forbrænde mere og
derved tabe sig og beholde sin muskelmasse.

Tager jeg helt fejl?

Vi har en mindre debat igang i cykelkredsen.

mvh
bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-07 22:00

bj wrote:

> [...]
> mere og derved tabe sig og beholde sin muskelmasse.
>
> Tager jeg helt fejl?
>
> Vi har en mindre debat igang i cykelkredsen.

Jeg kender desværre kun en smule til det. Kunstig testosteron er også
appetitnedsættende, så man får vel nemmere ved at tabe sig ved at
indtage det. Jeg synes dog at skrækscenarierne i forbindelse med et
sådant misbrug, langt opvejer de eventuelle "fordele" nogle ønsker
sig. Der står lidt om det også i dette link:

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=425

Håber da for jeres egen skyld at det kun bliver ved debatten

--
Venlig hilsen Tove

Fra : bj

Dato : 08-02-07 22:29

> [...]
> lidt om det også i dette link:
>
> http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=425
>
> Håber da for jeres egen skyld at det kun bliver ved debatten

jo tro mig, den bliver hængende ved debatten. debatten kom op fordi Landis
idag har afstået at køre cykelløb i Frankrig i 2007. Dvs, ingen tour til
ham, men vi debatterede om det virkelig kunne have den hurtige effekt vi
syntes at have været vidne til - uden at vide os sikre om han var dopet.

Nej, doping, så stopper jeg s** med at cykle...hmm, jeg er dopet, hehe,
astma, men har en TUE som man skal have for at må benytte medicinen og
behandle sig. Nej, de der skrækscenarier doping kan medføre sig er ikke en
option i min verden..

tak for svaret

mvh
bj

Fra : kjeldsen

Dato : 10-02-07 04:10

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> astma, men har en TUE som man skal have for at må benytte medicinen og
> behandle sig. Nej, de der skrækscenarier doping kan medføre sig er ikke en

det er helt indlysende at cykelryttere er et gamblende folk som IKKE ved
hvad de gør,når de gør det.jeg kan stadig ikke glemme at nogen af stjernerne
bruger insulin,som de tror de kan anvende til noget præsterende.Insulinen
har kun virkning for diabetikere(som mig selv)og er direkte livsfarlig for
andre.
SÅ IKKE PRØV DET.

Brian

Fra : rAnders

Dato : 21-02-07 20:41

"kjeldsen" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stjernerne bruger insulin,som de tror de kan anvende til noget
> præsterende.Insulinen har kun virkning for diabetikere(som mig selv)og er

Anti Doping Danmarks beskrivelse af insulin og dets brug i doping
sammenhæng:

uddrag:
Insulins anvendelse som doping.
Insulin angives at lette optagelsen af sukker og protein fra blodet og ind i
muskelcellerne, der indgår i dannelsen af proteiner, hvorved bl.a. musklerne
vil vokse (anabol effekt ).

http://www.antidoping.dk/visArtikel.asp?artikelID=3428

søren.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 22:39

On 2007-02-08 21:32:36 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> said:

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

>>> Muskelmasse?

> [...]
> restituerer bedre og har derved også udsigt til at kunne forbrænde mere og
> derved tabe sig og beholde sin muskelmasse.

Det er jo langtidsvirkninger, som kan udnyttes, hvis man tager
testosteron over en længere periode. På kort sigt øger det
aggressiviteten. Det kan hjælpe en til at kæmpe hårdere og yde mere
under en konkurrence.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : bj

Dato : 08-02-07 22:49

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over en længere periode. På kort sigt øger det aggressiviteten. Det kan
> hjælpe en til at kæmpe hårdere og yde mere under en konkurrence.

tak for svaret, det var nok lige det vi ikke selv lige kunne formulere, men
det var lige det vi søgte. nu har vi det på skrift fra en sagkyndig person.

dvs at den kortsigtede måske i virkeligheden betyder at man kan være i stand
til at se bort fra sin smertegrænse og yde meget mere end ellers. Det er jo
vildt at det kn virke så markant hurtigt. Det fortæller også mig, at brugen
af dette præparat bestemt ikke kan være sundt for kroppen medmindre det
handler om en specifik sygdaomrelateret behandling med præparatet.

mvh
bj

Fra : Claus Vinnich Hansen

Dato : 09-02-07 07:06

Mener at kunne huske, at fagkundskaben forklarede, at testestoron i ganske
små mængder vil hjælpe kroppen med at restituere ganske hurtigt. For jeg kan
ikke se at det skulle hjælpe stort, at "hovedet" gerne vil køre hurtigere,
fordi man evt. bliver ekstra aggressiv, hvis kroppen ikke kan "levere". Så
jeg synes det lyder ganske fornuftigt med hurtigere restitution.

Claus Vinnich
Bramming

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-07 21:15

On 2007-02-09 07:06:03 +0100, Claus Vinnich Hansen
<vinnich@hansen.mail.dk> said:

> [...]
> fordi man evt. bliver ekstra aggressiv, hvis kroppen ikke kan "levere". Så
> jeg synes det lyder ganske fornuftigt med hurtigere restitution.

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på testosterons virkninger.
Virkningerne i doping-sammenhæng er ikke beskrevet i de lægelige bøger.
Det er mere de medicinske virkninger og bivirkninger. Det kan nu hjælpe
gevaldigt meget, at hovedet vil køre hurtigere. Benene har jo ikke en
fast grænse. Det er langt hen ad vejen også et spørgsmål om viljestyrke
og evne til at udholde smerte. Amfetamin virker stort set på samme
måde. Det øger ikke som sådan styrken i benene, men styrker ens psyke
og kvikker op.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster