Tør hoste på 5 måned.
Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 06:49

Hej NGer.

For ca 5 md siden fik jeg en gang influenza hvor jeg blev snottet, ondt
i halsen og hoste, siden da er snotten og ondt i halsen forsvundt, men
tør hosten er blevet hverdag. Har fået taget lunge funktionsprøve, OK,
har fået taget røntgen billed af lungerne, OK, er blevet lyttet på OK,
så fik jeg taget blodtryk, og ja det var for højt. Så røg lægens fokus
fuldstændig over på trykket. Det er tør hoste, men primært om aften og
om natten, nogle gange mere end andre, jeg har det også i dagtimerne,
men det er slet ikke så udtalt så det udgør problem, eller er
generenden.

jeg er 41 år.....

Hvad kan det være?

Al den snak om svamp har fået mig til at gennemgå vores bolig med en
tættekam, men har ikke kunne finde nogen spor, ud over dug på
soveværelses vinduet!!!!!!!!!!! Men det syntes jeg man ser alle
steder...

Hvad siger i??

Fra : D

Dato : 07-02-07 07:29

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tættekam, men har ikke kunne finde nogen spor, ud over dug på soveværelses
> vinduet!!!!!!!!!!! Men det syntes jeg man ser alle steder...

Hej Henrik

Får du medicin for dit blodtryk? Hvis ja, hvilket præparat?
Corodil og ex. kopien Enalapril, Enacodan kan give tør irritativ hoste som
bivirkning.

Hilsen Ditte
Farmakonomelev.

Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 08:24

"D" <d@...dk> wrote in message
> [...]
>
> Får du medicin for dit blodtryk? Hvis ja, hvilket præparat?
> Corodil og ex. kopien Enalapril, Enacodan kan give tør irritativ hoste som

Hej Ditte.

Det er Olmetech.....

Hilsen Henrik

Fra : D

Dato : 07-02-07 18:16

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> "D" <d@...dk> wrote in message

> Hej Ditte.
>
> Det er Olmetech.....
>
> Hilsen Henrik

Hej Henrik

Det var et forsøg værd.

Håber du snart få ro fra din hoste.

Hilsen Ditte

Fra : Kim

Dato : 08-02-07 16:56

"D" <d@...dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Får du medicin for dit blodtryk? Hvis ja, hvilket præparat?
> Corodil og ex. kopien Enalapril, Enacodan kan give tør irritativ hoste som

Jeg har også, på et tidspunkt, været nødt til at skifte blodtryks medicin,
fordi jeg fik hoste af det som jeg først fik. Det hjalp. Til gengæld kom jeg
til at fryse meget, når jeg skulle sove..

Fra : Henrik

Dato : 08-02-07 17:29

On 2007-02-08 16:56:27 +0100, "Kim" <J@sen> said:

> Jeg har også, på et tidspunkt, været nødt til at skifte blodtryks
> medicin, fordi jeg fik hoste af det som jeg først fik. Det hjalp. Til
> gengæld kom jeg til at fryse meget, når jeg skulle sove..

Jeg har altid haft varme tæer og hænder, men efter jeg er begyndt at
tage medicin, så er mine hænder altid kolde, og jeg fryser om
tæerne.....

Fra : Workingmom

Dato : 07-02-07 09:16

Henrik skrev:
> [...]
> tættekam, men har ikke kunne finde nogen spor, ud over dug på
> soveværelses vinduet!!!!!!!!!!! Men det syntes jeg man ser alle steder...

Du kan holde irritationen ved lige ved at hoste. Du skal prøve med
symptombehandling at begrænse hosten - og så se, om irritationen
forsvinder af sig selv.

- Du skal sove højt med hovedet - 2 ekstra hovedpuder.
- Du må ikke være dehydreret - drik lidt før sengetid og have noget vand
stående ved sengen.
- To panodiler kan dæmpe hosterefleksen lidt.
- Damp er godt enten som et hypervarmt brusebad, hvor man rigtigt står
og bliver dampet igennem, eller som en gryde med kamillete, som man
holder hovedet ind over med et håndklæde over.
- Prøv at lade være med at give efter for hosterrefleksen - det er
svært, men nogle gange muligt.
- Almindelige halstabletter kan nogle gange tage det - Gajol er godt.
- Pectyl hostesaft får dig til at HOLDE KÆFT. Det er stærkt og må ikke
bruges i forbindelse med bilkørsel og den slags. Det er på recept, og
lægerne er ikke altid glade for at give det.
- Er du blevet testet for støvmideallergi? Hvis det kun er til natten
kan det være støv i soveværelset. Prøv at gøre grundtigt rent (incl
gardinerne) og se, om det hjælper.

Det var hvad jeg lige kunne komme op med efter et langt liv med astma og
to astmabørn.

Tine Ditmar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-02-07 19:19

> [...]
> hovedet ind over med et håndklæde over.

> Det var hvad jeg lige kunne komme op med efter et langt liv med astma og

Damp mod astma?? Så var jeg da død for længst. Det er til gengæld godt mod
hoste, når der skal slimløsnes.

Mvh Maria

Fra : Workingmom

Dato : 07-02-07 19:31

Maria Frederiksen skrev:

> Damp mod astma?? Så var jeg da død for længst. Det er til gengæld godt mod
> hoste, når der skal slimløsnes.
>
> Mvh Maria

Vores astma har nogle gange haft godt af det - for tør luft er ikke rart.

Tine Ditmar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-02-07 20:01

> Vores astma har nogle gange haft godt af det - for tør luft er ikke rart.

Tør luft er gudeluft (læs: Ingen astma). Fugtig luft kan i sig selv udløse
astma - men måske er jeg bare anderledes end andre astmapatienter.

Mvh Maria

Fra : Zed

Dato : 07-02-07 22:13

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Tør luft er gudeluft (læs: Ingen astma). Fugtig luft kan i sig selv udløse
> astma - men måske er jeg bare anderledes end andre astmapatienter.

Har det på samme måde - vinteren og dens lave luftfugtighed,
gør at jeg nærmest er symptomfri i den periode.

> Mvh Maria

Mvh.
-Kennet

Fra : Workingmom

Dato : 07-02-07 23:17

Zed skrev:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
>
> Har det på samme måde - vinteren og dens lave luftfugtighed,
> gør at jeg nærmest er symptomfri i den periode.

Og både jeg og ungerne har det værst om vinteren, men kan ofte sætte
dosis ned eller lægge den helt væk om sommeren.

Astma'ens veje er uransalige.

Tine Ditmar

Fra : mfn

Dato : 07-02-07 17:00

Ryger du?

Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 19:54

On 2007-02-07 17:00:17 +0100, "mfn" <jadahva@hotmail.com> said:

> Ryger du?

Nej det har jeg ikke gjort i 12 år

Henrik

Fra : Gamle

Dato : 08-02-07 00:10

Henrik wrote:
> [...]
> ondt i halsen og hoste, siden da er snotten og ondt i halsen
> forsvundt, men tør hosten er blevet hverdag. Har fået taget lunge
klip klip

Hej Henrik.

Prøv at få nogle kodeiner via din læge.
Du kan læse om dem her
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kodeindak.htm

Mvh.
Torben

Fra : Henrik

Dato : 08-02-07 12:54

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in message
> Prøv at få nogle kodeiner via din læge.
> Du kan læse om dem her
> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kodeindak.htm
>
> Mvh.
> Torben

Hej Thomas.

Jeg har det, og det hjælper, men jeg ville jo helst undgå at bruge det,
fordi det er et doping produkt, og kan være vanedannende!!!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-07 14:41

> Jeg har det, og det hjælper, men jeg ville jo helst undgå at bruge det,
> fordi det er et doping produkt, og kan være vanedannende!!!

Det er en udbredt misforståelse at man skal undvære medicin bare fordi der
er bivirkninger. Brug medicinen til du er rask, og tag spå bøvlet med vanen
efterfølgende.

Mvh Maria

Fra : Henrik

Dato : 08-02-07 15:45

On 2007-02-08 14:41:14 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> Det er en udbredt misforståelse at man skal undvære medicin bare fordi
> der er bivirkninger. Brug medicinen til du er rask, og tag spå bøvlet
> med vanen efterfølgende.
>
> Mvh Maria

Det har du jo ret i, men min pointe er at det fjerner bare symptomet,
men løser ikke problemet, for jeg har brug dem on/off de sidste 3
måneder.

Det svare til at male en bil med rust, den ser finn ud på overfladen )))))

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-07 16:36

> [...]
> løser ikke problemet, for jeg har brug dem on/off de sidste 3 måneder.
>
> Det svare til at male en bil med rust, den ser finn ud på overfladen

Nej, slet ikke. Hvis du nu havde taget medicinen som ordineret, til hosten
var væk, så havde det ikke taget så lang tid. Nu hænger du på dels vanen,
dels en sart hals og dels hosten, som måske hænger sammen med den sarte
hals - den ville du ikke have haft ved korrekt medicinering.
Medicin kan godt være fint selv om det symptombehandler.

Mvh Maria

Fra : Henrik

Dato : 08-02-07 17:26

On 2007-02-08 16:35:35 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> [...]
> medicinering.
> Medicin kan godt være fint selv om det symptombehandler.

Det er ikke ordineret....

Desforuden mener jeg at man bør finde frem til hvad det er der
fremkalder det, så man kan medicinere korrekt. Tit er symptomer jo et
fingerpeg om at noget er galt.

Hvis du f.eks. har voldsomt ondt i benet, så bør man jo få undersøgt om
det f.eks. er brækket, og ikke bare snuppe 1200 mg ibuprofen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-07 18:34

> Desforuden mener jeg at man bør finde frem til hvad det er der fremkalder
> det, så man kan medicinere korrekt. Tit er symptomer jo et fingerpeg om at
> noget er galt.

Jo, det har du ret i, men her taler vi tilsyneladende om en banal hoste som
følge af en forkølelse. Det giver irriteret hals og derfor er behandlingen
at lindre den irriterede hals.

> Hvis du f.eks. har voldsomt ondt i benet, så bør man jo få undersøgt om
> det f.eks. er brækket, og ikke bare snuppe 1200 mg ibuprofen

Vel ikke efter 5 måneder?

Mvh Maria

Fra : Henrik

Dato : 08-02-07 19:55

On 2007-02-08 18:33:41 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> Jo, det har du ret i, men her taler vi tilsyneladende om en banal hoste
> som følge af en forkølelse. Det giver irriteret hals og derfor er
> behandlingen at lindre den irriterede hals.

> Vel ikke efter 5 måneder?

Overdrivelse fremme forståelsen )

Fra : Klaus Linnert

Dato : 08-02-07 20:49

Henrik wrote on 08-02-2007 :

> Overdrivelse fremme forståelsen )

Du skulle besøge en akupunktør, han/hun vil være i stand til at hjælpe
dig med dit problem.

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-07 21:31

> Du skulle besøge en akupunktør, han/hun vil være i stand til at hjælpe dig
> med dit problem.

Akupunktører kan kun hjælpe en af med for mange penge. Helbredsmæssige
problemer løser lægen.

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 09-02-07 17:18

Maria Frederiksen expressed precisely :

> Akupunktører kan kun hjælpe en af med for mange penge. Helbredsmæssige
> problemer løser lægen.
>
> Mvh Maria

Hold nu op med det forbandede vrøvl. Læger sympton behandler kun,
akupunktører(de rigtige der er godkendte) årsagsbehandler. Se det er en
forskel der gør noget. Lægerne fylder bare en med medicin.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 00:40

> [...]
> akupunktører(de rigtige der er godkendte) årsagsbehandler. Se det er en
> forskel der gør noget. Lægerne fylder bare en med medicin.

Hmm hvem er det lige, der snakker vrøvl her?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-07 15:22

> Hold nu op med det forbandede vrøvl. Læger sympton behandler kun,
> akupunktører(de rigtige der er godkendte) årsagsbehandler.

Hvordan årsagsbehandler man lungebetændelse? Er symptombehandling ikke en
anelse mere hensigtsmæssigt?

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 11-02-07 21:24

Maria Frederiksen submitted this idea :

> Hvordan årsagsbehandler man lungebetændelse? Er symptombehandling ikke en
> anelse mere hensigtsmæssigt?
>
> Mvh Maria

Nu er der her ikke i denne tråd på noget tidspunkt nævnt at det skulle
være tale en lungebetændelse, men en tør hoste, så dit spørgsmål er i
denne sammenhæng ikke særlig relevant.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-02-07 22:43

> Nu er der her ikke i denne tråd på noget tidspunkt nævnt at det skulle
> være tale en lungebetændelse, men en tør hoste, så dit spørgsmål er i
> denne sammenhæng ikke særlig relevant.

Nå, du ville ikke diskutere akupunktur. Det kan jeg godt forstå.

Mvh Maria

Fra : Henrik

Dato : 12-02-07 17:26

On 2007-02-11 22:42:56 +0100, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> said:

> Nå, du ville ikke diskutere akupunktur. Det kan jeg godt forstå.
>
> Mvh Maria

Vær nu søde, det udløser bare for højt blodtryk alt det bitcheri.. )

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-02-07 19:15

> Vær nu søde, det udløser bare for højt blodtryk alt det bitcheri.. )

Det er nu mere imponerende at jeg forfalder til det

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 12-02-07 19:49

Maria Frederiksen has brought this to us :

> Nå, du ville ikke diskutere akupunktur. Det kan jeg godt forstå.
>
> Mvh Maria

Jo meget gerne, men det var ikke det denne tråd handlede om. Jeg
formoder du er læge, midicinstuderende eller meget forstokket med den
holdning du lægger for dagen.

Men i øvrigt er jeg slet ikke uenig med dig, at når tilstanden er
blevet pneumoni skal den behandles med antibiotika, men også
sideløbende eller efterfølgende med akupunktur. Årsagen til
eftebehandling er at en lungebetændelse er lunge fugt/varme på qi
niveau, som efterhånden vil påvirker ying- og xue(blod), hvis
behnadling ikke iværksættes. Dette ville kunne afværge bronchio- og
lobærpneumoni.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-02-07 21:15

> Jo meget gerne, men det var ikke det denne tråd handlede om. Jeg formoder
> du er læge, midicinstuderende eller meget forstokket med den holdning du
> lægger for dagen.

Du formoder forkert.

> [...]
> vil påvirker ying- og xue(blod), hvis behnadling ikke iværksættes. Dette
> ville kunne afværge bronchio- og lobærpneumoni.

Dokumentation?

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 13-02-07 21:50

Maria Frederiksen explained on 12-02-2007 :

> Du formoder forkert.

> Dokumentation?
>
> Mvh Maria

Ok så må du fortæle hvad du siden du har den holdning du har. Nu må du
stå frem og gøre det klar for os hvorfor du har denne negative
holdning.

Jamen kære Maria, der findes tonsvis af dokumentation såvel i Danmark i
den store vide verden. Søg og du skal finde, det gør jeg. Nu ved jeg
godt at meget af det ikke er lavet af den såkaldte etableret
lægevidenskab, men det bliver den vil ikke ringere af. Der findes da
også masser af læger i Danmark der i stor udsrækning anvender
akupunktur og sågar underviser på landets akupunktørskolen. De har
sågar udgivet lærebøger om emnet.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-02-07 22:20

> Ok så må du fortæle hvad du siden du har den holdning du har. Nu må du stå
> frem og gøre det klar for os hvorfor du har denne negative holdning.

Jeg vil kunne se og måle, jeg vil have dokumentation, jeg vil kunne læse
hvorfor og hvordan noget virker. Når akupunktører taler om meridianer, men
en obduktion viser at sådan noget ikke findes, ja så tvivler jeg. Når en
behandling ikke kan påvises i mange forskellige forsøg, så tvivler jeg. Jeg
vil have en klar og entydig dokumnetation for at noget virker - jeg er ikke
til periodisk fejl, så at sige.

> Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Så sandt som det er sagt - medmindre man tror på et liv efter døden, for så
er det jo ligemeget.

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 14-02-07 19:11

> [...]
> til periodisk fejl, så at sige.

> Så sandt som det er sagt - medmindre man tror på et liv efter døden, for så

Kære Maria

Vil du ikke godt fortælle os hvilken baggrund du har, det vil være
interessant for mig at vide, for så kan jeg måske bedre forstå din
holdning.

Jamen som sagt, søg og du skal finde. Der er masser af veldokumenteret
på skrift om hvordan og hvorfor akupunktur virker. Jeg kan måske godt
følge dig i at man ikke tror på det hvis man ikke kan se meridianerne,
men der ikke så mange andre ting man heller ikke kan, og alligevel
virker det.

Har du nogensinde prøvet akupunktur, og hvis du har hvorfor er din
holdning så negativ til det. Det skylder du at fortælle mig.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-07 21:13

> Har du nogensinde prøvet akupunktur, og hvis du har hvorfor er din
> holdning så negativ til det. Det skylder du at fortælle mig.

Nej, jeg skylder dig ikke noget, men derfor vil jeg gerne fortælle det
alligevel. Jeg har ikke prøvet akupunktur, for jeg har ikke kunnet finde en
grund til at gøre det. Jeg har astma og har for store lunger. Jeg ville give
temmelig meget for noget, der kunne løse det. Jeg har ikke fundet det, og
jeg har været meget vidt omkring herunder kigget på akupunktur. Hvad skulle
det hjælpe? Tager man meridianer til troende selv om de ikke eksisterer, så
giver det stadig ikke mening for mine ødelagte lunger at få prikket i nogle
baner. Det bliver de ikke helbredt af.

Der findes en historie om en dreng, der for hver gang han gør nogen ked af
det, skal slå et søm i en væg. For hver gang han siger undskyld, må han
trække sømmet ud igen. Hans far forklarer ham forskellen mellem aldrig at
slå et søm i væggen kontra sige undskyld - hullerne er der stadig. Det er
mine ødelagte lunger også.

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 15-02-07 06:13

Maria Frederiksen pretended :

> [...]
> et søm i væggen kontra sige undskyld - hullerne er der stadig. Det er mine

Jo jeg syntes du skyldte mig at fortælle hvorfor din holdning til
akupunktur er så negativ. Tak for dit svar, det gav mig det jeg
ønskede/forventede at høre.

Der er en vis vrede i det du skriver, noget med følelser eller sorg i
dig, så din astma giver mig mening. Den kan godt behandles med
akupunktur, også med et godt resultat. De store lunger er det lidt mere
tvivlsom det kan hjælpe på.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-02-07 20:17

> [...]
> med et godt resultat. De store lunger er det lidt mere tvivlsom det kan

Meget både vrede og sorg over alt det, jeg ikke kan og aldrig kommer til.
Akupunktur kan ikke helbrede astma, og naturligvis heller ikke mine lunger.
Det er der dog heller ikke andet, der kan, så det lever jeg så med.

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 15-02-07 20:51

> [...]
> Akupunktur kan ikke helbrede astma, og naturligvis heller ikke mine lunger.
> Det er der dog heller ikke andet, der kan, så det lever jeg så med.

Det er din afgørelse at leve med astma ikke min, der kan godt gøres
noget ved det, så ja det må du leve med.

Hilsen Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-02-07 22:10

> Det er din afgørelse at leve med astma ikke min, der kan godt gøres noget
> ved det, så ja det må du leve med.

Hvorfor tror du at man kan gøre noget ved astma, som ikke er
symptombehandling? Du kan jo ikke fjerne årsagen (som f.eks pollen).

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 16-02-07 18:28

Maria Frederiksen laid this down on his screen :

> Hvorfor tror du at man kan gøre noget ved astma, som ikke er
> symptombehandling? Du kan jo ikke fjerne årsagen (som f.eks pollen).
>
> Mvh Maria

Hej Maria

Jeg vil gerne have en dialog med dig uden for dette forum. Så vil du
venligst skrive til mig på følgende mail adresse:
klaus.linnertXXX@gmail.com (fjern de 3 XXX) da jeg mener der godt kan
gøres noget i din situation.

Du har ret i at man ikke kan gøre noget ved pollen, men nu kunne det jo
godt være at pollen bare er det, der sætter en astma reaktion i gang,
så hvis man nu fjernede de ting der gjorde at pollen gør det, tja så
var ens astma/pollen allergi måske væk.

Kan du se hvad jeg mener?

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-02-07 00:34

Klaus Linnert formulated on fredag :
> [...]
> nu fjernede de ting der gjorde at pollen gør det, tja så var ens astma/pollen

Hej Maria

Hvorfor kontakter du mig ikke?

Hilsen
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-02-07 01:00

> Hvorfor kontakter du mig ikke?

Hvorfor skulle jeg det? Har jeg brug for lægehjælp, så går jeg til lægen.

Mvh Maria

Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-02-07 11:52

After serious thinking Maria Frederiksen wrote :

> Hvorfor skulle jeg det? Har jeg brug for lægehjælp, så går jeg til lægen.
>
> Mvh Maria

Nu er det bare sådan at en læge "ikke kan hjælpe dig". Jeg ville som
bare tilbyde at hjælpe dig gratis. Det var som det hele.
Men det ser ud til at du vil beholde din vrede og sorg, og så leve med
din sygdom. Valget er selvfølgelig dit.

Held og lykke fremover

Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!