Sejl fra HongKong
Fra : JP Kolding

Dato : 07-02-07 16:54

Hej Gruppe

Er der nogen der har kendskab til / erfaringer med køb af sejl hos 'www.fareastsails.com'

Det ser ud til at de kan levere sejl til gode priser, og der er masser af referancer fra tilfredse kunder!

jeg vil dog gerne høre fra nogen der har handlet der. Er det mon også dem der levere Momentum Spier / Genakker?

MvH

JP Kolding

husk at vende .kd til .dk

--------------= Posted using GrabIt =----------------
------= Binary Usenet downloading made easy =---------
-= Get GrabIt for free from http://www.shemes.com/ =-

Fra : Hanne og Hans

Dato : 10-02-07 15:51

Du skal lægge 42% til i told og moms.
Hans.

Fra : Bo Carlé

Dato : 11-02-07 12:36

Du kan også få dem sendt til et andet land, f.eks. Polen, og så hente dem
der.
Vis mig en sømand, og jeg skal vise dig en smugler
-
Med venlig hilsen
Bo

Fra : Ivar

Dato : 11-02-07 13:42

Bo Carlé skrev:

> Du kan også få dem sendt til et andet land, f.eks. Polen, og så hente dem
> der.

Told er det samme i Polen som i Danmark (og resten af EU). Moms er 22%
i Polen mod 25% her - så hvis det er 42% til Danmark er det 39% til
Polen

> Vis mig en sømand, og jeg skal vise dig en smugler

Der skal nok lidt mere til før end det er en fidus.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Bo Carlé

Dato : 11-02-07 15:22

Kunne man så ikke smutte til f.eks Norge, de er ikke medlem af EU.
Eller et andet noneu-land?
-
Med venlig hilsen
Bo

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 11-02-07 19:22

Du skal jo stadig betale moms. - med mindre du får den refunderet ved
udrejse og skriver under på at du selv ordner det i Danmark. - og hvem har
lyst til at have papir på det, hvis planen efterfølgende er ikke at betale
den danske moms ??

No free rides ...

Bjarke

snip

Fra : Ivar

Dato : 11-02-07 21:45

Bo Carlé skrev:

> Kunne man så ikke smutte til f.eks Norge, de er ikke medlem af EU.

De har næppe lavere toldsatser over for Kina end EU. Du kommer
stadig til at betale norsk moms.

> Eller et andet noneu-land?

Ja, man kunne jo selv hente det i Hong Kong. Stoppe det i lommen
og indføre det under et påskud om, at det er et lommetørklæde.
- men nemt bliver det ikke.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 11-02-07 22:10

> ...indføre det under et påskud om, at det er et lommetørklæde.
> - men nemt bliver det ikke.

Nej slet ikke når tolderen ser mutters halsdiameter, der ville være til
noget årsforbrug og han tror næppe på at man har et harem

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 23:51

> [...]
>
> Ja, man kunne jo selv hente det i Hong Kong. Stoppe det i lommen
> og indføre det under et påskud om, at det er et lommetørklæde.

Åhhrr ... hvis man nu siger, at man er frygtelig bange for
SARS/fugleinfluenza ? ... ...
- og har store lommer ...

Nå, iøvrigt er det vel ikke liiige den slags tips, vi skal bruge denne
gruppe til ... altså jeg mener: Opfordre til at begå direkte
ulovligheder? ... Lovlige "fiduser" mener jeg er OK, men det lyder lidt
som om vi med nogle af de ovenstående "ideer" er på vej ud på et
skråplan ... Eller er jeg bare lidt sart?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 12-02-07 23:54

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> ... Lovlige "fiduser" mener jeg er OK, men det lyder lidt som om vi med
> nogle af de ovenstående "ideer" er på vej ud på et skråplan ... Eller er

se tidligere tråd om sejl fra thailand.
jeg har bestilt sejl hos HR sejl i kolding, det er ikk ret meget dyrere når
alt regnes med
mvh henrik kolle