Småvideoer med katteleg
Fra : Ragna

Dato : 08-02-07 10:05

Vores lille "hittemis" Piv er nu blevet et halvt år. Han er stor, fræk og
dejlig, og han nyder livet sammen med sin hundeven Bjørn, sin katteven Fufu,
og selvfølgelig sine to tilbedende slaver.
Fufu har efterhånden fundet ud af, at den lille er sjov at lege med, og han
er ved at lære slagsmålsteknikken lidt bedre, selv om han stadig må opgive
at få et godt nap ind, når den lille lægger sig på ryggen og roder den store
i hovedet med alle poterne.
Bjørn og Piv har længe leget fint sammen, men deres leg er svær at tage
videoer af, fordi de farer så meget rundt, og når de endelig ligger ned og
leger, skynder Bjørn sig væk ved synet af kameraet.
Her kan I se kat og hund i vild leg:
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=BjrnogPivtumler.flv

.....og her de to katte:
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Kamptilstregen.flv

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : JB

Dato : 08-02-07 10:18

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> videoer af, fordi de farer så meget rundt, og når de endelig ligger ned og
> leger, skynder Bjørn sig væk ved synet af kameraet.

Hej Ragna.

Herlige optagelser.

Jeg kan se Bjørn prøver at få Piv med på en gang colliefræs. Det er en
typisk collie måde at lege på. Bjørn vil helt tydeligt have Piv til at løbe
efter ham.
Piv og Fufu leger også fint sammen, men man kan godt se at Fufu synes, det
er lige vildt nok.

Vores misser er for dovne til at lege, og slet ikke på den måde. Det er mere
med at løbe lidt efter en bold eller hoppe efter et eller andet.

Hilsen
Jytte

Fra : Ragna

Dato : 08-02-07 14:16

Jytte B. skrev:
>Jeg kan se Bjørn prøver at få Piv med på en gang colliefræs. Det er en
>typisk collie måde at lege på. Bjørn vil helt tydeligt have Piv til at løbe
>efter ham.

Og det plejer at lykkes i rigt mål, så de to galopperer fra den ene ende af
huset til den anden, mens de skiftes til at lege forfølger og den forfulgte!

>Piv og Fufu leger også fint sammen, men man kan godt se at Fufu synes, det
>er lige vildt nok.

Ja, Fufu er et meget blidere og blødere gemyt end Piv, så vi har måttet
skærme ham lidt mod den lille krudtugle.
Midt i "kampvideoen" havde jeg lidt fat i nakken på Piv, fordi han nappede
Fufu så hårdt, at den store skreg hjerteskærende.
Efterhånden er det lykkedes at lære Piv ikke at angribe Fufu, når den store
har lagt sig i kattekurven.
Før i tiden fortrak Fufu ofte ovenpå for at få fred, men nu er han nede i
stuen sammen med os andre om aftenen.

>Vores misser er for dovne til at lege, og slet ikke på den måde.

Vi har godt nok heller aldrig haft så energisk og livlig en killing!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-07 12:20

Ragna wrote:

> Her kan I se kat og hund i vild leg:
> [...]

Hej Ragna. Tusind tak for synet. Det er som sædvanlig dejlige små film
du har lavet. Bjørn er bare en pragthund, nej altså hvor er han
dejlig.

"Lille" Piv er blevet stor og flot nu, tiden går alt for hurtigt .
Fufu synes nok at han er en terrorist. Man kan sagtens se, at Fufu er
den ældste af den måde de leger på, men den lille synes ikke at have
særlig stor respekt for "alderdommen", dejligt at se hvor godt de
leger sammen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 08-02-07 14:23

Tove skrev:
>"Lille" Piv er blevet stor og flot nu, tiden går alt for hurtigt .

Vi kan næsten heller ikke forstå, at der er sket så meget med det lille 620
grams myr, vi fandt under hækken, men heldigvis har vi hundredvis af
billeder, som kan vise os de forskellige stadier i hans udvikling.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-02-07 19:17

*gggg* Ragna dejlige film stakkels Fufu det er ikke nemt at holde
styr på sådan en lille lømmel )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ragna

Dato : 09-02-07 09:29

Marianne skrev:
>stakkels Fufu det er ikke nemt at holde styr på sådan en lille lømmel
>)

Det er altid Piv, der lægger op til ballade, og ind imellem kan man næsten
se Fufu tænke: "Kan man da aldrig få fred", men oftere og oftere virker det
som om den store trods alt morer sig.
Engang imellem bliver den lille holdt fast og slikket lidt, men det har den
ikke tålmodighed til ret længe ad gangen.
Jeg håber, at de med tiden kan nå til at putte sig sammen. I det mindste kan
de nu småsove i nærheden af hinanden!

--
Mange hilsener fra Ragna