Lille mis
Fra : Jysch

Dato : 07-02-07 20:39

Min mor bor i en boligblok i Grenaa, og der kommer en lille mis, som vist
ikke hører nogen steder hjemme. Da den begyndte at komme der var den meget
mager, men da nogen af de andre beboere begyndte at sætte lidt mad til den
er den ikke så mager mere. Den kommer på alle tidspunkter af dagen. Det er
som om den ingen andet hjem har. Det er ældre mennesker som bor der, og de
syntes jo at det er meget synd for den nu da det er og bliver koldere. De
kan godt komme til den, så det er jo ikke lige en vildkat, men der er ingen,
som kan tage den ind, da de ikke må have husdyr der.

Så hvad gør man med den???
- naboerne i området er blevet spurgt om det er deres, men ingen vil kendes
ved den.

Jysch

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-02-07 23:06

<klip> Min mor bor i en boligblok i Grenaa, og der kommer en lille mis, som
vist
> ikke hører nogen steder hjemme. ....[klip]
> Så hvad gør man med den???
> - naboerne i området er blevet spurgt om det er deres, men ingen vil
> kendes ved den.
</klip>

Man kontakter nærmeste kattehjem/internat og forklarer dem situationen. Er
katten vild så man ikke kan tage den op, kontakter man Kattens Værn, der
sætter fælde op og afliver den (humant og smertefrit) dog, hvis det er en
killing, kan man muligvis få nogle til at gøre dem tam, men det vurderer de
naturligvis når de har fanget den ind.
Ellers får du en aftale om af indlevere den på kattehjemmet/internatet.
Hittekatte koster ingenting at aflevere, men man må altid gerne give et
bidrag til kattehjemmet/internatet :)

Held og lykke med det :)

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor, der også hjælper katte
http://hei.homepage.dk/hittemisserne.html

og her skaffer jeg penge til at hjælpe de katte der kommer forbi mig:
http://choco.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-02-07 23:19

glemte lige at sige at du naturligvis lige laver nogle fremlysningssedler om
katten, helst med billede, som du hænger op alle vegne hvor du lovligt kan
slippe afsted med det, så en evt. ejer har en chance for at finde sin kat :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Mariann Juhl

Dato : 10-02-07 20:33

> [...]
>
> Så hvad gør man med den???
> - naboerne i området er blevet spurgt om det er deres, men ingen vil

Hejsa Jysch

Allerførst...hvor er det dejligt at se, at folk ikke bare er ligeglade
Det luner om hjertet, når man gang på gang ser, hvor søde mennesker
ofte er. Dejligt, at I engagerer jer i en lille kats skæbne. Hatten af
for det

For at sikre at det ikke blot drejer sig om en tamkat, som har fundet
sig et ekstra spisested, vil jeg forslå, at du eller din mor kontakter
Dyrenes Beskyttelse. Så kan de nemlig sende jer et halsbånd til missen,
hvori I kan skrive en lille besked og bede en eventuel ejer om at ringe
jer op. Hvis der så går en uges tid, og missen stadig kommer tilbage til
jer, ved I, at den ikke har noget hjem. Og så kan internatet overtage
den. Det var ihvertfald den fremgangsmåde, jeg stiftede bekendtskab med
hos Dyrenes Beskyttelse for et par år siden, da jeg stod i en lignende
situation. Prøv at ringe til Dyrenes Beskyttelses afdeling i Randers -
det er så vidt jeg kan se den nærmeste af deres afdelinger i forhold til
Grenaa. I skal have fat i Bjarne Mikkelsen, der kan kontaktes på tlf. 86
42 58 43 eller mobil 21 76 90 76.

Alternativt kan I også prøve at kontakte Kattens Værn. De har også en
afdeling i Randers hos Vorup Dyrehospital ved Grete Garbus. Hun kan
kontaktes på tlf. 29 90 80 90 hverdage mellem 9-12.

Held og lykke med den lille misling! Håber, at du vil melde tilbage
og fortælle om dens videre skæbne.

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 10-02-07 20:38

Fra : Jysch

Dato : 11-02-07 20:13

Snakkede med min mor idag, det lader til at der er nogen som har taget den
til sig - da den ikke starter med at komme fra morgen af -den er der ikke
hele tiden, som før.