Opskrift på levergodbidder ønskes.
Fra : pwh

Dato : 08-02-07 18:49

Jeg har lige fået kød hjem fra Allergården, alt for meget
Bla. havde jeg bestilt en svinelever, men det var en stor frossen klump
som der er for stor til dem når den er tøet op.
Min tanke var så at lave godbidder af det de ikke æder råt med det samme.
Jeg kan huske at jeg for år tilbage lavde nogle godbidder i ovnen, det tog 100 år,
er der noget med at det er en fordel at koge leveren først ?.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-02-07 19:04

> [...]
> 100 år,
> er der noget med at det er en fordel at koge leveren først ?.

Jeg ved ikke om det er en fordel at koge den først, men den bliver lettere
at skære ud i mindre stykker, terne eller hvad man nu vil. Jeg plejer at
koge den så den er nogenlunde fast først. og føj hvor hele huset stinker..
jeg plejer at give leveren ca. 3 timer ved 100 gr. alt efter størrelse på
stykkerne,prik lidt i dem efterhånden, de skal ikke være FOR hårde når de
prikkes i ovnen, så bliver de hårdere end sten når de er afkølede.

Sjovt nok, så kommer de hele ud, når mine får hjemmelavede leverguffer..

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 08-02-07 19:20

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> gr. alt efter størrelse på stykkerne,prik lidt i dem efterhånden, de
> skal ikke være FOR hårde når de prikkes i ovnen, så bliver de hårdere

Ok, tak for opskriften.

> Sjovt nok, så kommer de hele ud, når mine får hjemmelavede
> leverguffer..

Har du ikke indtryk af at de blive fordøjet.
Så er det måske bedre at fryse leveren ned igen i passende portioner,
det må man jo ikke til mennesker, men det betyder vel ikke noget til hunde.

/Jens (som ikke selv spiser lever, bvadr)

Fra : Lott

Dato : 08-02-07 19:27

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
> Så er det måske bedre at fryse leveren ned igen i passende
> portioner,
> det må man jo ikke til mennesker, men det betyder vel ikke noget til
> hunde.

Du kunne jo hakke resten af leveren og bage leverpostej, og så fryse
det ned.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : pwh

Dato : 08-02-07 19:36

Lott, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
>
> Du kunne jo hakke resten af leveren og bage leverpostej, og så fryse
> det ned.

Så ville mit næste spørgsmål værer,
hvordan bager man leverpostej

/Jens (som har en kødhakker)

Fra : JB

Dato : 08-02-07 20:10

> Så ville mit næste spørgsmål værer,
> hvordan bager man leverpostej
>
> /Jens (som har en kødhakker)

http://www.maduniverset.dk/webmaster/leverpostej-opskrifter.phtml

Serveres med grovt rugbrød, rødbeder, koldt øl og en snaps

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-07 20:57

JB wrote:
> [...]
>

> http://www.maduniverset.dk/webmaster/leverpostej-opskrifter.phtml
>
> Serveres med grovt rugbrød, rødbeder, koldt øl og en snaps

Hvis postejen er til dig selv, vil jeg helt klart anbefale Farmors
Leverpostej. Det er nøjagtigt den opskrift jeg altid har brugt, og den
er supergod.

Husk at du ikke må fryse en bagt postej ned, det kan den ikke tåle,
den bliver totalt vandet og smager ikke af noget. Du kan derimod godt
fryse den ned ubagt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lott

Dato : 08-02-07 20:31

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message
> Så ville mit næste spørgsmål værer,
> hvordan bager man leverpostej

Det kan laves på flere måder alt efter om du også skal spise af
den.

Den traditionelle egnet til menneskeføde.
½ kg hakket lever
150 g spæk eller fed flæskefars
1 lille revet løg
2 æg
50g smør/olie/eller margarine
50g mel
4 dl mælk

Lav en opbagt sovs af smør, mel og mælk.
sluk for varmen og tilsæt lever, spæk, æg og løg.
rør det godt sammen.
Fyld leverpostejmassen i forme og bag dem ved 160 grader i ca. 50-60
min. alt efter formenes størrelse.
Leverpostejen er færdig, når væsken i midten er klar, når man prøver
med en ske at kikke efter.

Man kan til hunde putte lidt havregryn eller grøntsager i farsen for
at strække den.
Eller lave en postej af forskellige slags kød, hjerter osv.

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Anette

Dato : 08-02-07 19:42

pwh wrote:
> Min tanke var så at lave godbidder af det de ikke æder råt med det
> samme.

Det tager hundrede år og en madpakke at lave levergodbidder - men hold fast
de er populære her i huset
Jeg bruger opskriften beskrevet på denne side
http://www.grosserguiden.dk/Godbidder/godbidder.html

Du kan jo også lave hundekiks med lever i - det er også populært

god fornøjelse
/ Anette

www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-02-07 20:32

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
>HA! takker, noget i den stil har jeg ledt efter.. tror jeg vil lave sådanne
>næste gang, i stedet for de ovntørrede!.
jeg har også til tider al for meget lever, jeg hakker gerne lever/hjerter
sammen, men da leveren er meget større end hjertet, synes jeg at det bliver
noget slam, så jeg hakker gerne halvt af hvert. og står så tilbage med al
for meget lever, både når jeg har lam og kalv hjemme.

mvh.. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 08-02-07 20:53

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> HA! takker, noget i den stil har jeg ledt efter.. tror jeg vil lave
> sådanne næste gang, i stedet for de ovntørrede!.

Kan du så lade værer med at stjæle opskrifter fra min seriøse tråd,
du kan bare starte din egen, din Bornholmske opskriftstyv

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-02-07 21:28

> Kan du så lade værer med at stjæle opskrifter fra min seriøse tråd,
> du kan bare starte din egen, din Bornholmske opskriftstyv

æv bæv...((-;

mvh. marie -som vist også skal prøve sig med hjemmelavet
leverpostej...mums! med ristet bacon/champignoner...

Fra : HvB

Dato : 09-02-07 17:47

Smøg Ærmerne op:

500 g lever
4 dl grahamsmel
½ dl hvedeklid
½ dl hørfrø
1 tskf. potaske (opløses i lidt vand)
½ tsk, salt
2 skf sirup
3½ dl ymer.

mos (blendl) lever og bland det hele sammen. Bag i bunden af en bradepande
eller bageplade knap 1 time ved 170 grader. Skær den i småstykker. Tør i
ovnen ved 50 grader i 7-8 timer - de skal være helt sprøde.

Lur mig.... de smutter ned! Selv dine gæster vil elske dem sammen med et
køligt glas hvidvin *GGG*

HvB

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45cb87b7$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> æv bæv...((-;
>
> mvh. marie -som vist også skal prøve sig med hjemmelavet
> leverpostej...mums! med ristet bacon/champignoner...

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : HvB

Dato : 09-02-07 17:08

Smøg Ærmerne op:

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-02-07 20:44

"HvB" <baldrian**@@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ovnen ved 50 grader i 7-8 timer - de skal være helt sprøde.
>
> Lur mig.... de smutter ned! Selv dine gæster vil elske dem sammen med et

hmm... er det hundekiks, som mine gæster vil elske -eller? (((-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 24-02-07 18:34

> [...]

> fast de er populære her i huset
> Jeg bruger opskriften beskrevet på denne side

Hiver lige fat i denne tråd - selv om den er lidt gammel...
Allerførst tak for linket, Anette. Har ledt efter gode guf-opskrifter
(udover lever)...
Men kan man mon ikke udelade saltet? I nogle af opskrifterne bruges der både
boullion og salt - og så synes jeg altså, at der bliver for høj
saltkoncentration til en hund... (ikke at jeg ligefrem har vildt meget
forstand på den slags, det er bare en tanke)

Mvh Ann K

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anette

Dato : 28-02-07 11:26

Jan Rudkøbing wrote:
> [...]
> høj saltkoncentration til en hund... (ikke at jeg ligefrem har vildt
> meget forstand på den slags, det er bare en tanke)

Hej Ann

Hvis der er boullion i en opskrift - kommer jeg ikke salt i også. Der må
være rigeligt salt i boullionen.
Hundene æder diverse kiks og guffer med største fornøjelse - uden salt

God fornøjelse

/ Anette