Markprøve B i DRK
Fra : Henrik Jensen

Dato : 07-02-07 22:50

Hej Hundevenner

Er der nogle kyndige personer der kan fortælle om 1.WT (beg) giver adgang
til åben klasse B-prøve?

Iht. de nye formularer for tilmelding, så er adgangskravet for hunde ældre
end 20 måneder en 1. præmie i begynderklasse. Spørgsmålet er så om en 1.
vinder i en officiel working test kan erstatte 1. præmien på en officiel
markprøve.

Mvh. Henrik

Fra : Battlefield's

Dato : 08-02-07 13:50

"Henrik Jensen" <virkerikke@snydemail.fup> skrev i en meddelelse
> [...]
> end 20 måneder en 1. præmie i begynderklasse. Spørgsmålet er så om en 1.
> vinder i en officiel working test kan erstatte 1. præmien på en officiel

Hej Henrik
Desværre ser det ikke ud til at det kan gælde som 1. pr. Dette var hvad jeg
fandt på DRKs hjemmeside:
Prøverne defineres desuden som A-prøver og B-prøver. Disse prøver er
officielle prøver, hvor resultatet registreres i Dansk Kennel Klub.
Som noget nyt er der i 2006 indført officielle working tests. Working test
ligner i afvikling markprøve B, men der anvendes kun dummier som
apportgenstande. Resultaterne fra working tests registreres i DKK, men er
ikke kvalificerende til deltagelse på A- og B-prøver eller udstillinger og
udstillingstitler. Se reglementet.

Hilsen Vibeke og de 3 labber

Fra : qfha

Dato : 10-02-07 13:23

On 7 Feb., 22:50, "Henrik Jensen" <virkeri...@snydemail.fup> wrote:
> [...]
> end 20 måneder en 1. præmie i begynderklasse. Spørgsmålet er så om en 1.
> vinder i en officiel working test kan erstatte 1. præmien på en officiel

Alene det at der ikke bruges koldt vildt udelukker sammenligninger med
B-prøver.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 11-02-07 00:17

Desværre har I nok ret. Jeg kan godt se forskellen mellem vildt og dummy,
men jeg synes dog bare at jeg har læst et eller andet sted at
WT-præmieringer kan give adgang til B-prøver.

Tak for input.