Intel "Bad Axe 2" og Vista
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-02-07 22:39

Er der mon nogen herinde, som sidder med et Intel D975XBX2 og Vista
x64 Ultimate eller bare en version af Vista i det hele taget?

Det undrer mig meget, at jeg ikke kan få sparket Vista i gang lige
så snart jeg opdaterer BIOS på det bundkort til nyeste version, som
hedder 2507 og heller ikke den forrige, som hedder 2395. Hvis en af
de to nyeste versioner er installeret, går Vista ned under opstarten
med en blå skærm og 'IRQL NOT LESS OR EQUAL'. Derimod er der ikke
noget galt, hvis BIOS er version 2333 som er den version, bundkortet
er "født" med.

Jeg kan ikke engang boote på installations-DVD'en til Vista uden at
få fejlen, hvis en af de to nyeste BIOS-versioner er inde og det
undrer mig. Godt at jeg glemte at opdatere BIOS inden Vista blev
installeret første gang, for så havde jeg aldrig gættet, at en BIOS-
opdatering kunne resultere i sådan en fejl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-02-07 17:08

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> 2395. Hvis en af de to nyeste versioner er installeret, går
> Vista ned under opstarten med en blå skærm og 'IRQL NOT LESS OR

Nu ved jeg da i det mindste, hvad der er skyld i problemet, men
ikke hvordan, jeg skal løse det.

Hvis 'Core Multiplexing Technology' bliver koblet fra i BIOS med
de to nyeste BIOS-versioner, så booter Vista fint, men viser så
kun to kerner (det drejer sig om en Core 2 QX6700).

Hvis det drejer sig om den BIOS-version, som bundkortet var født
med (2333), så kan 'Core Multiplexing Technology' godt være koblet
til og Vista ser så alle fire kerner. Meeeget mystisk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 00:12

Thomas G. Madsen skrev:

> Det undrer mig meget, at jeg ikke kan få sparket Vista i gang lige
> så snart jeg opdaterer BIOS på det bundkort til nyeste version, som
> hedder 2507 og heller ikke den forrige, som hedder 2395.

Flere har åbenbart et lignende problem:
<http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=29&threadid=1990504&forumid=1>

--
Hilsen