? summasummarum -
Fra : NG

Dato : 08-02-07 20:02

Jeg har startet et 2007 regnskab men får udover momskontierne med over -
også konti 62000 + 62010 + 62020 + 62030 med over.

Bør de ikke nulstilles når man starter nyt regnskab ?

Ligeledes ville jeg mene - at Årets resultat skulle overføres til
Egenkapital - eller er det helt forkert.

Jeg kører efter Virksomhedsordningen (vso) - er der nogen der har en
kontoplan eller en plan for hvordan man får styr på opsparet skat i forb.
med vso i summasum....

mvh
Per Krabbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 23:06

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:45cb73ad$0$14023$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har startet et 2007 regnskab men får udover momskontierne med over -
> også konti 62000 + 62010 + 62020 + 62030 med over.
> Bør de ikke nulstilles når man starter nyt regnskab ?

Nu ved jeg ikke lige hvad dine konti 62xxx dækker over, men hvis de er
statuskonti nulstilles disse ikke, da de jo netop er status for firmaet.
Driftskonti nulstilles jo, da du i princippet starter forfra

> Ligeledes ville jeg mene - at Årets resultat skulle overføres til
> Egenkapital - eller er det helt forkert.

Næ, det er da ikke forkert, hvis du trækker dem derover. Både Årets resultat
og Egenkapitalen er jo passiver (eller burde nok være det). Altså en del af
firmaets gæld (nok til dig da du kører vso)

> Jeg kører efter Virksomhedsordningen (vso) - er der nogen der har en
> kontoplan eller en plan for hvordan man får styr på opsparet skat i forb.
> med vso i summasum....

Prøv at spørge Inloco, de er eksperter i den slags

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
Sig Summa til dit kasseapparat www.alskassen.dk

Fra : NG

Dato : 09-02-07 06:56

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> statuskonti nulstilles disse ikke, da de jo netop er status for firmaet.
> Driftskonti nulstilles jo, da du i princippet starter forfra

De pågæld. konti er Restskat, B skat og AMbidrag -

burde de ikke automatisk nulstilles når man starter nyt regnskab ?

mvh
Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 14:21

> De pågæld. konti er Restskat, B skat og AMbidrag -
> burde de ikke automatisk nulstilles når man starter nyt regnskab ?

Ikke så vidt jeg ved.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-02-07 14:22

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:45cc0cd5$0$13976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> De pågæld. konti er Restskat, B skat og AMbidrag -

Hvorfor har du overhovedet de konti i din kontoplan?

Du skriver at du anvender Virksomhedsordningen, hvilket må betyde at du
driver en personligejet virksomhed. En personligejet virksomhed betaler ikke
selv skat, ejeren betaler derimod personskat af virksomhedens overskud.
For mig lyder det som om du i regnskabet blander virksomhedens økonomi
sammen med din private økonomi (din personlige skat). Det må du ikke når du
anvender VO. De penge du trækker ud af virksomheden for at betale skat er
hævet af ejeren.