MS Windows
briani 27239
Hvordan få HP Photosmart 7150 til at virke~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-07 21:04

En bekendt har købt en pc med Vista. Han har ovenstående printer, og da vi
ville hente driver til den, stod der, at man indtil videre kunne bruge en
driver, som var i vista. Der stod ligeledes, at man skulle bruge en
alternate driver og så var der en længere liste med printernavne. Ingen af
disse dukker dog op på listen i Vista. Vi forsøgte så med Photosmart 7200 og
den blev installeret, men virker ikke, selv om den ikke melder fejl.
Der er iøvrigt uoverenstemmelse mellem hp´s vejledning og det som vista
siger. HP anviser at man ikke må tilslutte printer før der gives besked om
dette, og der er en masse andre specificerede anvisninger. Men når man vil
tilføje printer i vista, starter den med at fortælle, at hvis det er en
printer med usb, skal man bare sætte stikket i, så foregår resten
automatisk. Han har prøvet begge dele, men intet virker.
Jeg har været hos ham og systemgendannet til før printerinstallationerne
blev forsøgt. Herefter sætter vi usb til, og den giver en lyd, men der
kommer ingen besked om, at printeren er fundet og den dukker heller ikke op
under installerede printere.
Er der nogen som har prøvet at installere netop denne printer og fået den
til at virke?

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-02-07 10:37

On Thu, 8 Feb 2007 21:04:08 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Er der nogen som har prøvet at installere netop denne printer og fået den
>til at virke?

Når jeg søger driver til den hos hp.dk ender jeg her
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?os=2093&softwareitem=mp-46081-3&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=1153751&lang=da

Driveren HP_Vista_MFP_Ph1.exe har jeg benyttet til min HP Photosmart
C5180

Den printer fint via netværk (ikke prøvet med USB), men scanneren har
jeg endnu ikke fået til at virke.

Iøvrigt lå der en seddel ved printeren med
Supportoplysninger for Windows Vista
www.hp.com/go/windowsvista

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-07 18:50

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg endnu ikke fået til at virke.
>
> Iøvrigt lå der en seddel ved printeren med

Ja, der har jeg så ikke været præcis nok. Det er ikke 3 i 1 modellen han
har, men den rene printer. Han kan selvfølgelig prøve ovenstående, men når
HP ikke selv anbefaler den, er det nok ikke umiddelbart en god løsning. Men
hvis alt andet svigter, kan man selvfølgelig prøve.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-02-07 10:00

On Fri, 9 Feb 2007 18:49:45 +0100, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>HP ikke selv anbefaler den, er det nok ikke umiddelbart en god løsning.

Det er mig der har overset en lille detalje "C".
Der er tilsyneladende stor forskel på 7150 og C7150

HP Photosmart 7150

HP Photosmart C7150 All-in-Oneh

Driveren burde komme her på et eller andet tidspunkt
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=72881&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us&I1.y=4&I1.x=8

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-02-07 01:11

> [...]
>
> HP Photosmart 7150
>
> HP Photosmart C7150 All-in-Oneh
>
> Driveren burde komme her på et eller andet tidspunkt

Ja, den burde dukke op, men det er irriterende, at de skriver, at den skulle
kunne køre med en indbygget driver, og denne driver så ikke findes. Men
sådan er der jo så meget.
Nu har jeg opfordret ham til at ringe til HP-support. Men da han ikke har
registreret den, og den er mere end 2 år gammel, vil de nok ikke hjælpe ham
uden betaling. Så bliver det billigere at købe en ny printer.

Kurt