MS Windows
briani 27239
Undgå valg af bruger
Fra : Kurt G

Dato : 08-02-07 09:22

Jeg har en XP-installation på min bærbare, hvor kun jeg er bruger.
Kan jeg undgå, at jeg skal vælge bruger hver gang XP starter og i givet
fald: hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Taba

Dato : 08-02-07 09:47

> Jeg har en XP-installation på min bærbare, hvor kun jeg er bruger.
> Kan jeg undgå, at jeg skal vælge bruger hver gang XP starter og i givet
> fald: hvordan?

Start -> Kør -> 'control userpasswords2' -> fjern fluebenet i "users must
enter a user name.....' også vælger du den bruger der skal logge ind
automatisk hver gang gnag og indtaster passwordet or den - og voila!

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kurt G

Dato : 08-02-07 09:57

"Taba" <all.spammers@die.die.die> skrev i en meddelelse

> [...]
> enter a user name.....' også vælger du den bruger der skal logge ind
> automatisk hver gang gnag og indtaster passwordet or den - og voila!

Det har jeg så prøvet, men det gav ikke det ønskede resultat, måske fordi
jerg har udtrykt mig dårligt.
Når PC-en starter, vises den blå skærm med valg af brugere.
Denne skærm vil jeg gerne springe over, da der kun er mig som bruger.
/Kurt

Fra : Taba

Dato : 08-02-07 11:55

> [...]
> Når PC-en starter, vises den blå skærm med valg af brugere.
> Denne skærm vil jeg gerne springe over, da der kun er mig som bruger.

Mon du skal ind i "Users" i kontrol panelet og under "change the way users
log on or off" og slå "Use welcome screen" fra (oversæt selv de respektive
navne til dansk hvis det er nødvendigt) ?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 08-02-07 09:51

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> Jeg har en XP-installation på min bærbare, hvor kun jeg er bruger.
> Kan jeg undgå, at jeg skal vælge bruger hver gang XP starter og i givet
> fald: hvordan?

Hej Kurt

Mit bud er at grunden til at du skal vælge bruger, selvom du er eneste
oprettede bruger, er at du naturligvis har modtaget opdateringer til ".net"
(dot-net).. Hvis du går ind i kontrolpanelet og vælger brugere.. så kan du
højest sansynligt se en bruger derinde der hedder noget med .net ... slet
blot denne "bruger" konto, og du vil nu se ved genstart, at dit windows nu
booter up uden at du vil blive stoppet ved et bruger login valg

Håber dette løser dit problem

/ Jonas

Fra : Lauridsen

Dato : 08-02-07 12:39

> Mit bud er at grunden til at du skal vælge bruger, selvom du er eneste
> oprettede bruger, er at du naturligvis har modtaget opdateringer til
> ".net" (dot-net)..
Hvad bruges denne "dot.net" bruger til?

Mvh.
Lars

Fra : Kurt G

Dato : 08-02-07 13:38

"Jonas M. Nielsen" <jonas_FJERN_@mong.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> windows nu booter up uden at du vil blive stoppet ved et bruger login valg

Det løste det faktisk ikke rigtigt.
Jeg fjernede alle undtagen Administrator og mig selv, deriblandt en til
noget asp.net, som jeg engang brugte.
Derefter fjernede jeg afmærkningen ved 'Brug velkomst skærm', som TABA
foreslog.
Nu kommer den og kræver, at jeg lokker på enten som administrator (der har
et password) eller mig selv. Jeg har engang sat mit eget password til
'Enter', så den skal der stadig trykkes på!
Kan man ikke gøre noget ved det?

/Kurt

Fra : hcma

Dato : 08-02-07 14:04

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har en XP-installation på min bærbare, hvor kun jeg er bruger.
> Kan jeg undgå, at jeg skal vælge bruger hver gang XP starter og i givet
> fald: hvordan?
>
> Mvh Kurt

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
m v h
hcma

Fra : Dino

Dato : 08-02-07 16:00

<http://support.microsoft.com/kb/315231/da>

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : L.E.P.

Dato : 09-02-07 14:49

Thu, 8 Feb 2007 09:22:07 +0100, skrev "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> :

>Jeg har en XP-installation på min bærbare, hvor kun jeg er bruger.
>Kan jeg undgå, at jeg skal vælge bruger hver gang XP starter og i givet
>fald: hvordan?
>
>Mvh Kurt

Har du installeret MS .Net Framework? Hvis ja, så prøv at se om der
ikke skulle være en opdatering til den på Windows Update. Mangler man
den første opdatering, kan man nemlig godt få det problem du omtaler.

Hilsen Lars