MS Windows
briani 27239
Adgang til diverse dokumenter i fra en and~
Fra : Michael Trolle

Dato : 07-02-07 15:46

Hey...

Jeg har oprettet to konti på min Windows XP Home sp2, den ene admin og den
anden en begrænset. Grunden til dette er at jeg gerne ville kunne holde mine
dokumenter for mig selv uden at skulle sidde og indtaste password hver gang
et dokument eller billede skal åbnes. MEN når jeg logger på den konto med
begrænset adgang så kan jeg stadig gå ind og se alle billeder, word og excel
filer etc, jeg kan selvfølgelig ikke gøre det via Dokumenter i Start menuen
men ved at finde dokumenternes placering på harddisken.

Mit spørgsmål er så.... Kan dette være rigtigt? Hvad er så idéen i det
password når man nu alligevel kan finde mange oplysninger fra en anden
konto? Hvad skal jeg gøre for at få en konto hvor der kun kan
åbnes/redigeres/slettes filer som ligger i denne kontos
dokumentmappe/skrivebord?

Mvh Michael Trolle

Fra : Peter Jensen II

Dato : 07-02-07 20:34

>Hvad skal jeg gøre for at få en konto hvor der kun kan
> åbnes/redigeres/slettes filer som ligger i denne kontos
> dokumentmappe/skrivebord?

Dette program skulle kunne beskytte dine filer, har dog ingen
personlig erfaring med programmet

http://www.softpedia.com/get/Security/Lockdown/Microsoft-Private-Folder.shtml

Mvh
Peter Jensen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-02-07 21:26

Michael Trolle wrote:
> [...]
> konto? Hvad skal jeg gøre for at få en konto hvor der kun kan
> åbnes/redigeres/slettes filer som ligger i denne kontos

Hva slags filsysterm har du ?
Hvis det er FAT-32 kan man ikke sette rettigheter på filene, man må ha NTFS.
(Høyreklikk på diskikon, egenskaper, filsystem )?
Hvis det er FAT32, kan man enkelt konvertere til NTFS.
--
AsleB;Oslo

Fra : Michael Trolle

Dato : 08-02-07 12:29

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> NTFS.
> (Høyreklikk på diskikon, egenskaper, filsystem )?
> Hvis det er FAT32, kan man enkelt konvertere til NTFS.

Det er FAT32 jeg har... hvordan konvertere jeg uden at formattere
harddisken? Jeg plejer at have NTFS men efter jeg har fået en ACER bærbar så
laver den det automatisk om til Fat32 når jeg bruger den recovery cd der er
med...

/Michael Trolle

Fra : Bjarne Chr

Dato : 08-02-07 13:16

"Michael Trolle" <trolleFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisken? Jeg plejer at have NTFS men efter jeg har fået en ACER bærbar
> så laver den det automatisk om til Fat32 når jeg bruger den recovery cd

Du kan konvertere ved at skrive: "convert c: /fs:ntfs" -uden "" ude i
dosprompten Start Tilbehør Kommandoprompt
Bc
I started out with nothing....I still have most of it