MS Windows
briani 27239
Vista - ikke OEM
Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-02-07 10:15

Hej derude,

Jeg overvejer at købe vista Ultimate - ikke OEM, da jeg nok vil prøve
installationer på hver maskine - én af gangen samt at jeg skal have én
udskiftet.

Jeg går ud fra at Vista på et tidspunkt skal validere mod MS - men har nogen
af Jer derude et bud på hvor mange gange man kan installere på forskellige
maskiner før der ikke længere kan aktiveres.......man kunne jo have til
hensigt at snyde - det har jeg dog ikke

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 07-02-07 14:54

På forskellig hardware afhænger det af hvor hurtigt efter hinanden der
installeres. Fra 2 og opefter.
Hvis du bare skal teste, så lad være med at aktivere. (Giver dig 14
dage til test.)

Fra : Hans

Dato : 07-02-07 16:24

Er det sat ned fra 30 dage?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-07 17:26

Den 07-02-07 16.24 skrev Hans følgende:
> Er det sat ned fra 30 dage?

Hvis jeg ikke husker helt galt fra opgraderingen til Vista Ultima, stod
der, at man skulle aktivere inden tre dage. Og det var vel næsten, hvad
det tog at få dyret på nettet.

Som den første Windows, jeg har haft i netværk, kunne Vista ikke finde
ud af at hente en ip-adresse fra DHCP-serveren. Det tog noget tid at
finde årsagen og angive en fast ip-adresse i stedet - Vista selv var
ikke til meget hjælp.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-07 18:19

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> ud af at hente en ip-adresse fra DHCP-serveren. Det tog noget tid at
> finde årsagen og angive en fast ip-adresse i stedet - Vista selv var

Du får 30 dage, det gav min Ultimate mig... den råber først op om 3 dage
og når de er gået tæller den ned fra de resterende 27 inden den kræver
aktivering.