Børneporno søges
Fra : Leif Neland

Dato : 07-02-07 09:00

Det fik nok din opmærksomhed

Findes der en webadresse, så man kan checkke, om man bruger ens udbyders
børnepornofilter?

Ligesom EICAR testvirussen, der ikke er en virus, men alle (anerkendte)
virusprogrammer lader som om det er, så man kan se om antivirus'en fungerer?

Fungerer filtrene ved at manipulere i udbyderens DNS, ligesom nogle sætter
falske ip-adresser ind for www.allofmp3.com?

Så de, der har deres egen nameserver, der følger rootserverne, ikke er
"beskyttet"?

Klip fra JP: »Problemet er, at 1.400 af de 9.000 anmeldelser gælder
hjemmesider, der allerede er på blokeringslisten. Når internetudbyderne
melder ud, at 98 procent af landets internetbrugere er omfattet af
blokeringsordningen, så passer det ikke. Når så mange brugere kan få adgang
til hjemmesider, der er på blokeringslisten, så kan det kun skyldes, at der
rundt omkring i Danmark stadig er mange, som ikke er tilsluttet
ordningen,« siger Kuno Sørensen

Leif

Fra : P.L.

Dato : 07-02-07 10:48

On Wed, 7 Feb 2007 09:00:06 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Det fik nok din opmærksomhed
>
>Findes der en webadresse, så man kan checkke, om man bruger ens udbyders
>børnepornofilter?

Hvorfor i himlens navn vil du teste det, du har vel ikke tænkt dig at
omgå det hvis det viser sig at du er bag et filter.

Fra : NoOne

Dato : 07-02-07 11:00

On Wed, 07 Feb 2007 10:47:40 +0100, P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:

>Hvorfor i himlens navn vil du teste det, du har vel ikke tænkt dig at
>omgå det hvis det viser sig at du er bag et filter.

.... prøv at skrive til Red Barnet ... de må vide det ... da det er
deres projekt ....

.... der tænkes vel på den historie i går om at mange ISP'er ikke er
med i samarbejdet om at stoppe børneporno .....

http://www.redbarnet.dk/Default.aspx?ID=6000&M=News&PID=14956&NewsID=1860

RaZoR :)

Fra : P.L.

Dato : 07-02-07 11:06

On Wed, 07 Feb 2007 11:00:23 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>
>... der tænkes vel på den historie i går om at mange ISP'er ikke er
>med i samarbejdet om at stoppe børneporno .....

Hvorfor skriver du det til mig, jeg leder ikke efter den slags så jeg
har ikke brug for at vide om der er filter på, skriv til ham der
oprettede tråden.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-02-07 12:13

wrote:

> Fungerer filtrene ved at manipulere i udbyderens DNS, ligesom nogle sætter
> falske ip-adresser ind for www.allofmp3.com?

Ja, det er 'filtre' i DNS.

> Så de, der har deres egen nameserver, der følger rootserverne, ikke er
> "beskyttet"?

Nej, de er ikke beskyttet.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert