Tjek rækkefølge af sprog i browser
Fra : Dennis Munding

Dato : 08-02-07 17:12

Hej NG!

Jeg har et lille script, som tjekker hvilket sprog, brugeren har valgt som
sit foretrukne i browseren:

<?php
if(eregi('da', $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'])) {
header ("Location: dansk/index.php");
} elseif(eregi('ta', $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'])) {
header ("Location: tamilsk/index.php");
} else {
header ("Location: engelsk/index.php");
}
?>

Problemet er, at hvis brugeren har mere end ét sprog - f.eks. dansk og
engelsk - vælger den automatisk dansk, da der bliver tjekket for det først.
Kan man tilføje noget til ovenstående script, så det vælger det sprog, der
står først i browseren, som det primære?

Evt. et link til noget brugbart...

På forhånd mange tak!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jesper H

Dato : 10-02-07 11:35

On 8 Feb., 17:11, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> [...]
> Dennis Mundinghttp://tolkecentret.dk/- Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!http://pe-vagtservice.dk/-Et sikkert valg til at passe på dine værdier!http://munding-webdesign.dk/-Vi ses! - ganske enkelt...

Hej Dennis

Er det ikke bare at bruge explode() på
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], og switche på det første element i
arrayet?

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-02-07 17:59

Hej Jesper!
"Jesper H" skrev i en meddelelse:
Hej Dennis

Er det ikke bare at bruge explode() på
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], og switche på det første element i
arrayet?

Øøhh....?? Pass!

Så velbevandret er jeg ikke i php, at jeg er helt med på, hvordan det skal
stilles op...

Fra : Michael Guldhammer

Dato : 16-02-07 14:28

Hej NG.

Er der ikke en som vil være sød at poste hele koden til mig også, for jeg er
kørt af sporet her.

Guldhammer
--
Brug for en stabil email?
Prøv http://www.krazymail.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 16-02-07 17:13

Hej Michael!
"Michael Guldhammer" <mivs@krazymail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Er der ikke en som vil være sød at poste hele koden til mig også, for jeg
> er kørt af sporet her.

Jo da:

<?php
$def_lang = "da";
/* Default sprog */
$qual = 0;
/* Vi sætter lige en variabel for at lege med den. */
$sprog = explode(",",$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']);
foreach($sprog AS $lang) {
if(strpos("q=",$lang)) {
list($lang_type,$lang_quality)=explode(";",$lang);
if($lang_quality > $qual) {
$qual = $lang_quality;
$def_lang = $lang_type;
}
} else {
$def_lang = $lang;
break;
}
}
switch(substr($def_lang,0,2))
{
case 'en':
header('Location: engelsk-forside.php');
break;
case 'ta':
header('Location: tamilsk-forside.php');
break;
default: /* Her vælges default sprog-side */
header('Location: dansk-forside.php');
break;
}
?>

Fra : Michael Guldhammer

Dato : 16-02-07 17:34

Hej NG.

Tak for posten, det hjalp.

Jeg har dog et spørgsmål, hvordan sætter jeg "switch(substr($def_lang,0,2))"
op, og hvad betyder det?

Guldhammer

Fra : Dennis Munding

Dato : 16-02-07 18:38

Hej Michael!
"Michael Guldhammer" skrev i en meddelelse...
> Hej NG.
>
> Tak for posten, det hjalp.
>
> Jeg har dog et spørgsmål, hvordan sætter jeg
> "switch(substr($def_lang,0,2))" op, og hvad betyder det?

Jeg er ikke med på, hvad du mener med, hvordan du sætter den op...?

Funktionen gør at man ikke skal definere hver enkelt sprog-område - f.eks.
en-US, en-GB - istedet aflæser den de 2 første bogstaver (en) og re-directer
så til en engelsk side, hvis du har defineret en sådan...
Læs evt. mit svar til Jesper H den 14/2 kl. 12:25, for at få en idé om, hvad
jeg mener...

Fra : Jesper H

Dato : 10-02-07 11:40

On 10 Feb., 11:34, "Jesper H" <jesper.haukr...@gmail.com> wrote:

> Hej Dennis
>
> Er det ikke bare at bruge explode() på
> $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], og switche på det første element i
> arrayet?
>
> Mvh
> Jesper
> --http://fdf.dk/landsdel1/- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej igen

Du kan forresten også se hvad 'volatilegx' har skrevet her:
http://www.webmasterworld.com/forum24/320.htm

Han siger at $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] kan se ud på følgende
form:
es,en-us;q=0.7,ar-lb;q=0.3
Dvs. en person, der kan forstår godt spansk, nogenlunde amerikansk og
lidt lebanesisk arabisk (tror jeg). Læg mærke til, at sprogene er
adskilt af kommaer (explode på dem), og at "kvaliteten" står
umiddelbart efter semikolonnet. Han mener at rækkefølgen og q begge
siger noget om hvad en person prioriterer højest.

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-02-07 18:04

Hej igen Jesper!
"Jesper H" skrev i en meddelelse:
> Hej igen
>
> Du kan forresten også se hvad 'volatilegx' har skrevet her:
> http://www.webmasterworld.com/forum24/320.htm

Tak for linket!

> [...]
> umiddelbart efter semikolonnet. Han mener at rækkefølgen og q begge
> siger noget om hvad en person prioriterer højest.

Ja, så meget fik jeg også ud det, men jeg er stadig ikke klar over, hvordan
jeg skal stille koden op...?

Fra : Martin

Dato : 12-02-07 08:42

Dennis Munding wrote:

> [...]

foreach($sprog AS $lang) {
if(strpos("q=",$lang) {
list($lang_type,$lang_quality)=explode(";",$lang);

PS: Kan sikkert laves en hel del bedre, men det var lige tæsket igennem
på et minuts tid :)

Det som der sker er...
es,en-us;q=0.7,ar-lb;q=0.3
I dette tilfælde vil den sætte $def_lang til es - da der ikke er nogle
q= streng i - og det vil så betyde at det er det mest brugte sprog.

Hvis linjen så sådan her ud
en-us;q=0.7,ar-lb;q=0.3
Så vil det blive en-us der vil blive sat til $def_lang, da den har højst q

Hvis linjen så sådan her ud
en-us;q=0.3,ar-lb;q=0.7
Så vil det blive ar-lb der vil blive sat til $def_lang, da den har højst q

Hvis linjen så sådan her ud
en-us;q=0.7,ar-lb;q=0.7
Så vil det blive en-us der vil blive sat til $def_lang, da den måler på
den første med højest q. Hvis man indsatte et = tegn i linjen
if($lang_quality >= $qual) { så ville det blive ar-lb der ville "vinde"

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-02-07 21:22

Hej Martin!
"Martin" skrev i en meddelelse...
> [...]
> }
>
> PS: Kan sikkert laves en hel del bedre, men det var lige tæsket igennem på

Hvis jeg blot indsætter ovenstående kode i min index-fil, som er beregnet
til at sende brugeren videre til den korrekte forside sprogmæssigt, så får
jeg bare en tom side...?

> [...]
> den første med højest q. Hvis man indsatte et = tegn i linjen
> if($lang_quality >= $qual) { så ville det blive ar-lb der ville "vinde"

Og det er her, jeg falder af i svinget - hvor bliver der tjekket for
rækkefølge og værdi i din kode??
Det skal måske ikke tjekkes i koden, men lokalt i browseren??

A fatter aller en ski'!

Fra : Martin

Dato : 13-02-07 16:17

Dennis Munding wrote:
> Hej Martin!
>>
> Og det er her, jeg falder af i svinget - hvor bliver der tjekket for
> rækkefølge og værdi i din kode??
> Det skal måske ikke tjekkes i koden, men lokalt i browseren??

Det gør der i linjen
if($lang_quality > $qual) {
// Hvis $lang_quality er højere end $qual
// Så sætter vi $qual til $lang_quality,
// og sætter sprog til $lang_type

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-02-07 19:22

Hej Martin!
> [...]
> if($lang_quality > $qual) {
> // Hvis $lang_quality er højere end $qual
> // Så sætter vi $qual til $lang_quality,

Ok! Det var bare ikke synligt nok for mig - havde forventet, at det stod
mere tydeligt i koden...
Er jo også newbie...

Men jeg har fået løst problemet (se mit svar til Jesper H - kl. 19:18):
http://eds-denmark.dk/

Mange tak for hjælpen!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-07 22:04

Den 12-02-07 08.42 skrev Martin følgende:

> $def_lang = "da";

Og en hel masse mere kode.

Det er vel ikke så heldigt, at det foretrukne sprog altid står først? I
så fald kan man jo nøjes med at kigge på de to første tegn i strengen. I
Firefox står det foretrukne først, jeg har ikke adgang til andre
browsere pt, tjek evt. selv på denne side
http://gemal.dk/browserspy/accept.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-07 22:50

Den 12-02-07 22.03 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Det er vel ikke så heldigt, at det foretrukne sprog altid står først? I
> så fald kan man jo nøjes med at kigge på de to første tegn i strengen.

Glem det, det virker selvfølgelig ikke, hvis brugeren har angivet flere
sprog, og man ikke tilbyder det første, men derimod et eller flere sprog
længere nede i rækken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Jesper H

Dato : 12-02-07 21:53

On 12 Feb., 21:21, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> [...]
>
> Og det er her, jeg falder af i svinget - hvor bliver der tjekket for
> rækkefølge og værdi i din kode??
> Det skal måske ikke tjekkes i koden, men lokalt i browseren??
>
> A fatter aller en ski'!
>
> Med venlig hilsen
> --
> Dennis Mundinghttp://tolkecentret.dk/- Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!http://pe-vagtservice.dk/-Et sikkert valg til at passe på dine værdier!http://munding-webdesign.dk/-Vi ses! - ganske enkelt...- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -

Du skal jo huske at switche på $def_lang, ellers virker koden jo
ikke Tror sjældent at man bare lige kan bruge kode her indefra
sådan direkte med hovedet under armen Dette gælder også for
følgende kode, som skal sættes i forlængelse af Martins.

switch ($def_lang)
{
case 'da':
header('Location: http://www.din-side.dk/danish/');
break;
case 'en-us':
header('Location: http://www.din-side.dk/english/');
break;
}

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-02-07 22:35

Hej Jesper!
"Jesper H" skrev i en meddelelse:
> Du skal jo huske at switche på $def_lang, ellers virker koden jo
> ikke

Nu er jeg jo stadig meget uerfaren med php, så det vidste jeg ikke...

> Tror sjældent at man bare lige kan bruge kode her indefra
> sådan direkte med hovedet under armen

Nej, det ha jeg så lige fået bekræftet endnu en gang med din kodestump...

> Dette gælder også for
> følgende kode, som skal sættes i forlængelse af Martins.

> [...]

....så nu ser min kode således ud:

[...]
header('Location: dk/index.php');
break;
case 'ta':
header('Location: lk/index.php');
break;
case 'en-us':
header('Location: uk/index.php');
break;
}

....og jeg får stadig en blank side, men jeg må prøve at rode rundt i det -
måske er jeg heldig at ramme den rigtige kombination...

Mange tak for svarene!

Fra : Jesper H

Dato : 13-02-07 11:54

On 12 Feb., 22:34, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> [...]
> Dennis Mundinghttp://tolkecentret.dk/- Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!http://pe-vagtservice.dk/-Et sikkert valg til at passe på dine værdier!http://munding-webdesign.dk/-Vi ses! - ganske enkelt...

Prøv at udskrive $def_lang inden du switch'er på den, så du kan se
hvad den indeholder. Så finder du måske ud af, hvis noget af koden
ikke helt virker.

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-02-07 15:27

Hej Jesper!
> [...]
>
> Prøv at udskrive $def_lang inden du switch'er på den, så du kan se
> hvad den indeholder. Så finder du måske ud af, hvis noget af koden

Doh! Glemte det igen - har fået det pointeret før...

Den udskriver den korrekte landekode....

Men jeg fik så en fejlmelding, som jeg så har rettet lidt i:

Parse error at line 6:

$def_lang = "da";
/* Default sprog */
$qual = 0;
/* Vi sætter lige en variabel for at lege med den. */
$sprog = explode(",",$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']); <-- her var der et
":" istedet for ";"

Så fik jeg en parse error at line 8:
foreach($sprog AS $lang) {
if(strpos("q=",$lang)) { <-- I denne linie manglede der en ")" efter
$lang

Nu er der så ét problem tilbage - koden virker i FF og Opera, men ikke i
IE/ - jeg får stadig en blank side...??
I de 2 andre får jeg fint siden på det sprog, som er defineret først i
browseren.
Jeg har i alle 3 valgt dansk, engelsk og tamilsk - og har prøvet at flytte
rundt på rækkefølgen synkront - kun IE glimrer med ikke at virke...?

Fra : Jesper H

Dato : 13-02-07 16:06

On 13 Feb., 15:26, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> [...]
> Dennis Mundinghttp://tolkecentret.dk/- Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!http://pe-vagtservice.dk/-Et sikkert valg til at passe på dine værdier!http://munding-webdesign.dk/-Vi ses! - ganske enkelt...

Det lyder godt at koden virker i FF og Opera. IE, tjah, det var vel at
forvente
Når du ser siden i IE, hvad giver $def_lang så? Et tip er at udskrive
den således:
echo '['.$def_lang.']';
Så kan man se, om den indeholder unødvendige mellemrum (så kan man
bruge trim() ), og om scriptet overhovedet når så langt.

Et tip, der er værd at huske ved switch: Husk at sætte en default. Lad
os sige, at $def_lang ender med at blive lig 'se' (fiktiv værdi). Hvad
vil der så ske? Blank side, for 'se' er ikke lig med nogle af
værdierne i switchen. Der kan man så bruge default:

switch ($def_lang)
{
case 'en-us':
header('Location: http://www.min-side.dk/en/');
break;
case 'no':
header('Location: http://www.min-side.dk/no/');
break;
default:
header('Location: http://www.min-side.dk/da/');
}

Dvs. hvis $def_lang har et hvilket som helst andet indhold end 'en-us'
eller 'no', vil brugeren blive videresendt til www.min-side.dk/da/ .
Se eventuelt:
http://dk2.php.net/switch

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-02-07 19:19

Hej Jesper!
> [...]
> Så kan man se, om den indeholder unødvendige mellemrum (så kan man
> bruge trim() ), og om scriptet overhovedet når så langt.

I IE7 får jeg da-DK, men jeg prøver lige at bruge din foreslåede metode til
at udskrive den...

Det giver så det samme, blot omsluttet af []...

> [...]
> vil der så ske? Blank side, for 'se' er ikke lig med nogle af
> værdierne i switchen. Der kan man så bruge default:

Hvis jeg har forstået koden korrekt, så bliver der allerede i linje 2:

<?php
$def_lang = "da"; <-- linje 2

....sat et default-sprog...?

> switch ($def_lang)
> [...]

Det har jeg så ikke prøvet endnu, men det gør jeg lige med det samme...

Det flg. resultat: Jeg havnede på den danske side i IE7, men på den tamilske
(korrekte) side i FF og Opera...

Og jeg fandt så ud af "fejlen"!
Definationen af sprog er ikke ens i de 3 browsere - i IE hedder dansk da-DK,
i FF og Opera hedder det blot da.
Derfor kunne IE ikke finde ud af at vise en side - jeg skulle tilføje:
case 'da-DK':
header('Location: min-danske-forside.php');
break;

Og det samme med de andre sprog....
Typisk IE!!

> Dvs. hvis $def_lang har et hvilket som helst andet indhold end 'en-us'
> eller 'no', vil brugeren blive videresendt til www.min-side.dk/da/ .
> Se eventuelt:
> http://dk2.php.net/switch

Linket er hermed føjet til de foretrukne...

Mange tak for hjælpen!

Nu virker det (tror jeg nok):
http://eds-denmark.dk/

Fra : Jesper H

Dato : 14-02-07 08:55

Hej Dennis

Har svaret ned gennem din mail:

On 13 Feb., 19:18, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> Hej Jesper!

> I IE7 får jeg da-DK, men jeg prøver lige at bruge din foreslåede metode til
> at udskrive den...
>
> Det giver så det samme, blot omsluttet af []...

Naturligvis, men jeg forstod sådan på dig, at du i IE7 fik en blank
side, og ikke en side hvor der stod da-DK.

> Hvis jeg har forstået koden korrekt, så bliver der allerede i linje 2:
>
> <?php
> $def_lang = "da"; <-- linje 2
>
> ...sat et default-sprog...?

Jep, men det er kun til hvis Martins algoritme ikke finder nogle
sprog. Hvis den FINDER et sprog (lad os sige da-DK, som ikke er det
samme som da, kun i vores fortolkning) i tekststrengen, tager den ikke
højde for hvorvidt din side understøtter dette sprog. Derfor laver du
en default case, som tager højde for hvis $def_lang har en værdi, som
du ikke har skrevet i din switch (f.eks. da-DK, hvis du kun har
skrevet da). I nedenstående tilfælde er det så alle andre værdier end
'en-us' og 'no'.

> Det har jeg så ikke prøvet endnu, men det gør jeg lige med det samme...
>
> Det flg. resultat: Jeg havnede på den danske side i IE7, men på den tamilske
> (korrekte) side i FF og Opera...

Jep. For hvis den tamilske side hedder noget mere, f.eks. ta-TA, end
den "korte" betegnelse i din switch, f.eks. ta, så ryger switchen i
default.

> [...]
> case 'da-DK':
> header('Location: min-danske-forside.php');

Præcis

Man kan evt. gøre følgende:
switch($def_lang)
{
case 'da-DK':
case 'da':
header('Location: min-danske-forside.php');
break;
case 'ta-TA':
case 'ta':
header('Location: min-tamilske-forside.php');
break;
default:
header('Location: min-engelske-forside.php');
}

eller

switch(substr($def_lang, 0, 2))
{
case 'da':
> [...]
break;
default:
header('Location: min-engelske-forside.php');

Tjah, IE kan blive ved at overraske. Det giver spænding i hverdagen.

> Linket er hermed føjet til de foretrukne...
>
> Mange tak for hjælpen!

Det var så lidt

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-02-07 12:25

Hej Jesper!
> [...]
>
> Naturligvis, men jeg forstod sådan på dig, at du i IE7 fik en blank
> side, og ikke en side hvor der stod da-DK.

Det gjorde jeg også, indtil jeg udskrev $def_lang - derefter udskrev den
da-DK og siden [da-DK], da jeg udskrev efter dine anvisninger...

> [...]
> du ikke har skrevet i din switch (f.eks. da-DK, hvis du kun har
> skrevet da). I nedenstående tilfælde er det så alle andre værdier end

Ok! Det begynder ligefrem at sive ind på lystavlen - så må vi jo se, om det
bliver hængende...

> Jep. For hvis den tamilske side hedder noget mere, f.eks. ta-TA, end
> den "korte" betegnelse i din switch, f.eks. ta, så ryger switchen i
> default.

Ja, det fandt jeg så ud af senere...

> Præcis

Ja, ja - du kan jo sagtens, for du er jo ikke newbie!

> [...]
> break;
> default:
> header('Location: min-engelske-forside.php');

Sjovt du lige nævner det, for det var det næste spørgsmål, som jeg ville
stille:
Om der ikke var en form for genvej til alle tænkelige sprog-forkortelser, så
man ikke skulle sidde og skrive en case for hver enkelt...

Det vil jeg absolut prøve af, for jeg har så siden opdaget, at en-gb sender
brugeren til default-siden, som er på dansk, netop fordi en-gb ikke er
defineret i switch'en...

> Tjah, IE kan blive ved at overraske. Det giver spænding i hverdagen.

Den form for "spænding" kan jeg godt undvære!

> Det var så lidt

Måske for dig, men ikke for mig!

Endnu en gang mange tak!

Og så lige et lille PS:
Gider du ikke godt at sætte Google til at qoute dine svar - det er ret
besværligt at skulle indsætte > i dine svar, for at gøre det mere
overskueligt for andre... Blot en lille bøn.

Fra : Jesper H

Dato : 14-02-07 17:12

Hej Dennis

On 14 Feb., 12:25, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> Hej Jesper!
>
> Ja, ja - du kan jo sagtens, for du er jo ikke newbie!

Så længe har jeg nu ikke kodet PHP, og du har vist også været med
noget tid (at dømme efter datoerne på dine indlæg).

> Og så lige et lille PS:
> Gider du ikke godt at sætte Google til at qoute dine svar - det er ret
> besværligt at skulle indsætte > i dine svar, for at gøre det mere
> overskueligt for andre... Blot en lille bøn.

Hmm, det forstår jeg vist ikke. Når jeg besvarer et indlæg fra dig,
sætter Google da quotes ( > ) foran det, du har skrevet, så vidt jeg
kan se. Sætter din newsgroup-reader ikke quotes foran, når du vælger
at besvare mit indlæg? Er det noget, jeg skal indstille et sted? Og
hvor?

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-02-07 17:47

Hej Jesper!
"Jesper H" skrev i en meddelelse...
> Hej Dennis
>
> Så længe har jeg nu ikke kodet PHP, og du har vist også været med
> noget tid (at dømme efter datoerne på dine indlæg).

Måske ikke, men det hænger tilsyneladende godt ved så - det gør det ikke i
mit tilfælde, hvilket måske skyldes, at jeg ikke rigtig har tid/ro til at
sætte mig til at studere det mere indgående..

> [...]
> kan se. Sætter din newsgroup-reader ikke quotes foran, når du vælger
> at besvare mit indlæg? Er det noget, jeg skal indstille et sted? Og

Nej, det gør den ikke - det har været vendt i nogle af grupperne før, og jeg
mener, at man skal sætte et flueben et sted, når man besvarer nyhedsindlæg,
fra google...

Men der er sikkert en herinde, som kan hjælpe dig lidt bedre på det
område...
Jeg har nemlig ingen erfaring med google-groups...

Fra : Jesper H

Dato : 14-02-07 21:02

On 14 Feb., 17:47, "Dennis Munding" <m...@invalid.dk> wrote:
> [...]
> Dennis Mundinghttp://tolkecentret.dk/- Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!http://pe-vagtservice.dk/-Et sikkert valg til at passe på dine værdier!http://munding-webdesign.dk/-Vi ses! - ganske enkelt...

Jeg prøvede at åbne tråden i en anden news-reader, og nu begynder jeg
måske at forstå problemet. Den quoter vel egentlig, men bare ikke
særligt godt, right? Eller er det noget andet, der er galt? Når jeg i
den anden newsreader laver reply på en af mine egne beskeder, laver
den godt nok quotes på den. Har googlet lidt på det, og det ser ud
til, at jeg ikke skal være "Reply"-knappen UNDER et indlæg, men den i
menuen "Show Options" - hvad forskel det så end skulle gøre

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Dennis Munding

Dato : 15-02-07 21:44

Hej Jesper!
> [...]
> til, at jeg ikke skal være "Reply"-knappen UNDER et indlæg, men den i
> menuen "Show Options" - hvad forskel det så end skulle gøre

Som nævnt, så har jeg ingen forstand på Google-groups, kan blot mindes, at
problemet har været vendt flere gange, og at det havde noget med måden, man
besvarer indlæg med...

Måske andre kan kaste lidt mere lys over det...??