cache side
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 07-02-07 21:17

Hej Måske ikke det rette forum, men forsøger alligevel.
Kan man i ASP -HTML eller i et script tvinge en index-side til at indlæse en
anden side, således at denne anden side med billeder m.m., vises med det
samme (er indlæst på forhånd)?
Jeg har forsøgt i gruppen Internet-Webdesign, men desværre uden at der er
nogen der har svaret

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 22:16

On Wed, 7 Feb 2007 21:17:07 +0100, John Senius-Jørgensen
<sletaltfoerdettejsj@senius.dk> wrote:

> [...]
>anden side, således at denne anden side med billeder m.m., vises med det

Problemet er billederne, ikke teksten.
Og ja, du kan tage billederne med på den foregående side, men gøre dem
usynlige med CSS.
Fx med en kombination af:
display:none;
visibility:hidden;
height:0;
width:0;
position:absolute;
top:0;
left:0;

- her er der gået med både livrem og seler, så prøv selv, hvor meget,
der er nødvendigt.

Billederne ligger så i cachen og vil blive indlæst med det samme.

Hvis du vil undgå at det så får den foregående side til at loade
langsomt, kan du styre indlæsningen med JavaScript. Noget med <body
onload="...">.
Spørg i dk.edb.internet.webdesign.clientside

>Jeg har forsøgt i gruppen Internet-Webdesign, men desværre uden at der er
>nogen der har svaret

Jeg kan ikke se dit indlæg i gruppen - hvornår er det sendt?
Spørgsmålet hører hjemme i en af disse to:
dk.edb.internet.webdesign
dk.edb.internet.webdesign.html
- eller den førnævnte .clientside-gruppe.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 10:38

"John Senius-Jørgensen" <sletaltfoerdettejsj@senius.dk> wrote in message
> [...]
> samme (er indlæst på forhånd)?
> Jeg har forsøgt i gruppen Internet-Webdesign, men desværre uden at der er

Måske misforstår jeg dig, men du kan jo lave en index.asp, der indeholder
følgende:

<head></head>

<%

response.redirect ("denandenside.htm">

%>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-02-07 23:16

Christian R. Larsen wrote:

> Måske misforstår jeg dig, men du kan jo lave en index.asp, der
> [...]

Ja, men da din response.redirect bliver kørt på serveren og der
viderestilles direkte, kan du uden problemer undlade alt over og under dit
asp-script. Brugeren vil ikke se nogen forskel.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-07 23:39

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja, men da din response.redirect bliver kørt på serveren og
> der viderestilles direkte, kan du uden problemer undlade alt
> over og under dit asp-script. Brugeren vil ikke se nogen
> forskel.

Den oprindelige version kan fejle på visse servere, fordi der ikke
må skrives data til klienten før man viderestiller. Det fungerer på
alligevel på nogle servere fordi asp-parseren som standard bruger
en buffer til data - så hvis den ikke er fyldt, kan man stadig
viderestille.
--
Jens Gyldenkærne Clausen