Jeg ønsker at sende en kopi til afsender i~
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-02-07 12:22

Hej

Jeg har netop skiftet udbyder og kan desværre ikke benytte Jmail
mere.
Derfor er jeg ved at lave en formular:
http://www.html.dk/artikler/00012/

I den forbindelse mangler jeg at give brugeren mulighed for at få
tilsendt en kopi af den mail han sender via formularen.

Hvordan gør jeg lige det?

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 07-02-07 12:44

Ulrik Christensen skriblede bla:

Mener der ligger en på www.hjemmesideskolen.dk

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-02-07 13:29

> Mener der ligger en på www.hjemmesideskolen.dk

Jeg har været der, og jo den findes men ikke til en ganske almindelig
formmail

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 13:56

On 07 Feb 2007 11:21:38 GMT, Ulrik Christensen
<boxerfynnospam@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>I den forbindelse mangler jeg at give brugeren mulighed for at få
>tilsendt en kopi af den mail han sender via formularen.

Som jeg forstår det, er "email" brugerens email, mens "recipient" er
modtagerens (din). Virker det ikke?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-02-07 14:40

> Som jeg forstår det, er "email" brugerens email, mens "recipient" er
> modtagerens (din). Virker det ikke?

Undskyld, jeg kunne jo også lige have givet jer et link:
http://www.stokerpiller.dk/kontakt.shtml

Der er ikke nogen recipient, men en kode fra min host.
Men jo, selve formmailen virker fint.
Jeg øsnker blot at den bruger der sender via formmailen har
mulighed for at få en kopi at det han sender til mig.
Det gør ikke noget at det ikke er valgfrit.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-07 15:12

Ulrik Christensen wrote:

> Undskyld, jeg kunne jo også lige have givet jer et link:
> http://www.stokerpiller.dk/kontakt.shtml
>
> Der er ikke nogen recipient, men en kode fra min host.

Og den asp-kode (send.asp) kan vi ikke se. Lav en kopi af din send.asp, hvor
du udskifter .asp i filnavnet med .txt (husk at udskifte din mailadresse med
en stribe x'er, så adressen ikke via usenet bliver høstet af spambotter) og
læg filen ud på nettet. Kom så med et link til filen, så vi kan se koden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 15:24

On Wed, 7 Feb 2007 15:12:17 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Og den asp-kode (send.asp) kan vi ikke se.

Hvor ser du send.asp? - Jeg ser:
<form action="http://formmail.servage.net/" ...
- som sikkert er et CGI form script.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-07 16:13

Jørn Andersen wrote:

>>> http://www.stokerpiller.dk/kontakt.shtml

> Hvor ser du send.asp? - Jeg ser:
> <form action="http://formmail.servage.net/" ...
> - som sikkert er et CGI form script.

Hvor ser du den kode? På den side, Ulrik gav link til, ser jeg i linje 53
dette:

<form method="post" action="send.asp" name="Formmail1" id="form">

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 17:51

On Wed, 7 Feb 2007 16:12:57 +0100, "Erik Ginnerskov"

>Hvor ser du den kode? På den side, Ulrik gav link til, ser jeg i linje 53
>dette:
>
><form method="post" action="send.asp" name="Formmail1" id="form">

Som Ulrik skriver, så er det nok fordi DNS-opdateringen ikke er kommet
rundt til din navne-server endnu.
Der kan godt være flere timers forskel på, hvor hurtigt de når rundt.
Cybercity ligger åbenbart i den hurtigere ende ...

Jeg undrede mig også, da du nok plejer at kunne læse
Men så fik vi da den opklaret.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-02-07 15:38

> [...]
> læg filen ud på nettet. Kom så med et link til filen, så vi kan se koden.

Jamen der er ikke nogen send.asp eller andre tilknyttede filer.
Der er KUN selve form mailen som kan ses her:
http://www.stokerpiller.dk/kontakt.shtml

Koden til form mailen har jeg fået hos Servage og den mailadr som formularen
senden til skal finden i kodens første linie:
<form action="http://formmail.servage.net/" method="post"><input name="id"
value="xxxx" type="hidden">

De må have lavet et eller andet smart for at beskytte deres kunder mod spam.
Jeg er ikke klar over hvordan de har gjort det, men jeg ved at den kode der kan
ses på den side jeg linker til, er den eneste der bruges.

Det jeg skal bruge er noget der tager "email" fra denne:
<input name="email" size="25" type="text">
og sørger for at der sendes en kopi til den adr. der indtastes der.

Forlanger jeg noget helt umuligt og kan det ikke lade sig gøre med den måde det
er lavet på?

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 07-02-07 15:44

Hovsa - jeg flyttede server igår sidst på eftermiddagen og det er faktisk muligt at
enkelte servere ikke peger det rigtige sted endnu.
Det havde jeg ikke tænkt på - undskyld.

Hvis I ikke kan finde den linie jeg nævner, kan I heller ikke se den rigtige
kontakt formular endnu.

Fra : per christoffersen

Dato : 07-02-07 16:00

"Ulrik Christensen" <boxerfynnospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forlanger jeg noget helt umuligt og kan det ikke lade sig gøre med den
> måde det
> er lavet på?

Det er ikke til at svare på. Det kommer an på, hvad Servage's formmail kan
håndtere.
Alternativet er, at lave din egen mailmaskine i php. Du behøver nok ikke
starte fra bunden, - andre har garanteret gjort det før.

/Per

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 15:07

On 07 Feb 2007 13:39:53 GMT, Ulrik Christensen

> [...]

>mulighed for at få en kopi at det han sender til mig.
>Det gør ikke noget at det ikke er valgfrit.

Indsæt:
<input name="recipient" value="mig@mail.dk" type="hidden">
- hvis man skal tro html.dk's vejledning.
(Og hvor mig@mail.dk selvfølgelig skal være din mailadresse ...)

Good luck!

--
Jørn Andersen,