Windows opener parent
Fra : n\)

Dato : 08-02-07 12:54

Hej

Jeg har en side som åbner en popup, med følgende funktion.

onclick="window.open('/popUp/pop.asp',null,'width=200px,height=200px')">

i pop.asp har jeg en login side, som post til en login check, og hvis login
er success så returneres brugeren tilbage til pop. Der har jeg en function
som check om det er, og hvis det er så skal parent reload med en anden url
f.eks. window.opener.location.href ='godkendt.asp'; og pop.asp sættes til at
lukke med window.close;

Men mig problem er at pop ikke kan huske sin opener, nå jeg har submit til
en anden side for at lave login check, er der på en anden måde jeg kan styre
min opener ??

På forhånd mange tak.

MVH
N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-07 13:26

n) skrev:

> Jeg har en side som åbner en popup, med følgende funktion.

> onclick="window.open('/popUp/pop.asp',null,'width=200px,height=
> 200px')">

Det er en uheldig konstruktion der forhindrer brugere uden
javascript i at anvende siden. Se en mere sikker model her:
<http://infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_4>

> i pop.asp har jeg en login side, som post til en login check,
> og hvis login er success så returneres brugeren tilbage til
> pop.

Ligger alle sider på samme domæne?

Giv gerne et link til siden - så er det lettere at se problemet.

> Men mig problem er at pop ikke kan huske sin opener, nå jeg
> har submit til en anden side for at lave login check, er der
> på en anden måde jeg kan styre min opener ??

Hvordan refererer du til opener? Jeg har selv et system hvor man
skal et pop op-vindue efter submit skal opdatere hovedvinduet og
lukke sig selv - det fungerer fint.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : n\)

Dato : 08-02-07 13:55

> Hvordan refererer du til opener? Jeg har selv et system hvor man
> skal et pop op-vindue efter submit skal opdatere hovedvinduet og
> lukke sig selv - det fungerer fint.

Som jeg har skrevet er det opener jeg bruger, men det er desværre ikke
rigtig, det er parent.
I popup sender jeg forspørgelse ud på en anden server, og retur igen, men
hvis jeg bruger window.opener.location =''; virker det fint.

tak for opmærksomhed

Med venlig hilsen

Nhi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-07 14:39

n) skrev:

> Som jeg har skrevet er det opener jeg bruger, men det er
> desværre ikke rigtig, det er parent.

Parent henviser til en anden ramme i samme vindue, og anvendes
derfor ved rammesæt. Opener henviser til et andet vindue - derfor
er det opener man skal bruge ved pop op-vinduer.

> I popup sender jeg forspørgelse ud på en anden server, og
> retur igen, men hvis jeg bruger window.opener.location ='';
> virker det fint.

Skal det forstås sådan at du har løst problemet?

Fra : n9

Dato : 08-02-07 19:47

> Skal det forstås sådan at du har løst problemet?

Jep, det gøres følgende window.opener.location ='Link';

men takker

N9