VPN over TDC bredbånd
Fra : Not@home.net

Dato : 08-02-07 00:02

Måske et dumt spørgsmål - men jeg kan sgutte for det til at virke!!

Kan det passe, at man ikke kan få dannet en VPN tunnel over en alm.
TDC privat bredbåndsforbindelse?

Jeg har sat min router op så det burde virke og jeg kan godt få en VPN
forbindelse hvis jeg connecter til routerens interne IP. Men prøver
jeg at connecte til dens externe IP for jeg inden forbindelse?

Jeg er ude i en teori om at TDC's privat bredbånd ikke supporterer VPN
men ved ikke om jeg er på tynd is med den teori....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-07 06:24

Not@home.net skriver:

> Kan det passe, at man ikke kan få dannet en VPN tunnel over en alm.
> TDC privat bredbåndsforbindelse?

Næppe, den anden vej virker det ihvertfald fint (jeg forbinder ofte
herfra og til mit arbejde via VPN).

> Jeg har sat min router op så det burde virke og jeg kan godt få en VPN
> forbindelse hvis jeg connecter til routerens interne IP. Men prøver
> jeg at connecte til dens externe IP for jeg inden forbindelse?

Hvis du forbinder til dens interne ip???
Det vil sige at du forsøger at connecte til din gataway ip adresse ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Not@home.net

Dato : 08-02-07 18:04

Ja det der virker er hvis jeg fra LAN siden connecter til min gateway
ip adresse. Så tager det et splitsekund og jeg er connected (har fået
en IP fra routerens VPN IP pool)

Hvis jeg derimod forsøger at connecte til routerens (en 3com
officeconnect secure router) wan ip sker der intet. Der kommer ikke
engang noget i dens log. Det samme sker hvis jeg sidder på et andet
net.

Som jeg ser det kan jeg godt få skabt en VPN tunnel på LAN siden, men
ikke fra WAN siden. Jeg er rimeligt sikker på jeg har konfigureret
routeren korrekt - kan ihvertfald ikke se hvor det skulle være
forkert...

/Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-07 19:40

Not@home.net skriver:

> Ja det der virker er hvis jeg fra LAN siden connecter til min gateway
> ip adresse. Så tager det et splitsekund og jeg er connected (har fået
> en IP fra routerens VPN IP pool)

Det vil sige at den forwarder trafik fra LAN videre til en anden server
på LAN ?
Det lyder avanceret......

> [...]
> ikke fra WAN siden. Jeg er rimeligt sikker på jeg har konfigureret
> routeren korrekt - kan ihvertfald ikke se hvor det skulle være

Jeg har haft konfigureret en del på mine egne routere, FTP servere, game
servere osv, men har godtnok aldrig prøvet at de kunne forwarde LAN /
LAN. Jeg tror at du har gjort noget forkert....

Alternativt kan du sådan set sætte en PC til WAN siden af routeren og så
lave en forespørgsel direkte som om var det 2 dele af et samlet netværk.

Nå, vi er vidst en del ud over *.udbydere gruppens fundats. Yderligere
hjælp til ovenstående finder du enten i dk.edb.netvaerk(.*) grupperne,
eller du kan kontakte mig via privat mail, så kan vi fejlsøge
videre.....

Fra : Svend

Dato : 09-02-07 07:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Not@home.net skriver:

> Det vil sige at den forwarder trafik fra LAN videre til en anden server
> på LAN ?
> Det lyder avanceret......

Sådan læser jeg det ikke, hvis man har en computer på et lan og 3com'en
er gateway for dette lan har man vel ikke brug for at forwarde noget trafik.

Det lyder som om at firewall delen i din 3com box filtrere al trafik fra
der kommer udefra.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-02-07 17:33

Not@home.net crashed Echelon writing

> [...]
> officeconnect secure router) wan ip sker der intet. Der kommer ikke
> engang noget i dens log. Det samme sker hvis jeg sidder på et andet

Understøtter din router loopback wan adresse, dvs den ved at en
forespørgsel indefra LAN på WAN IP = routerens LAN IP?

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 10-02-07 15:04

On Thu, 08 Feb 2007 18:03:46 +0100, Not wrote:

> [...]

Det kommer an på hvilket OS der er basis for din router. De *BSD varianter
jeg har rodet har ikke kunnet gøre det, mens linux ikke har de
problemer.

Hvad sker der hvis du forsøger at koble dig på din router ude fra byen?

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Not@home.net

Dato : 12-02-07 10:25

Fik det til at spille!

Jeg fandt ud af, at hvis du connecter fra en IP der sidder bag en NAT
device bliver VPN pakkerne tilsyneladende droppet af VPN serveren
fordi de bliverændret (er ikke kommet helt ind i de dybere tekniske
forklaringer). Eftersom jeg havde testet med maskiner der alle sad bag
en NAT device virkede det ikke.

Løsningen er indtil videre et registryfix. Det har ihvertfald løst
problemet so far.

Fra : Jubii

Dato : 09-02-07 22:45

Not@home.net formulerede:

Ejer du www.home.net for ellers er det misbrug

Fra : ronnie abrahamsen

Dato : 18-02-07 06:33

Er du sikker på at du har en statisk ip adresse ?

Private brugere hos TDC får normalt tildelt en dynamisk IP
adresse !