I tvivl om stik
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-02-07 20:39

Jeg har købt et Intel D975XBX2-bundkort. Strømforsyningen (PSU'en)
er en Antec 500W NEO HE.

Fra PSU'en udgår der tre ledningsbundter med stik.
24-pins (2x12) hovedstrømstikket, et 8-pin (2x4), som vel trækker
processoren(?) og så er der et kvadratisk 4-pin, som jeg ikke kan
gennemskue, hvad jeg skal bruge til, for der er ikke sådan et stik
på bundkortet. Er det mon beregnet til bundkort med to CPU-sokler?

På bundkortet er der tilsvarende et 24-pin, et 8-pin og så er der
et ganske almindeligt 4-pin (1x4) 12V stik, som dem man finder på
PATA-drev, og det fatter jeg ikke, for det har jeg ikke set på et
bundkort før. I manualen står der 'Alternate Power connector (1x4)',
men i Quick Start-guiden til installationen af bundkortet ser det
ud som om, at man skal forbinde PSU'en til det stik også. Kan det
virkelig passe?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-02-07 20:57

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> Quick Start-guiden til installationen af bundkortet ser det ud
> som om, at man skal forbinde PSU'en til det stik også. Kan det

Fandt vist selv svaret et andet sted i manualen.
| Use of the 1x4 power connector is required with ATX12V power
| supplies with 2x10 connectors when using PCI Express cards that
| can consume up to 75W.

Min PSU har et 2x12-stik, og hvis jeg har forstået manualen korrekt,
så behøver jeg derfor ikke sætte strøm til 1x4-stikket på bundkortet.

--
Hilsen
Madsen