Ekstrem kort standby tid.
Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 17:42

Hej NGer

Har en V3i, og samtidig et seriøst problem med stand by tid på den.

Har prøvet med 3 forskellige batterier, 2 forskellige ladere, og har nu
fået skiftet hele telefonen, men med meget begrænset brug er standby
tiden 2 max 3 døgn.

Andre erfaringer, noget man kan gøre, og ikke bare slukke eller andre
døde ideer!!

Henrik

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-02-07 17:54

Her er nogle ting, som kan være årsagen:

1. Dårlig dækning (dvs. din ydbyder dækker dårligt der hvor du bor).
Og telefonen står så og søger efter et bedre netværk.
2. Din Bluetooth forbindelse er tændt.
Sluk den, hvis den er tændt, det skulle give 1/3 mere strøm.
3. Du hører meget musik.
4. Du hører meget radio (kan ikke lige huske om der er radio i en V3i).
5. Slå strømsparre funktionen til.
6. Bruger du GPRS og sådan noget, så den sluger den også strøm.

Det er specielt punkt 2 til 6 der er vigtige. Punkt 1 er også vigtig, da din
telefon højst sansynligt står til automatisk søgning af netværk. Slå den til
manuel i stedet for.

Ellers så kan det være en anden ting...

Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 18:10

On 2007-02-05 17:54:15 +0100, "Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> said:

> Her er nogle ting, som kan være årsagen:
>
> 1. Dårlig dækning (dvs. din ydbyder dækker dårligt der hvor du bor).
> Og telefonen står så og søger efter et bedre netværk.
Nej

> 2. Din Bluetooth forbindelse er tændt.
> Sluk den, hvis den er tændt, det skulle give 1/3 mere strøm
Nej
> 3. Du hører meget musik.
Nej
> 4. Du hører meget radio (kan ikke lige huske om der er radio i en V3i).
Nej
> 5. Slå strømsparre funktionen til.
Ingen pause skærm eller slige..
> 6. Bruger du GPRS og sådan noget, så den sluger den også strøm.

Nej heller ikke

> Det er specielt punkt 2 til 6 der er vigtige. Punkt 1 er også vigtig,
> da din telefon højst sansynligt står til automatisk søgning af netværk.
> Slå den til manuel i stedet for.
>
> Ellers så kan det være en anden ting...
Det tror jeg, men hvad??

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-02-07 18:16

Bruger du originale batterier ?

Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 18:48

On 2007-02-05 18:16:23 +0100, "Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> said:

> Bruger du originale batterier ?

Findes der andet????????

Ja selvfølgelig

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-02-07 19:04

Der findes uoriginale også !!.

Det slog mig lige, at det måske være softwaren i mobilen, kunne være
problemet.
- En opdatering, kunne måske være løsningen.

Hvis det ikke er det, så ved jeg reelt ikke, hvad der kan være galt.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-02-07 19:17

Ellers så kan det være skidt på forbindelsen mellem batteri og telefon.

Det kan renses med en vatpind og ldt sprit.

Batteriet kan selv. også være defekt.

Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 20:04

On 2007-02-05 19:17:21 +0100, "Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> said:

> Ellers så kan det være skidt på forbindelsen mellem batteri og telefon.
>
> Det kan renses med en vatpind og ldt sprit.
>
> Batteriet kan selv. også være defekt.

1 telefon blev købt i september, i november blev den sendt til rep,
"bla for samme fejl" fik en helt ny efter en måned, 23 dec. helt
opdateret.

Så forslaget om skidt? Næppe.

Software opdate? Næppe

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-02-07 20:56

Det er jo lidt svært at finde ud af det, når du først nævner det nu....
Du har med 99% sikkerhed fået en 'mandags model' dvs. en telefon der ikke
virker....

Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 21:12

On 2007-02-05 20:56:14 +0100, "Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> said:

> [...]
>
> clip Har prøvet med 3 forskellige batterier, 2 forskellige ladere, og
> har nu fået skiftet hele telefonen, men med meget begrænset brug er

Jeg syntes nu at jeg fortalte det hele i starten af tråden..

Og Anders, jeg ved godt hvad en "mandags" model er, jeg skulle i givet
fald have fået 2 mandags modeller i træk, og da EMI nr ikke ligger
klods op ad hinanden, det er ikke engang samme serie, så....

Fra : Nicolai L

Dato : 05-02-07 22:05

> Jeg syntes nu at jeg fortalte det hele i starten af tråden..

Hvad enten du har eller ej, så gør det ingen forskel. A. And 6400 svarer
altid indlæg uden at læse det først. Det er også meget normalt, at man siger
til folk at en årsag kan være musikafspiller eller gprs, når der er gjort
opmærksom på "meget begrænset brug".

Fra : PSD

Dato : 06-02-07 19:27

Hej.

> A. And 6400 svarer altid indlæg uden at læse det først. Det er også meget
> normalt, at man siger til folk at en årsag kan være musikafspiller eller
> gprs, når der er gjort opmærksom på "meget begrænset brug".

Dog er vi kommet utroligt langt med ham Anders And i denne tråd, da han
trods alt indrømmer at:
"så ved jeg reelt ikke, hvad der kan være galt.".....

En sætning han skulle sætte ind både i toppen og i bunden af alle hans svar
her i NG...... *LOL*

--
Peter

Fra : PSD

Dato : 06-02-07 19:43

Hej.
(pga. "sjusk" i mit indlæg, vælger jeg lige at sende det igen, denne gang
rettet lidt til....)

> 2. Din Bluetooth forbindelse er tændt.
> Sluk den, hvis den er tændt, det skulle give 1/3 mere strøm.

Det må da være en utroligt modelspecifik oplysning du kommer med der, da
det ikke bruger 1/3 af batteriet på andre telefoner at have BT tændt.....
Hvis du mener at det er en generel ting, så bedes du venligst og hurtigst
muligt dokumentere dette udsagn......

> 6. Bruger du GPRS og sådan noget, så den sluger den også strøm.

Det må da være en utroligt modelspecifik oplysning du kommer med der, da
det ikke bruger meget af batteriet på andre telefoner at have GPRS

Peter - ja den Peter !!!
*LOL*

Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 19:49

On 2007-02-05 17:41:42 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> tiden 2 max 3 døgn.
>
> Andre erfaringer, noget man kan gøre, og ikke bare slukke eller andre

Og nu kunne det så være rart at høre fra nogen med erfaringer omkring V3i

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 20:14

Har haft en, men skildte mig ret hurtigt af med den igen, kunne ikke med
den.

Design-mæssigt, er den flot, men så er det det.

Lægger man mp3 filer ned på den, så skal de ikke være 128 KBPS, for ellers
lyder det forfærdeligt.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 20:16

Desuden er den total dårlig at skrive SMS'er på.

Fra : Henrik

Dato : 07-02-07 20:35

On 2007-02-07 19:48:54 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Og nu kunne det så være rart at høre fra nogen med erfaringer omkring V3i

Og selv om jeg syntes det er indlysene, så er det erfaringer omkring
subject... SUK!!!!!