Synkronisere K750 via usb hub
Fra : Shsj

Dato : 03-02-07 11:56

Hej
Når jeg synkroniserer min SE K750i med Outlook, så forbindes telefon og
computer gennem en 4 ports usb-hub. Men jeg oplever at usb-hub'en en gang
imellem (ca. ½ af gangene) gør, at telefonen ikke genkendes/findes
(memorykortet kan altid findes, men ikke selve telefonen med kalender,
adresser mv.). Hvis jeg kobler telefonen direkte til computerens egen usb
port, så er der aldrig problemer.
Er der nogen der har oplevet noget af det samme, og som kender en løsning på
problemet?

--
Mvh.
Shsj

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 03-02-07 12:34

Det er sikkert USB-Hub'en der er problemet...

Hvad er det for en model du har ?

Fra : Shsj

Dato : 03-02-07 13:41

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sikkert USB-Hub'en der er problemet...
>
> Hvad er det for en model du har ?

Det er en billig Kina-model, som hedder noget i retning af: "Bus-Powered USB
2.0 Hi Speed 4-Port Hub".

--
Mvh.
Shsj

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-02-07 14:09

Shsj wrote:
> "Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en billig Kina-model, som hedder noget i retning af: "Bus-Powered USB
> 2.0 Hi Speed 4-Port Hub".

jeg oplever det samme med en targus 7 ports usb-hub. ofte tror jeg det
har noget med strøm at gøre. at mit usb stik ikke kan håntere både en
usb-hub og så det jeg sætter i.

men det er kun et gæt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-02-07 14:19

"Shsj" <SilverdrengenFJERNES@gmail.com> wrote in

> Det er en billig Kina-model, som hedder noget i retning af:
> "Bus-Powered USB 2.0 Hi Speed 4-Port Hub".

[Om lidt foreslår Anders nok at din telefon måske tager en forkert "bus"
engang imellem fordi den ikke kan læse de danske "køreplaner".]

Har den USB Hub sin egen strømforsyning? Oplevede underlige ting med en
ældre USB hub jeg havde, når der blev trukket for meget strøm til de
tilsluttede enheder.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 04-02-07 09:49

tsk. tsk.....

Lad være med at købe 'kina grej' men køb derimod et anerkendt mærke i
stedet, eks. Sitecom.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-02-07 20:39

"Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> wrote in news:45c59df0$0$4169
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>tsk. tsk.....
>Lad være med at købe 'kina grej' men køb derimod et anerkendt mærke i
>stedet, eks. Sitecom.

Det var sjovt nok præcis en Sitecom USB hub. Men det var nu ikke hubbens
skyld. Ser du, Anders... problemet er at USB interfacet ikke kan levere de
helt store mængder strøm, så hvis man har mange og/eller strømkrævende
enheder tilsluttet sin hub, så opstår der et underskud. Og så er det der
begynder at ske sjove ting

På min hub havde jeg en mobil, en IPAQ og et digitalkamera til opladning.
Det fungerede faktisk okay, selvom der næppe blev ladet med fuld kapacitet.

Men når jeg så samtidig ville overføre filer til en af enhederne, så gik
det op i hat og briller. Med en enhed på ad gangen var der ingen problemer,
og de forsvandt helt da jeg opgraderede til en USB 2.0 hub med egen
strømforsyning.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 04-02-07 20:56

Havde selv samme problem, dog med en Digitus 4 ports USB 2.0 HUB.

Og den faldt også at hele tiden. Så den kylede jeg af h..... til, og
indsatte et intern i min computer. Og det virker den dag i dag.
Det var et af de billige fra SHG.dk til 99,- og man smider kortet i og
tænder for dyret og der virker med det samme.....

Fra : Shsj

Dato : 05-02-07 21:02

> [...]
> Det var et af de billige fra SHG.dk til 99,- og man smider kortet i og
> tænder for dyret og der virker med det samme.....

Jamen så tror jeg, at jeg vil prøve at tale med SHG.dk.
Tak for hjælpen.
--
Mvh.
Shsj