To ens SIM kort...?
Fra : Magnus

Dato : 01-02-07 21:39

Jeg har en mobiltelefon og nu har jeg fået en PDA som også har indbygget
mobiltelefon/GPRS internet.

Hvordan kan jeg bruge begge dele er det sådan at jeg kan have to ens SIM
kort et til mobeltelefonen og en til PDA'en eller skal jeg ud og have to
abbonnementer for at kunne dem uden at flytte SIM kort hver gang?

/Magnus

Fra : sailor99

Dato : 01-02-07 22:22

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort et til mobeltelefonen og en til PDA'en eller skal jeg ud og have to
> abbonnementer for at kunne dem uden at flytte SIM kort hver gang?

Det kommer an på hvilken udbyder, du har. Nogle udbydere tilbyder
dobbeltkort eller duokort. Men nogle tager sig det godt betalt. - Jeg selv
skiftede til DLG af den grund. Min hidtidige udbyder ville også have
abonnementspenge for dobbeltkortet, og det kan da ikke passe.
Find én, der passer til dig.

Mvh
Georg

Fra : KsNa

Dato : 01-02-07 23:42

"sailor99" <sailor99@(fjern)oekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skiftede til DLG af den grund. Min hidtidige udbyder ville også have
> abonnementspenge for dobbeltkortet, og det kan da ikke passe.

Åhh, ja, det er sgu frækt at kræve betaling for den vare/ydelse som leveres.

Du vil altså heller ikke betale for vinterdæk, når du nu en gang har betalt
for sommedæk.

Mvh
kim

Fra : sailor99

Dato : 02-02-07 21:20

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> leveres.
>
> Du vil altså heller ikke betale for vinterdæk, når du nu en gang har

Prøv engang at samle en smule tankevirksomhed og læs indlægget igen!
Jeg har intet imod at betale et éngangsbeløb for et ekstra kort - det du
kalder en ekstra ydelse - men jeg har knagemig noget imod at betale for
noget, der allerede er betalt, nemlig abonnement og samtaler. Jeg betaler jo
heller ikke for at have flere telefoner, så længe det er samme nummer, vel!

Det gør ikke ondt at tænke, inden man taler!

Georg

Fra : KsNa

Dato : 02-02-07 21:41

> [...]
> jo heller ikke for at have flere telefoner, så længe det er samme nummer,

Du betaler ikke for flere telefoner, men du kan altså kun føre EN samtale på
en linie, uanset om du har flere telefonapperater, derfor betaler du ikke
for hvert app.

Men med dine mobiler vil du have 2 SIM-kort, og dermed for du også 2
muligheder for at ringe samtidig - altså 2 linier - der er vel rimeligt at
det koster lidt ekstra.

Husk at tale pænt.

Mvh
Kim

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-02-07 09:03

KsNa skrev:
> Men med dine mobiler vil du have 2 SIM-kort, og dermed for du også 2
> muligheder for at ringe samtidig - altså 2 linier - der er vel rimeligt at
> det koster lidt ekstra.

Det kunne jo tænkes at han kun har en telefon tændt af gangen, på een
linie; men ville lave dette trick for at undgå at skille telefoner og
flytte sim-kort mellem hvert skift

Jeg har i øvrigt selv ønsket mig det samme og mit selskab (Telia) kunne
kun tilbyde dette ved en viderstilling - som naturligvis koster $$$

Fra : sailor99

Dato : 05-02-07 17:34

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo tænkes at han kun har en telefon tændt af gangen, på een
> linie; men ville lave dette trick for at undgå at skille telefoner og
> flytte sim-kort mellem hvert skift

Just det!

> Jeg har i øvrigt selv ønsket mig det samme og mit selskab (Telia) kunne
> kun tilbyde dette ved en viderstilling - som naturligvis koster $$$

Og det er Telia, jeg har forladt til fordel for en udbyder, der skulle have
et éngangsbeløb for kortet, men INTET ekstra, da det er samme nummer og
dermed samme fakturering.

Mvh
Georg

Fra : KsNa

Dato : 05-02-07 19:29

> Det kunne jo tænkes at han kun har en telefon tændt af gangen, på een
> linie; men ville lave dette trick for at undgå at skille telefoner og
> flytte sim-kort mellem hvert skift

Jeg tror ikke, at en udbyder vil tro på en kunde der siger "Jamen jeg bruger
kun én af gangen".

Har du 2 SIM-kort er der mulighed for at bruge 2 kort samtidig, og det må
der betales lidt ekstra for.

Man kan jo heller ikke leje 2 fjernsyn og kun betale for ét, bare fordi man
påstår, at man kun kan se på et af gangen.

Mvh
Kim

Fra : sailor99

Dato : 05-02-07 22:52

> [...]
>
> Man kan jo heller ikke leje 2 fjernsyn og kun betale for ét, bare fordi
> man påstår, at man kun kan se på et af gangen.

Du bliver tilsyneladende ved med snak om forhold, du ikke aner en pind om.
Jeg har faktisk som beskrevet 2 kort. Det ene i PDA´en, det andet i
mobiltelefonen. Det ekstra kort har kostet mig kr. 50,- som et éngangsbeløb,
jeg betaler ganske normalt abonnement og samtaler til meget fornuftige
priser. Hvordan jeg benytter kortene er min udbyder fuldstændig ligeglad
med.
Gad vide, om du nu har fattet, at der er forskel på udbyderes tilbud?

Georg

Fra : KsNa

Dato : 05-02-07 23:07

> [...]
> ligeglad med.
> Gad vide, om du nu har fattet, at der er forskel på udbyderes tilbud?

Det var faktisk dig selv der sagde, at det kan da ikke passe at udbuderen
vil have betaling for et ekstra kort, og du fandt derfor en anden udbyder
som så tjener pengene på en anden måde.

Jeg syntes dog, at det er helt i orden at der opkræves ekstra betaling for
et ekstra kort.

Så jo, det har jeg fattet - at der findes forskellige tilbud.

Mvh
Kim

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-02-07 09:47

KsNa skrev:
> [...]
> kun én af gangen".
>
> Har du 2 SIM-kort er der mulighed for at bruge 2 kort samtidig, og det må

Kunne det ikke tænkes at det (mis)brug forhindres rent teknisk - hvis du
stadig kan har en forbindelse, så er det jo ligegyldigt hvor mange
telefoner du har koblet på den... men som Sailor99 skriver, så kan det i
hvert fald lade sig gøre...

Sailor hvilken udbyder har du fået så?

Fra : sailor99

Dato : 06-02-07 19:13

> [...]
> stadig kan har en forbindelse, så er det jo ligegyldigt hvor mange
> telefoner du har koblet på den... men som Sailor99 skriver, så kan det i

DLG Tele