Ny mobiltlf, samme abb. men nyt nummer?
Fra : Mads

Dato : 30-01-07 10:56

Hej

Jeg håber dette er den rigtige gruppe. Hvis ikke, så fortæl mig
hvilken gruppe det hører hjemme i.

Jeg har en mobiltelefon med Telia Go abb. og den har jeg snart
haft i 3 år, så både batteriet og knapperne på telefonen er ret
slidte. Jeg ville derfor gerne have en ny telefon, men helst uden
at skulle skifte telefon nummeret ud også. Selvfølgelig uden at
skulle betale flere tusind for telefonen.

Jeg besøgte den lokale Telia butik, hvor jeg fik at vide at jeg
havde 2 muligheder. Jeg kunne opsige mit Go abb og tegne
et nyt og derved få et nyt nummer sammen med den nye
telefon som så kostede 1 kr.
Eller jeg kunne få den samme telefon med et Telia On abb.
stadig til 1 kr og beholde det gamle nummer.

( begge muligheder krævede selvf. en ny bindingsperiode
på 6 måneder. No problem )

Men jeg kunne ikke få lov til at beholde både mit Telia Go
abb. og mit gamle nummer og så bare binde mig for de
6 måneder igen.

Hvorfor skal det være så besværligt at få en ny telefon når
man allerede er kunde hos Telia. Havde jeg abb. hos et
andet selskab flytter de jo gerne ens nummer med over,
men at nægte at gøre det for en eksisterende kunde ligner
lidt chikane.

Og jeg har ikke lyst til at skifte til et Telia On abb. da det
vil være dobbelt så dyrt som mit nuværende Telia Go.

Har I nogen forslag? Jeg er ligeglad hvem jeg har mit abb. hos.
Det skal bare ikke være for dyrt. PT betaler jeg 39 kr i abb
om måneden plus forbrug og det render sjældent op i mere
end 120 - 150 kr i alt.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-07 11:22

Mads skrev:

> Har I nogen forslag? Jeg er ligeglad hvem jeg har mit abb. hos.
> Det skal bare ikke være for dyrt. PT betaler jeg 39 kr i abb
> om måneden plus forbrug og det render sjældent op i mere
> end 120 - 150 kr i alt.

Skift til Unotel. Nul abonnement og 63 ø/min uanset hvem i
Danmark du ringer til hvornår, og GPRS for 7,50 kr/MB. Nem
hjemmeside. Deres support aner jeg desværre ikke spor om for jeg
har aldrig haft brug for den.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 30-01-07 11:37

Vælg Unotel, du kan tage dit nummer med, så du er fri for at skifte til et
nyt nummer.

Servicen er rigtig god. Der er et min. krav, som er at du skal sende mindst
2 pr. år. ellers så bliver dit nummer lukket ned.

Bruger selv Unotel på 2. år. og det fungerer rigtigt godt.

Mht. til valg af anden mobil, det er noget du selv skal vælge.
Om du så skal købe den med abb. og få det oplåst el. om du vil ofre det
ekstra det koster at købe den uden.

Lad være med at købe en brugt, du ved reelt ikke hvad du får !.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-01-07 14:51

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse

> Servicen er rigtig god. Der er et min. krav, som er at du skal sende
> mindst 2 pr. år. ellers så bliver dit nummer lukket ned.

Der skal jo nok stå minimum , 1 sms eller et opkald 1/2 år !

--
ad

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-01-07 18:34

"Anders (6400)" <helthen@iskoven.dk> skrev i en meddelelse

> Lad være med at købe en brugt, du ved reelt ikke hvad du får !.

Vil det sige det er noget l*** du prøver at sælge .
--
ad

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-01-07 14:28

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> Og jeg har ikke lyst til at skifte til et Telia On abb. da det
> vil være dobbelt så dyrt som mit nuværende Telia Go.

Og deri ligger forklaringen.. Du vil have en gratis telefon, men ikke binde
dig til større udgifter.
Telia vil gerne forære dig en telefon, men kun hvis du bruger flere penge på
abo.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Mads

Dato : 30-01-07 16:53

On Tue, 30 Jan 2007 14:28:10 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>dig til større udgifter.
>Telia vil gerne forære dig en telefon, men kun hvis du bruger flere penge på

Telia vil jo også gerne "forære" mig en telefon hvis jeg
opsiger mit abb. og tegner et nyt magen til og altså binder
mig for at fast minimumsbeløb hver måned det første halve
år. Jeg kan bare ikke få lov til at beholde nummeret, selvom
Telia jo vil tjene præcis det samme på den handel.

Telefonen er jo heller ike gratis. Man kan f.eks. få en telefon
for 1 kr. hvis man tegner sig for et minimumsforbrug på 199 kr
om måneden i 6 mdr. altså ca 1200 kr i alt.

Er det retfærdigt at en ny kunde kan få det tilbud, mens man
som eksisterende kunde ikke kan? Jeg vil da gerne betale
de 199 kr i 6 mdr. Jeg vil også bare gerne beholde mit
nuværende nummer.

Telia's website siger heller ikke at det ikke kan lade sig gøre.
Snarere det modsatte.
Klikker man sig ind på et Telia Go abb. og derpå på "bestil
abb. og telefon", så kommer der en ny side hvor der bl.a.
står "Er du allerede Telia kunde, så kom ind i butikken for at få
en ny mobil. Vi skal nemlig bruge din underskrift."

mvh Mads

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 30-01-07 17:16

Nu kan man nøjes med at betale 120,- (Telia Express) i stedet for.
Det gør de samlede udgifter billigere !

Fra : Mads

Dato : 30-01-07 17:48

On Tue, 30 Jan 2007 17:15:48 +0100, "Anders \(6400\)"
<helthen@iskoven.dk> wrote:

>Nu kan man nøjes med at betale 120,- (Telia Express) i stedet for.
>Det gør de samlede udgifter billigere !

Prøv lige at regne lidt på prisen over længere tid.

Abb. prisen kommer kun ned på 60 kr og det først efter 18 mdr.

Med Go kommer abb. prisen ned på 39 kr allerede efter 6 mdr.

Jeg SMS'er og taler kun lidt, så GO er nok det billigste abb. for mig.

mvh Mads

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 30-01-07 18:52

Det kan godt være at abb. bliver 39 med Go, men så koster telefonen så bare
det mere.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-07 22:15

Mads skrev den 30-01-2007 16:53:

> [...]
> står "Er du allerede Telia kunde, så kom ind i butikken for at få
> en ny mobil. Vi skal nemlig bruge din underskrift."

----------------------
Brug Telia butikken i stedet for Webshoppen

Når du allerede er Teliakunde og ønsker tilskud til ny mobil, så skal du
skifte til Telia On og din kontrakt vil blive forlænget. Du får en ny
bindingsperiode og vi skal bruge din underskrift. Derfor kan du desværre
ikke bruge Webshoppen. Se butikkernes udvalg på telia.dk, så ses vi i
din nærmeste Telia butik.
----------------------------
fra: http://telia.dk/privat/produkter/mobil/kunde/

Det kan godt være, at Telias webredaktør lige skal skynde sig at rette i
enten den tekst du har fundet eller den tekst jeg har fundet

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 30-01-07 18:15

Køb dog en brugt telefon her i NG, selvf. uden SIMlås.

Der er masser af fine mobiler herinde.
Tag så dit gamle kort ud og sæt det i din nye "brugte" mobil.
Samme abonn.og samme tlf. nr.

Mvh
Bri@n

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-01-07 18:27

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> Hej
telmore.dk TilskudsMobil
--
ad

Fra : sfc

Dato : 30-01-07 18:50

Jeg stod med samme problem, og skiftede til telmore.
Telia's nye abonnementer kunne jeg ikke bruge til noget.

// Sfc

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-07 22:09

Mads skrev den 30-01-2007 10:56:
> [...]
> at skulle skifte telefon nummeret ud også. Selvfølgelig uden at
> skulle betale flere tusind for telefonen.

Hvad med en "skuffeaftale".

Du køber en telefon som du gerne vil have til det minimumsforbrug du vil
binde dig for.

Du putter dit gamle simkort over i den nye telefon.

Det minimumsforbrug på "skuffeaftalen" bruger du så aldrig, men
betragter det som afdrag på mobiltelefonen.
(Lidt ligesom Tele2's 2 kroners tilbud )

Hvis det ikke er besværlig for dig og gerne vil spare penge, så render
du rundt med to mobiler i de 6 måneder. Når du ringer/sms'er ud, så
bruger du dit nye nummer, men modtager stadig kald/sms'er på det gamle.
På den måde bliver dit oprindelige nummer til "skuffeaftalen" og du
konverterer minimumsforbruget på dit nye nummer til forbrug.

Har du set ELgigantens tilbud i denne uge. En telefon til 1 krone med
Go39. ca. pris efter 6 måneder 350 kroner.

Det er vist også noget med, at Telekædens butikker laver forlængelser på
Telia privatkunder......men om de er holdt op med det...det ved jeg
ikke. (Telia har jo lige købt et par af Telekædens butikker ).

> [...]
> stadig til 1 kr og beholde det gamle nummer.
>
> ( begge muligheder krævede selvf. en ny bindingsperiode

Efter de 6 måneder kunne du jo vælge at skifte tilbage til Go.

Abo.skifte koster - svjh - ikke noget.

> Hvorfor skal det være så besværligt at få en ny telefon når
> man allerede er kunde hos Telia.
Ikke kun Telia

Fx TDC's Duet mini. Der kan man kun få udvalgte mobiler når man
er udenfor binding.
Hvis man har Alm. duet, så kan man få når man er udenfor binding (der er
ihvert fald ikke nævnt nogen begrænsninger)

> Havde jeg abb. hos et
> andet selskab flytter de jo gerne ens nummer med over,
> men at nægte at gøre det for en eksisterende kunde ligner
> lidt chikane.

Det drejer sig om godt købmandsskab. Det er ikke godt købmandsskab at
sælge telefoner hver 6. måned til under kostpris.

Så kan man naturligvis sige, at når nu man ikke har benyttet sig af en
ny telefon "hver 6. måned" så bør man have lov.

> Og jeg har ikke lyst til at skifte til et Telia On abb. da det
> vil være dobbelt så dyrt som mit nuværende Telia Go.

Det kommer an på hvad prisniveau du binder dig for på Go.

Der er også en Go299, som pudsigt nok er samme pris som On299 (den uden
SMS og MMS).

Men der er andre "faciliteter" i On.
Fx "fri telefoni" til fastnet. På Go kan du tilkøbe dig et modul, så du
ringer til "halv takst" til fastnet.
Der er ingen opkaldsafgift på On. Det er der på Go.

Så det med, at det er "doppelt så dyrt".....Det kommer an på hvordan du
bruger abonnementet. I forhold til dit nuværende forbrugsmønster og i
rene kroner og ører, ja.
Men med de faciliteter som ligger i On, så nej.

> Har I nogen forslag? Jeg er ligeglad hvem jeg har mit abb. hos.
> Det skal bare ikke være for dyrt. PT betaler jeg 39 kr i abb
> om måneden plus forbrug og det render sjældent op i mere
> end 120 - 150 kr i alt.

Nej, du gør ej.

De 39 kroner er minimumsforbrug.....men når nu dit forbrug alligevel er
på 120-150 kroner pr. mdr, så mærker du intet til, at du har dette
minimumsforbrug.
De 39 kroner er kun interessante for dem der forbruger for mindre end 39
kroner.

Orange solgte vist Go på et tidspunktet med sloganet:
Abonnementet uden abonnement.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 31-01-07 11:06

> [...]
> havde 2 muligheder. Jeg kunne opsige mit Go abb og tegne
> et nyt og derved få et nyt nummer sammen med den nye

Lyder underligt, men så får sælger jo også provision af at lave et nyt abo.
Men det har jp været svært for Telia at få deres abo. og priser til at hænge
sammen, så derfor forlænger de vist heller ikke gamle kunder.

> Eller jeg kunne få den samme telefon med et Telia On abb.
> stadig til 1 kr og beholde det gamle nummer.
>
> ( begge muligheder krævede selvf. en ny bindingsperiode
> på 6 måneder. No problem )

Find et andet selskab.

> Har I nogen forslag? Jeg er ligeglad hvem jeg har mit abb. hos.
> Det skal bare ikke være for dyrt. PT betaler jeg 39 kr i abb
> om måneden plus forbrug og det render sjældent op i mere
> end 120 - 150 kr i alt.

39 kr. i abo. for ingen ting.
Skift til Sonofon, der betaler du ikke abo.
Hvis du snakker for 120 - 150 kr. ialt pr. mdr. så kan det heller ikke være
et problem feks. at binde sig til et minimums forbrug på 199 kr. de første 6
mdr. hvis du får en billig telefon med i købet.

Sender du mange SMS'er så snup Sonofon Shaker, gør du det ikke, så prøv
limbo og kom ned på 60 øre i minuttet efter de 6 mdr. bindings periode, så
alt i alt bliver din regning mindre end den er i dag hos med Sonofon.

Har du evt. spørgsmål eller skal have hjælp i den forbindelse, så skriv.

Carsten H

dotman[a]adslhome.dk

Fra : KsNa

Dato : 31-01-07 19:08

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det har jp været svært for Telia at få deres abo. og priser til at
> hænge sammen, så derfor forlænger de vist heller ikke gamle kunder.

Jeg har for 3uger siden forlænget 2 x Expres og fået nye telefoner til 1,- ,
de gamle var 7mdr.

Mvh
Kim

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 31-01-07 19:54

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Jeg har for 3uger siden forlænget 2 x Expres og fået nye telefoner til 1,-
> , de gamle var 7mdr.

Det skal siges at det er Go der er tale om, som åbenbart er en godt lokke
middel for at få nye kunder, men en dårlig forretning at forlænge for
eksisterene kunder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-07 20:28

Carsten (H) skrev den 31-01-2007 19:53:

> Det skal siges at det er Go der er tale om, som åbenbart er en godt lokke
> middel for at få nye kunder, men en dårlig forretning at forlænge for
> eksisterene kunder.

Det er jo noget lignende med avisabonnementer.
Der er der også introduktionstilbud og eksisterende abonnenter skal
betale fuld pris.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 31-01-07 21:14

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo noget lignende med avisabonnementer.
> Der er der også introduktionstilbud og eksisterende abonnenter skal
> betale fuld pris.

Ja men, men de kan beholde samme avis ved at binde sig nye 6 mdr.

Fra : Mads

Dato : 31-01-07 22:24

On Wed, 31 Jan 2007 19:53:38 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

>Det skal siges at det er Go der er tale om, som åbenbart er en godt lokke
>middel for at få nye kunder, men en dårlig forretning at forlænge for
>eksisterene kunder.

Ja, Go er så absolut det billigste abb. i mit tilfælde, da jeg hverken
ringer eller SMS'er særligt meget. Jeg har mest brug for at folk kan
ringe til mig.

Forøvrigt har jeg lige opdaget at det ikke vil være smart for mig at
skifte til en anden udbyder da min søster har Telia On så hun ringer
gratis til mig. Skifter jeg udbyder kommer hun til at betale for det.

Det ender jo nok med at jeg må prøve Telia butikken igen og hvis
de stadig ikke vil handle, så må jeg jo bare få et nyt telefonnummer.
Det er træls, men telefonen kan sgu snart ikke længere.

mvh Mads

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 01-02-07 08:06

> Forøvrigt har jeg lige opdaget at det ikke vil være smart for mig at
> skifte til en anden udbyder da min søster har Telia On så hun ringer
> gratis til mig. Skifter jeg udbyder kommer hun til at betale for det.

Gratis?
Hun betaler for det, men har et antal minnutter hun får til at ringe til
andre Telia bruger for, så der er intet gratis i det, faktisk er det
rimeligt dårligt at hun bliver begrænset på den måde til at KUN at kunne
ringe for hvad hun har betalt for, til andre Telia bruger.

> Det ender jo nok med at jeg må prøve Telia butikken igen og hvis
> de stadig ikke vil handle, så må jeg jo bare få et nyt telefonnummer.
> Det er træls, men telefonen kan sgu snart ikke længere.

Synes du skulle tage din søster i hånden og besøge en af de mere end godt 90
Sonofon butikker der ligger rundt om i landet og få jer et bedre abo. til
både dig og din søster og få dig/jer en ny telefon med i købet, i vil finde
ud af at det godt kan betale sig også kan din søster ringe "gratis" til
alle.

Carsten

Fra : Mads

Dato : 01-02-07 10:02

On Thu, 1 Feb 2007 08:05:43 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

> [...]
>rimeligt dårligt at hun bliver begrænset på den måde til at KUN at kunne
>ringe for hvad hun har betalt for, til andre Telia bruger.

Nej OK, det er jo ikke gratis. Hun betaler jo et fast abb. på 299om
måneden, men så kan hun jo så også ringe lige så meget hun
vil til fastnet telefoner og til andre Telia mobiltelefoner. Der er
ingen minuttakster på de opkald.
Indtil for 3 måneder siden havde hun et Go abb. ligesom mig og
dengang var hendes regning på 1000 - 1100 kr om måneden,
så skiftet til On har da været en god forretning.

mvh Mads

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 01-02-07 17:34

> [...]
> måneden, men så kan hun jo så også ringe lige så meget hun
> vil til fastnet telefoner og til andre Telia mobiltelefoner. Der er

Jeg tror altså ikke at hun kan ringe lige så meget hun vil, der er en
grænse.
Med Sonofon Fri Snak til 400 kr. kan hun feks. ringe max. 48 timer pr. mdr.
til ALLE fastnet og mobiltelefoner, altså også til folk uden for Sonofon,
feks. Telia.

> Indtil for 3 måneder siden havde hun et Go abb. ligesom mig og
> dengang var hendes regning på 1000 - 1100 kr om måneden,
> så skiftet til On har da været en god forretning.

Ja, men det er vel bedre hvis der ingen begrænsninger, for hvem man "må"
ringe til.

Fra : Mads

Dato : 01-02-07 17:57

On Thu, 1 Feb 2007 17:33:54 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

> [...]
>til ALLE fastnet og mobiltelefoner, altså også til folk uden for Sonofon,

Ikke ifølge det Telia skriver :

"Telia On til 299 kr. pr. måned
Telia On er et flatrate produkt til din mobil.

0 kr. for telefoni til alle danske fastnetnumre
0 kr. for telefoni til alle danske Telia mobiler
0 kr. i opkaldsafgift
0 kr. for browsing på mobilportalen Telia SurfPort
0 kr. for de første 200 minutters telefoni til alle øvrige mobiler.
Herefter 99 øre/min.
SMS 20 øre pr. stk.
MMS 3 kr. pr. stk. "

>Ja, men det er vel bedre hvis der ingen begrænsninger, for hvem man "må"
>ringe til.

Så vis mig et bedre produkt til samme eller lavere pris, for jeg
kan ikke finde nogen.

mvh Mads

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 01-02-07 20:09

> [...]
> SMS 20 øre pr. stk.
> MMS 3 kr. pr. stk. "

> Så vis mig et bedre produkt til samme eller lavere pris, for jeg

Nemt, men det afhænger jo selvfølgelig af forbrug og hvem du ringer mest
til.
Men Sonofon Fri Snak til 400 kr.

0 kr. for telefoni til alle danske fastnetnumre og mobil (Max 48 timer pr.
mdr. svare til 1½ time om dagen, med en minut pris på ca. 14 øre.)
29 øre. i opkaldsafgift
Herefter 80 øre/min.
SMS 20 øre pr. stk.
MMS 2,50 kr. pr. stk. "

Så behøver man ikke at sikker sig om dem man ringer til er kunden hos enden
Telia eller Sonofon mm.
Det er jo også KUN 3 timer og 20 min. man kan snakke gratis til andre end
Telia kunder og Telia udgør KUN 20% af de danske telekunder, så hvad med de
sidste 80% der er der man ligger pengene.

Hvis din søster valgte fri snak fra Sonofon, så var du heller ikke
stavnsbundet til at blive hos Telia, det kan godt være hun snakker gratis,
men hvad så med dig!

Carsten

Fra : Mads

Dato : 01-02-07 22:41

On Thu, 1 Feb 2007 20:09:00 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

>Hvis din søster valgte fri snak fra Sonofon, så var du heller ikke
>stavnsbundet til at blive hos Telia,

Det har du selvf. ret i.

>det kan godt være hun snakker gratis,
>men hvad så med dig!

Som allerede nævnt, så ringer jeg ikke ret meget.
Min mobilregning plejer at ligge lige over 100 kr
om måneden med Telia Go.

mvh Mads

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-07 23:22

Carsten (H) skrev den 01-02-2007 20:09:

> Nemt, men det afhænger jo selvfølgelig af forbrug og hvem du ringer mest
> til.

Nemlig..... godt du har indset så meget.

> [...]
> Telia kunder og Telia udgør KUN 20% af de danske telekunder, så hvad med de
> sidste 80% der er der man ligger pengene.

Men først efter de 3,33 timer.

Og hvorfor regne i selskabets markedsandele?
Det der er relevant er: hvem man selv kan finde på at ringe til.

Og der er faktisk 3,33 timer....hvilket er ret meget.
plus, at der ingen opkaldsafgift er og svjh heller ikke efter de 200
minutter er brugt.

> Hvis din søster valgte fri snak fra Sonofon, så var du heller ikke
> stavnsbundet til at blive hos Telia, det kan godt være hun snakker gratis,
> men hvad så med dig!

Tilgengæld skal hun af med en ekstra 100 krone seddel.

For den ekstra 100 kroners seddel kan hun få et "sms-modul" på On.