/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Indbetalt taletid, returnering?
Fra : Kim


Dato : 27-01-07 21:23

Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder tilbage.
Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr. stående
hos min nuværende udbyder (cbb)

//Kim



 
 
Bertel Lund Hansen (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-01-07 00:07

Kim skrev:

> Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder tilbage.
> Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr. stående
> hos min nuværende udbyder (cbb)

Det blev ordnet ret automatisk da jeg skiftede fra Telmore til
Unotel. Jeg skulle vist kun opgive det kontonummer de skulle
overføres til.

Om du kan kræve dem, kan komme an på din aftale.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Kerim Ellentoft (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 28-01-07 00:53

"Kim" <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> skrev :

>Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder tilbage.
>Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr. stående
>hos min nuværende udbyder (cbb)

Se
http://www.cbb.dk/cms.ashx/support/sp%c3%b8rgsm%c3%a5l-faq.aspx

»Kan jeg få udbetalt min saldo eller overflyttet den til et andet
mobilnummer?«

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

Karsten Nilsson (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Nilsson


Dato : 28-01-07 03:39

Hvad er det for et lorte sitat at have til sidst i sit svar

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:1epnr2h965081ekfu0c6um4d2gebmpflq2@dtext.news.tele.dk...
> "Kim" <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> skrev :
>
> >Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder
tilbage.
> >Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr.
stående
> >hos min nuværende udbyder (cbb)
>
> Se
> http://www.cbb.dk/cms.ashx/support/sp%c3%b8rgsm%c3%a5l-faq.aspx
>
> »Kan jeg få udbetalt min saldo eller overflyttet den til et andet
> mobilnummer?«
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)





Per Henneberg Kriste~ (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-01-07 13:25

Karsten Nilsson wrote:

> Hvad er det for et lorte sitat at have til sidst i sit svar

Tror du ikke lige du skulle stikke fingeren i jorden før du begynder dig at
føre dig frem på usenet?

Meget passende kunne du læse www.usenet.dk inkl. undersider, herunder især
http://www.usenet.dk/netikette/

--
Per, Esbjerg



John (28-01-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 28-01-07 18:22

Karsten Nilsson skrev:
> Hvad er det for et lorte sitat at have til sidst i sit svar

Hvad er det for en lortet kommentar at komme med :(

kenneth.g (28-01-2007)
Kommentar
Fra : kenneth.g


Dato : 28-01-07 11:03


"Kim" <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45bbb45b$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder
> tilbage.
> Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr.
> stående hos min nuværende udbyder (cbb)
>
> //Kim
>

Her kommer et rigtig lortesvar:
Jeg har lige overført begge ungerne mobil nummer fra CBB. De kræver 50,- for
at udbetale de penge der skulle være tilbage på hver konto og det er noget
du skal gøre krav på skriftligt.

Jeg har 49,- og 199,- på vores konti

Frækt eller hvad ?



Jesper Hansen (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 28-01-07 12:23


>
> Her kommer et rigtig lortesvar:
> Jeg har lige overført begge ungerne mobil nummer fra CBB. De kræver 50,-
> for at udbetale de penge der skulle være tilbage på hver konto og det er
> noget du skal gøre krav på skriftligt.
>
> Jeg har 49,- og 199,- på vores konti
>
> Frækt eller hvad ?
Jeps, meget frækt

Og de er lige så Fræke hos Tele2.

Venlig hilsen
Jesper c",)



Bertel Lund Hansen (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-01-07 14:28

kenneth.g skrev:

> Frækt eller hvad ?

Det stod vel i den aftale du indgik med dem?

Men jo, jeg synes også det er frækt. Det er noget griseri vi har
fået siden en eller anden idiot til statsminister indførte
begrebet "brugerbetaling". Firmaerne opkrævede det samme som før,
men så lagde de bare gebyrer oveni.

Så man kan sige at vi ligger som vi har stemt til
Folketingsvalget.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Snakee (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 04-02-07 03:07

Sun, 28 Jan 2007 14:28:07 +0100. skrev Bertel Lund Hansen:


> Så man kan sige at vi ligger som vi har stemt til
> Folketingsvalget.

Hvad er dog det for noget fordrukkent sludder. Hvad har folketinget,
brugerbetaling og CBBs priser med hinanden at gøre.

Der er da ikke sådanne gebyrer hos Telmore

Godt nok er jeg enig med dig i at Statministeren skulle hænges i en
flagstang, i kronjuvelerne men jeg har ærlig talt svært ved at se hvad
brugerbetaling har med CBBs frækheder at gøre.

Snakee

Carsten \(H\) (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 04-02-07 09:17


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:1rpoq4sorxstr$.1lz6v777d5vmk.dlg@40tude.net...
> kenneth.g skrev:
>
>> Frækt eller hvad ?
>
> Det stod vel i den aftale du indgik med dem?
>
> Men jo, jeg synes også det er frækt. Det er noget griseri vi har
> fået siden en eller anden idiot til statsminister indførte
> begrebet "brugerbetaling". Firmaerne opkrævede det samme som før,
> men så lagde de bare gebyrer oveni.
>
> Så man kan sige at vi ligger som vi har stemt til
> Folketingsvalget.

Og det går jo så meget godt!

Et firma skal have dækket sine omkostninger, din læge skal jo også have 400
kr. for at underskrive et stykke papir på du er syge, det er da mere frækt,
men han skal jo også leve.



Bertel Lund Hansen (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-02-07 10:51

Carsten (H) skrev:

> Et firma skal have dækket sine omkostninger, din læge skal jo
> også have 400 kr. for at underskrive et stykke papir på du er
> syge, det er da mere frækt, men han skal jo også leve.

Vi snakker ikke om at leve.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Carsten \(H\) (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 04-02-07 11:10


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:j5c2osi9vngn.13i0eb7rfxnw1.dlg@40tude.net...
> Carsten (H) skrev:
>
>> Et firma skal have dækket sine omkostninger, din læge skal jo
>> også have 400 kr. for at underskrive et stykke papir på du er
>> syge, det er da mere frækt, men han skal jo også leve.
>
> Vi snakker ikke om at leve.

Det gør vi da, jeg går da på arbejde for at have råd til at leve og et firma
tjener penge for at overleve.
CBB findes jo ikke bare fordi de synes det er skide spændne at sælge folk
taletid, de skal tjene penge og alt hvad man fortager sig som firma skal jo
helst give et overskud eller dække sine omkostninger ind, så 50 kr. for tid,
administration og bank gebyr, porto mm. for at udbetale rest saldo, det er
vel ok. Man skal da bare være glad for at det kan lade sig gøre at få sine
penge tilbage for en vare man har købt, bare fordi man ikke gider at bruge
den.
Fin service.

Man kan ikke bare sige det er frækt uden at sætte sig ind i hvad der ligger
bag.
Synes også det er frækt at jeg skal betale 39% i skat, men når jeg nu tænker
over det, så er det vist meget godt givet ud.



Snakee (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 05-02-07 01:56

Sun, 04 Feb 2007 11:10:13 +0100. skrev Carsten (H):


> Man kan ikke bare sige det er frækt uden at sætte sig ind i hvad der ligger
> bag.
> Synes også det er frækt at jeg skal betale 39% i skat, men når jeg nu tænker
> over det, så er det vist meget godt givet ud.

Det er ikke det at det koster noget for dem at tilbagebetale pengene det
er moralen hos sådan et firma der er noget galt med. Indtjeningen er
hurtigt i hus for sådan et firma så udbetalingen bliver kun en formsag.
Til gengæld er der noget moralsk forkasteligt i at man er så stupid at
tage penge for at folk kan få deres egne penge det burde være en gestus
fra et firmas side at sige ordentlig farvel til sine kunder i alle
tilfælde. At sende dem et gebyr signalerer for mig en slags "nåh nu
forlader han os og vi er godt sure så han får et ORDENTLIGT los han kan
mærke, nu skal vi fandme give ham"-attitude. Sådan en kunde kunne jo
en dag overveje at komme igen men man vil vel nødig komme tilbage til et
firma der er så lidt servicemindede at de tager penge for den slags.

Så den slags kan hurtig give bagslag især når der er andre firmaer som
bare siger pyt det kan jo være han kommer igen en anden dag eller vi får
da i det mindste en ordentlig omtale.

Se nu bare hvad CBBs gestus har medført: et indlæg på usenet er
blevet postet hvor de bliver svinet til. Havde de bare givet pengene var
det jo ikke sket vel?

Snakee

Carsten \(H\) (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 05-02-07 09:24


"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
news:pan.2007.02.05.00.56.07.486437@mail.tak...
>
> Det er ikke det at det koster noget for dem at tilbagebetale pengene det
> er moralen hos sådan et firma der er noget galt med.

Moralen?
Det er da det samme alle andre steder.

> Indtjeningen er
> hurtigt i hus for sådan et firma så udbetalingen bliver kun en formsag.

Ja for dig er det bare en form sag, men der ligger altså et stykke arbejde
bag og jeg ved ikke med dig, men jeg vil have penge for alt det arbejde jeg
udfør.

> Til gengæld er der noget moralsk forkasteligt i at man er så stupid at
> tage penge for at folk kan få deres egne penge det burde være en gestus
> fra et firmas side at sige ordentlig farvel til sine kunder i alle
> tilfælde.

Gestus, det er jo en forretning og ikke en gavebod!
Kunden har købt og betalt for et produkt og fordi kunden ikke længere gider
at være kunde der og bruge sit købte produkt færdig, skal man et eller andet
sted bare være glad for at man kan få sine penge retur, det er en service i
sig selv.

> At sende dem et gebyr signalerer for mig en slags "nåh nu
> forlader han os og vi er godt sure så han får et ORDENTLIGT los han kan
> mærke, nu skal vi fandme give ham"-attitude. Sådan en kunde kunne jo
> en dag overveje at komme igen men man vil vel nødig komme tilbage til et
> firma der er så lidt servicemindede at de tager penge for den slags.

Det er så synd for dig, for det firma der tilbyder samme alternativer har
samme service den dag du forlader dem.
Men du kunne tænke, fedt! jeg kan få de penge jeg har på min konto udbetalt
mod et gebyr der skal dække deres omkostninger.

> Så den slags kan hurtig give bagslag især når der er andre firmaer som
> bare siger pyt det kan jo være han kommer igen en anden dag eller vi får
> da i det mindste en ordentlig omtale.

Er der det?


> Se nu bare hvad CBBs gestus har medført: et indlæg på usenet er
> blevet postet hvor de bliver svinet til. Havde de bare givet pengene var
> det jo ikke sket vel?

Vis mig et Teleselskab der IKKE er blevet svinet til på usenet!!!
Det her betyder INGEN ting, jeg har så lige rost dem og årsregnskabet viser
at det går godt, så lidt ris fra kunder der har ondt bag i når de skal
betale kan vist ikke skade dem.

Når man som kunde vælger feks. et discount teleselskab som CBB, så må man jo
gøre op med sig selv om hvad der er vigtigst, service, gebyr og priser for
deres tjenester.

Skal man have god service, så er det nok ikke et discount selskab man skal
have, men er det lave priser, så er de et godt valg, men hvad de sætter til
på gyngerne, må de tjene ind på karrusellen i form af gebyr.

Selv bankerne har fundet ud af det.

Carsten



Per Thomsen (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 05-02-07 10:59

>> Det er ikke det at det koster noget for dem at tilbagebetale pengene det
>> er moralen hos sådan et firma der er noget galt med.
>
> Moralen?
> Det er da det samme alle andre steder.

Troede entlig kun det var kvinder der generaliserede på den måde.:)
Telmore tilbyder at overføre pengene til din bankkonto eller en anden
Telmorekonto fvit og frit.
Hvis du vælger at få pengene udbetalt kontant, koster det.

>> At sende dem et gebyr signalerer for mig en slags "nåh nu
>> forlader han os og vi er godt sure så han får et ORDENTLIGT los han kan
>> mærke, nu skal vi fandme give ham"-attitude. Sådan en kunde kunne jo
>> en dag overveje at komme igen men man vil vel nødig komme tilbage til et
>> firma der er så lidt servicemindede at de tager penge for den slags.
>
> Det er så synd for dig, for det firma der tilbyder samme alternativer har
> samme service den dag du forlader dem.
> Men du kunne tænke, fedt! jeg kan få de penge jeg har på min konto
> udbetalt mod et gebyr der skal dække deres omkostninger.

Nu er gebyrer mange ting. Men 50,- står ikke mål med besværet vedr.
overførslen.

> Skal man have god service, så er det nok ikke et discount selskab man skal
> have, men er det lave priser, så er de et godt valg, men hvad de sætter
> til på gyngerne, må de tjene ind på karrusellen i form af gebyr.

Hvilket selskab vil du så anbefale?
Ikke discount og med god service.

> Selv bankerne har fundet ud af det.

De opfandt det :)

Per




Snakee (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 04-02-07 03:10

Sun, 28 Jan 2007 11:03:05 +0100. skrev kenneth.g:


> Frækt eller hvad ?

Ja helt enig

Bare endnu een af rigtig mange gode grunde til IKKE at blive kunde hos
Club Blah Blah. Mage til useriøse firma og mage til frækhed.

Uanset om det så stod på tilmeldingsblanketten med store fede typer er
det en frækhed og en dårlig måde at behandle sine kunder på. Men det
lugter jo langt væk af at de mangler penge. Forhåbentlig lukker de så
snart også butikken. Det kan kun gå for langsomt.


Snakee

Kerim Ellentoft (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 04-02-07 03:19

Snakee <ingen@mail.tak> skrev :

>Men det
>lugter jo langt væk af at de mangler penge. Forhåbentlig lukker de så
>snart også butikken. Det kan kun gå for langsomt.

Mon?

Det er jo et selskab ejet af Telenor (hvorunder Sonofon også
hører).

--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)

Snakee (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 04-02-07 04:30

Sun, 04 Feb 2007 03:19:20 +0100. skrev Kerim Ellentoft:


> Mon?
>
> Det er jo et selskab ejet af Telenor (hvorunder Sonofon også
> hører).

Man har da lov at håbe


Snakee

Carsten \(H\) (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 04-02-07 09:20


"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
news:pan.2007.02.04.02.10.14.883609@mail.tak...
> Sun, 28 Jan 2007 11:03:05 +0100. skrev kenneth.g:
>
>
>> Frækt eller hvad ?
>
> Ja helt enig
>
> Bare endnu een af rigtig mange gode grunde til IKKE at blive kunde hos
> Club Blah Blah. Mage til useriøse firma og mage til frækhed.

Sådan noget sluder, det er sgu da ikke meget anderledes hos de andre.


> Uanset om det så stod på tilmeldingsblanketten med store fede typer er
> det en frækhed og en dårlig måde at behandle sine kunder på. Men det
> lugter jo langt væk af at de mangler penge. Forhåbentlig lukker de så
> snart også butikken. Det kan kun gå for langsomt.

Endnu noget kæmpe sluder!
Det går godt for CBB og tror mig, de lukker ikke med den pengemaskine de har
i ryggen.




Snakee (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 05-02-07 01:44

Sun, 04 Feb 2007 09:19:58 +0100. skrev Carsten (H):


> Sådan noget sluder, det er sgu da ikke meget anderledes hos de andre.

Hvis du læste tråden ville du vide at det ikke var alle der brugte den
praksis. Som jeg læser det ser det ud til at Telmore i hvert fald ikke
gør det. Det er en rigtig dårlig måde at sige farvel til sine kunder
på og man er i hvertfald rimelig sikker på at de fleste af kunderne ikke
kommer igen senere med sådan en salut


> Endnu noget kæmpe sluder!
> Det går godt for CBB og tror mig, de lukker ikke med den pengemaskine
> de har i ryggen.

Ja jo flere kunder de kan fuppe og svindle jo bedre går det for
pengemaskinen

Snakee

Carsten \(H\) (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 05-02-07 09:27


"Snakee" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
news:pan.2007.02.05.00.43.46.686156@mail.tak...
> Sun, 04 Feb 2007 09:19:58 +0100. skrev Carsten (H):
>
>
>> Sådan noget sluder, det er sgu da ikke meget anderledes hos de andre.
>
> Hvis du læste tråden ville du vide at det ikke var alle der brugte den
> praksis. Som jeg læser det ser det ud til at Telmore i hvert fald ikke
> gør det. Det er en rigtig dårlig måde at sige farvel til sine kunder
> på og man er i hvertfald rimelig sikker på at de fleste af kunderne ikke
> kommer igen senere med sådan en salut

Sjovt, TDC bruger det!
Tror bestemt ikke at de fleste lader sig genere at den slags bagateller, men
der er jo altid nogen.


>> Endnu noget kæmpe sluder!
>> Det går godt for CBB og tror mig, de lukker ikke med den pengemaskine
>> de har i ryggen.
>
> Ja jo flere kunder de kan fuppe og svindle jo bedre går det for
> pengemaskinen

Det er jo noget lort at lukke ud!
De har jo ikke fubbet eller svindlet nogen, men du er vist bare en af de der
kunder der aldrig bliver tilfreds, med mindre det er gratis.

Carsten



Per Thomsen (05-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 05-02-07 11:14

>>> Sådan noget sluder, det er sgu da ikke meget anderledes hos de andre.
>>
>> Hvis du læste tråden ville du vide at det ikke var alle der brugte den
>> praksis. Som jeg læser det ser det ud til at Telmore i hvert fald ikke
>> gør det. Det er en rigtig dårlig måde at sige farvel til sine kunder
>> på og man er i hvertfald rimelig sikker på at de fleste af kunderne ikke
>> kommer igen senere med sådan en salut
>
> Sjovt, TDC bruger det!
> Tror bestemt ikke at de fleste lader sig genere at den slags bagateller,
> men der er jo altid nogen.

Hvis det er bagateller, vil jeg gerne bede om fire. (Står lige og skal i
biffen :))

> De har jo ikke fubbet eller svindlet nogen, men du er vist bare en af de
> der kunder der aldrig bliver tilfreds, med mindre det er gratis.

Selvfølgelig er det ikke svindel. Kunden har jo accepteret betingelserne ved
oprettelsen af aftalen.

Per




Carsten \(H\) (04-02-2007)
Kommentar
Fra : Carsten \(H\)


Dato : 04-02-07 09:14


"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse
news:45bc74e7$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Frækt eller hvad ?

Nej, det hedder administrations gebyr, det er jo en forretning.



Michael (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 28-01-07 11:31

Kim skrev:

>Jeg vil høre om man kan kræve penge indbetalt til sin mobiludbyder tilbage.
>Årsagen er, at jeg gerne vil skifte udbyder, men jeg har en del kr. stående
>hos min nuværende udbyder (cbb)
>
CBB er meget svære at danse med når det gælder tilbagebetaling af
restbeløb (egen erfaring). Måtte kontakte dem utallige gange før jeg
så nogen penge. Det var åbenbart ikke noget de var meget for. Det er
dog et par år siden nu, så tingene kan have ændret sig. Telmore
derimod er der aldrig problemer med når jeg har opsagt/flyttet et
nummer. Der kommer en check/overførsel til en anden mobilkonto efter 4
uger.


--
/signature offline

Kim (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 28-01-07 11:44

Tak for alle de fine svar!

//Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste