online-kort på mobilen?
Fra : P V Jørgensen

Dato : 14-01-07 13:57

Findes der online-kort tilpasset mobil-browseren, så man kan finde kort over
det område, som man lige befinder sig i? Jeg tænker her ikke på en desideret
GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det Levende Danmarkskort".
Telefonen er en SE K750i

P.V. Jørgensen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-01-07 14:11

P V Jørgensen wrote :
> [...]
> GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det Levende Danmarkskort".

mobil.dgs.dk
wap.eniro.dk

"Det undrer mig, at de rige ikke har det sjovere med deres rigdom. Du
skal jo helt tilbage til Simon Spies, før du havde et kapitalistisk
møgdyr, der havde det sjovt." - Erik Clausen

Fra : P V Jørgensen

Dato : 14-01-07 15:52

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> mobil.dgs.dk
> wap.eniro.dk

Tak for svar. Fin tjeneste, dgs har med luftfoto. Den springer bare i
lokaliteterne ved zoom (lige pludselig på Rådhuspladsen ved udzoomning fra
Varde):-/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-01-07 14:33

"P V Jørgensen" <pvfjern@nospamprivat.dk> wrote in

> [...]
> på en desideret GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det
> Levende Danmarkskort". Telefonen er en SE K750i

www.nav4all.com

Det er ganskevist tænkt som et navigationssystem, men det kan sagtens
bruges til det du ønsker. Det kræver blot du ved hvor du er.

Virker stortset verden over, koster gratis og er på dansk.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 14-01-07 16:01

Ser lovende ud. Prøver senere. Måske man skulle onvestere i en GPS-modtager.
Tak for svar.

P.V. Jørgensen

Fra : Pistolprinsen

Dato : 14-01-07 17:06

> [...]
> over det område, som man lige befinder sig i? Jeg tænker her ikke på en
> desideret GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det Levende

Jeg har selv dette her Danmarks kort installeret på min SE K750i:

http://www.gadgetgeek.dk/java/apps/dk-map/

Uhyre detaljeret ...

Pistolprinsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-01-07 18:00

Pistolprinsen expressed precisely :
> Uhyre detaljeret ...

Det er da noget af en overdrivelse - bedste zoom kan indeholde hele
Esbjerg på et billede, det kan man da ikke bruge til særlig meget...

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-07 18:32

"P V Jørgensen" <pvfjern@nospamprivat.dk> skrev:

> [...]
>GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det Levende Danmarkskort".

http://www.google.com/gmm/index.html

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Fra : P V Jørgensen

Dato : 16-01-07 18:53

Så vidt jeg kan se, er det beregnet til Palm OS, eller er der noget jeg har
misforstået?

P.V. Jørgensen

Fra : P V Jørgensen

Dato : 16-01-07 19:10

Sorry, det virker fantastisk.

P.V. Jørgensen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 17-01-07 17:56

> Sorry, det virker fantastisk.
> --

Også i DK, der hvor jeg læser er det kun i USA?

Fra : P V Jørgensen

Dato : 17-01-07 22:28

Virker også i DK.
Det virker ligesom Google Earth. Man skal bare "dreje" om til Europa og så
zoome ind på ønsket lokalitet. Man kommer rigtig tæt på. Er stadig lidt
imponeret.

P.V. Jørgensen

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:45ae5539$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Morten Vadskær

Dato : 22-01-07 17:28

P V Jørgensen wrote:
> Sorry, det virker fantastisk.
Hmm - hvordan henter I det? Jeg får kun en PRC-fil og den kan vel næppe
bruges på min Sony Ericsson K790i. Hvad kører I det på?

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : P V Jørgensen

Dato : 22-01-07 21:00

I mobiltelefonens browser indtaster du: mobile.google.com/gmm . Her får du
mulighed for at downloade Google maps.

P.V. Jørgensen

Fra : Morten Vadskær

Dato : 23-01-07 09:11

P V Jørgensen wrote:
> I mobiltelefonens browser indtaster du: mobile.google.com/gmm . Her får du
> mulighed for at downloade Google maps.

Ja for den... Lækkert. Tak

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-01-07 16:43

"P V Jørgensen" <pvfjern@nospamprivat.dk> skrev i en meddelelse
>I mobiltelefonens browser indtaster du: mobile.google.com/gmm . Her får du
>mulighed for at downloade Google maps.

Måske jeg ikke fatter en brik, men DK er ret lille og da helt umulig at se
veje eller andet og hvis man forsøger at zoome ind, siger den at det ikke er
muligt.

Hjælp.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Morten Vadskær

Dato : 21-01-07 19:17

P V Jørgensen wrote:
> [...]
> GPS-løsning, men bare et kortudsnit i stil med "Det Levende Danmarkskort".
Jeg bruger Wayfinder Earth. Synes det er ret godt. Du kan hente det her
http://www.wayfinder.com/products/wayfinder_earth.en.php?link_id=spot

Morten

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler