Bedste PHP-bog
Fra : Steffen V Petersen

Dato : 30-06-01 09:03

Hej

Jeg synes lige jeg vil lære PHP (c;

Så vil jeg høre, om der er nogle bøger i kan anbefale. Jeg kender en del til
HTML, intet til databaser og en anelse til programmering. Bogen må gerne
kunne bruges som opslagsbog bagefter - men det er ikke et krav. Dansk eller
engelsk er ligegyldigt.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-06-01 09:53

"Steffen V Petersen" <svp@bonbon.net> wrote in
<3b3d879c$0$3242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

> [...]
>til HTML, intet til databaser og en anelse til programmering. Bogen må
>gerne kunne bruges som opslagsbog bagefter - men det er ikke et krav.

"PHP and MySQL Web Development" af Luke Welling og Laura Thomson har jeg set
få ros som introduktionsbog flere gange.

Det er IMO ikke så vigtigt at have en opslagsbog når man først er flyvende,
www.php.net/manual/ er ganske fremragende til dette formål (og kan
downloades til lokalt brug). Det samme gælder for mySQL manualen.

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 30-06-01 11:29

"Kasper Damkjær" <kd42@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Steffen V Petersen" <svp@bonbon.net> wrote in

> <3b3d879c$0$3242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

<snip>

> "PHP and MySQL Web Development" af Luke Welling og Laura Thomson har jeg
set

> få ros som introduktionsbog flere gange.

Omhandler den ikke PHP3? - Er der endnu ikke udgivet bøger om PHP4?

--

Venlig hilsen

Steffen V Petersen

svp@bonbon.net

Dixi...

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 30-06-01 11:39

Steffen V Petersen wrote in <3b3da9c3$0$4668$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

> Omhandler den ikke PHP3? - Er der endnu ikke udgivet bøger om PHP4?
yoda samt php4- yoda e.g. : Web Application Development with PHP af Till
Gerken og Tobias Tatschiller. Men prøv at gå ind på amazon og tjek det.
--
/* Best regards
Steven Bergstedt

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 30-06-01 11:44

> [...]
> www.php.net/manual/ er ganske fremragende til dette formål (og kan
> downloades til lokalt brug). Det samme gælder for mySQL manualen.

Jeg vil faktisk mene at PHP-manualen er god nok til at stå alene, evt sammen
med sider som www.php.dk og http://webcafe.dk osv. , Men manualen er på
engelsk.

Desuden vil jeg gerne anbefale phpMyAdmin (pgMyAdmin til PostGres) til at
hjælpe med database-overblikket.

/rs
www.daimi.au.dk/~rasmus

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 30-06-01 11:59

Rasmus E. Simonsen wrote in <9hkai1$eoa$1@news.net.uni-c.dk>:

> [...]
> er på engelsk.
>
> Desuden vil jeg gerne anbefale phpMyAdmin (pgMyAdmin til PostGres) til at
Jeg tror nu det er en god idé at finde sig en god bog, hvis man ingen
erfaringer har hvad angår programmering (henblik på c).
Hvis man kender til c og har arbejdet med det skulle det ikke være noget
problem overhoved, at gå i gang med PHP. Hvad angår MySQL er det korrekt at
de har en genial manual der ligger på deres homepage http://www.mysql.com
til div. opslag. Udover det ligger der nogle gode tuts til både PHP og
MySQL på http://www.devshed.com

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-06-01 15:22

On Sat, 30 Jun 2001 12:44:17 +0200, "Rasmus E. Simonsen"
<rasmus@daimi.au.dk> wrote:

>Jeg vil faktisk mene at PHP-manualen er god nok til at stå alene, evt sammen
>med sider som www.php.dk og http://webcafe.dk osv. , Men manualen er på
>engelsk.

Jeg ved ikke om man som 100% nybegynder vil kunne bruge det.
Jeg havde lidt erfaring med ASP i forvejen, og jeg er gået frem med
manualen for den største del. Derudover også webcafe, og nogen engelske
PHP sites.

Og så at spørge herinde når der var problemer selvfølgelig ;)

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Jesper

Dato : 30-06-01 22:56

> Jeg ved ikke om man som 100% nybegynder vil kunne bruge det.

Det kan de! Da jeg startede på PHP for ca 6 md siden, havde jeg kun kendskab til
HTML. Det var lært på html.dk og webcafe.dk. Da jeg syntes at jeg ikke kunne få
mere ud af HTML, gik jeg bare vidre med webcafe.dk's artikler om PHP, og det var
faktisk ikke det store problem! Ok, Webcafe.dk's artikler er ret grundliggende,
men jeg har alså ikke haft brug for en bog i nu!

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 30-06-01 11:32

Steffen V Petersen wrote in <3b3d879c$0$3242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>:

> [...]
> til HTML, intet til databaser og en anelse til programmering. Bogen må
> gerne kunne bruges som opslagsbog bagefter - men det er ikke et krav.
På amazon er der en rate incl comment til næsten alle bøger:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/286667/
ref=b_h__brbx_c_2_2/202-4075348-4096603

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-06-01 12:09

Steven Bergstedt <mail@linuxguru.dk> wrote in message
> Steffen V Petersen wrote in

> På amazon er der en rate incl comment til næsten alle bøger:
> http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/286667/
> ref=b_h__brbx_c_2_2/202-4075348-4096603

Jeg har lige købt bogen igennem forlaget globe til 600 kr med porto

Ole

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 30-06-01 12:10

Ole Madsen wrote in <9hkbjm$9c7$1@news.inet.tele.dk>:

> Jeg har lige købt bogen igennem forlaget globe til 600 kr med porto
Jeg ref. til det nyeste PHP-litt og dermed ikke nogen speciel title:)

Fra : Morten Hessellund

Dato : 01-07-01 16:08

Jeg har haft stor glæde af følgende tre bøger:

Julie Meloni: PHP: Fast and easy web development (rigtig god og pædagogisk
begynderbog)
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/076153055X/qid=993999910/sr=1-13/02
6-7457769-8845263

Choi et.al.: Beginning PHP4 Programming
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1861003730/qid=994000036/sr=1-1/026
-7457769-8845263

Paul DuBois: MySQL
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0735709211/o/qid=993999816/sr=8-3/0
26-7457769-8845263

Og så selvfølgelig diverse online-kilder (bl.a. phpbuilder.com, devshed.com,
webmonkey.com)

Morten