hvordan sendes SMS til udlandet?
Fra : 2

Dato : 05-01-07 14:37

Hej forleden sendte jeg en sms til England, men den er aldrig nåede
frem. Kan det være der skal være pauser i indtastning af landekode
og område nr før selve mtlf?
Og hvordan gør man så det?

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-07 15:23

2 skrev:

> Hej forleden sendte jeg en sms til England, men den er aldrig nåede
> frem. Kan det være der skal være pauser i indtastning af landekode
> og område nr før selve mtlf?

Jeg har sendt sms'er til Sydafrika. Jeg gjorde det ved at svare
på sms'er, så nummeret fik jeg automatisk, men jeg husker ikke at
der skulle være noget særligt ved det. Der var ingen tekniske
problemer, og jeg sendte til et lokalt taletidskort (ikke noget
roaming).

--
Bertel

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-01-07 19:33

2 wrote:
> Hej forleden sendte jeg en sms til England, men den er aldrig nåede
> frem. Kan det være der skal være pauser i indtastning af landekode
> [...]
Du burde kunne skrive uden problemer til udenlandske mobiler. Jeg gør
det selv til både engelske og svenske. Jeg har et engelsk mobilnummer
gemt i adressebog og der har jeg sat +44 foran. Det virker helt fint.

Fra : Gunnar007

Dato : 05-01-07 23:19

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej forleden sendte jeg en sms til England, men den er aldrig nåede
> frem. Kan det være der skal være pauser i indtastning af landekode
> og område nr før selve mtlf?
> Og hvordan gør man så det?

Har du telmore, og ikke er tilmeldt udenlands telefoni, kan du ikke sende
sms til udlandet..

Hilsen G

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 00:23

Gunnar007 used his keyboard to write :
> Har du telmore, og ikke er tilmeldt udenlands telefoni, kan du ikke sende sms
> til udlandet..

Jo man kan.

If you trust Google more than your doctor than maybe it's time to
switch doctors. - Jadelr and Cristina Cordova

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-07 07:35

Henrik Stidsen skrev:

> Jo man kan.

Jeg kunne ikke da jeg var kunde hos dem - ikke før jeg meldte mig
til udlandstelefoni.

--
Bertel

Fra : Michael

Dato : 06-01-07 11:45

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg kunne ikke da jeg var kunde hos dem - ikke før jeg meldte mig
>til udlandstelefoni.

Klippet fra https://www.telmore.dk/productsinfo/foreigncalls/info.do

"Det kræver heller ikke tilmelding til udlandstelefoni at smse til
udenlandske mobilnumre. Sms fra Danmark til udenlandske mobilnumre
koster 2,70 kr. uanset, hvilket land du sender sms til."

Jeg har også sendt sms til udlandet og har _aldrig_ været tilmeldt
udlandstelefoni.

--
/signature offline

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 14:44

Bertel Lund Hansen expressed precisely :

> Jeg kunne ikke da jeg var kunde hos dem - ikke før jeg meldte mig
> til udlandstelefoni.

Jeg har, ligesom Michael, sagtens kunne sende SMS til udlandet uden at
være tilmeldt udlandstelefoni.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-01-07 17:29

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg kunne ikke da jeg var kunde hos dem - ikke før jeg meldte mig
> til udlandstelefoni.

Jeg har heller ikke haft problemer med at sende til udlandet (Sverige,
Holland og Spanien) uden at være tilmeldt udlandstelefoni.

Søren

Fra : Daniel

Dato : 06-01-07 13:20

I meddelse: news:r2lsp215c6jt2bme67acitc84q91ein8mj@4ax.com,
griflede 2:
> Hej forleden sendte jeg en sms til England, men den er aldrig nåede
> frem. Kan det være der skal være pauser i indtastning af landekode
> og område nr før selve mtlf?
> Og hvordan gør man så det?

Det eneste, så vidt jeg ved, du skal være opmærksom på, er at hvis nummeret
(uden landekode eller noget) starter med '0', skal dette IKKE med når du
sætter landekoden foran....

Hygge..
Daniel

Fra : 2

Dato : 08-01-07 12:25

On Sat, 6 Jan 2007 13:19:51 +0100, "Daniel" <not4junk@FJERNc.dk>
wrote:

> [...]
>(uden landekode eller noget) starter med '0', skal dette IKKE med når du

Tak for jeres svar jeg har sendt sms igen på 2 forskellige måder.
med og uden 0 (nul) i områdenr.
Jeg har M1 som mobilselskab.

vedkommendes mtlf nr.
07074 _ _ _ _ _ _ altså 6 ciffer ekstra

indtaster så

0044 07074 _ _ _ _ _ _

0044 7074 _ _ _ _ _ _

men jeg ved selvfølgelig ikke om sms ikke når frem, eller om
vedkommende ikke svarer, eller at retursvar går tabt.

Når man indtaster et nyt mtlf i DK så er der bare 8 ciffer, men
gemmer man et mtlf nr man har fået svar fra står der +45 foran de 8
ciffer. Nok er landekode 45 for DK men hvad funktion har +45
egenlig?

Torben

Fra : Daniel

Dato : 12-01-07 17:15

I meddelse: news:to94q29po4785578p3fe2dpgl098h2n0b1@4ax.com,
griflede 2:
> [...]
> gemmer man et mtlf nr man har fået svar fra står der +45 foran de 8
> ciffer. Nok er landekode 45 for DK men hvad funktion har +45

Jeg ved ikke om du godt kan sende ved at skrive 0044 som du har gjort... På
en mobil er det en god idé altid at skrive +44 i stedet. Plusset gør, at
ligemeget hvor i verden du er, så ved operatøren at når der står + skal den
ud af landet... - altså i stedet for at skrive 00 fra DK....
Og det at der står +45 fra danske numre, er vel bare at sådan bliver de
registreret på nettet. Og som nævnt er fordelen også, at når du gemmer
nummeret MED +45, så kan du uden problemer ringe til det fra udlandet. Hvis
du fra udlandet sender en sms til et dansk nr. behøves ikke +45, da det i
stedet skal stå foran nummeret til beskedcentralen....