Skærmfejl 6111 Nokia
Fra : jvj

Dato : 04-01-07 15:14

Hej

Jeg er Newbee her

Min søn fik sig d 18/10-06 en nokia 6111. Forleden morgen morgen fandt
han sin telefon med en ikke fungerende skærm. Der er ikke nogen skade
udvendigt på skærmen men det ser ud som om "krystallerne" rt
regnbuefarvede/brændt af på dispayet.

Det er ingen skrammer elle rtryk at se , telefonen har ikke været uden
for huset , og fugt er udelukket.

Forhandleren ( Expert i Ribe) afviser straks og ser det er en
selvforskyldy skade

Nogen input eller gode råd ?

hilsen jørgenvj

Fra : Christian F

Dato : 04-01-07 21:29

Hej
Hvis displayet er pixeleret / ligner sort blæk som flyder ud, skyldes det at
telefonen har været tabt eller fået et tryk.
(så måske din søn ikke taler helt sandt - det kan ikke ske af sig selv!)

Displayet inde under er lavet med en meget tynd glasplade, coveret udenpå af
plastik.
Derfor kan displayet sagtens været revnet uden at der ellers er synlige
skader udenpå.

Dette er desværre ikke omfattet af reklamationsretten
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/klag-hurtigst-muligt/mobiltelefon-revne-i-display/

Mvh Christian

Fra : jvj

Dato : 04-01-07 21:37

ej Jo men er det ikke forretningen der det første 1/2 efter købet der
skal "bevise" at det er et tryk eller slag det har gjort det. Telefonen
eller skærmcoveret har ikke så meget som en ridse......

hilsen jørgen

Fra : Christian F

Dato : 04-01-07 22:24

> [...]
> "bevise" at det er et tryk eller slag det har gjort det. Telefonen eller
> skærmcoveret har ikke så meget som en ridse......

Jo men det ville de også nemt kunne gøre.
Tro mig, som mobilforhandler kan man hurtigt se om det er en "alm"
displayfejl eller om det er fordi den har lidt overlast - det er stort set
sjældent at tage fejl af, når man har set det så mange gange.

Du kan selvfølgelige også insistere på at sende den til service hos en
sagkyndig tekniker, men resultatet vil blive det samme og mange steder
koster det et gebyr for undersølgelsen hvis skaden er selvforskyldt.

Mvh Christian

Fra : jvj

Dato : 04-01-07 21:38

I dit link er jo beskrevet at glasset er revnet det er det ikke tale om
i mit tilfælde... der er intet at se på glasset....

hilsen jørgen

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-01-07 10:05

Glasset behøver ikke at være revnet, for at displayet går i stykker, stød
kan i mange tilfælde være nok....

Nu er det nok heller ikke den bedste telefon at købe til sin søn, da der er
mange der har problemer med netop denne model. Software opdateringer er ikke
nok, det er elektoniken den er galt med...

Du skulle nok have købt en Nokia 6230i. Og så husk at køb en bæltetaske, for
det hjælper altså.