ring 08 så får jeg alarmcentralen ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 01-01-07 17:36

når jeg ringer 08 så får jeg alarmcentralen.. er det normalt ? min kærestes
tlf gør det ikke.
jeg har hørt at ens tlf bliver aflyttet når den gør det nummer der. er der
noget om det eller hvad går det ud på ?
det burde en tlf vel ikke kunne gøre ved at taste 08 og ring op?

mvh klaus nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-07 23:19

Klaus Nielsen brought next idea :
> [...]
> noget om det eller hvad går det ud på ?
> det burde en tlf vel ikke kunne gøre ved at taste 08 og ring op?

08 er for mexicanere (svjh ?) hvad 112 er for europæere og 911 er for
amerikanere. Det er et nødkaldsnummer som ligesom de to andre er kodet
ind i GSM netværket. Du vil også få alarmcentralen hvis du ringer 911.

Og nej, du bliver ikke aflyttet ved at ringe det nummer, ikke af andre
end alarmcentralen.

Som en lille bonusinfo kan det nævnes at opkald til 112 ikke bliver
lagret i opkaldslisten på en SonyEricsson telefon.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 01-01-07 17:54

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie

okay fedt nok.. min tlf er en motorola a920. og kærestens er en ?nokia...
jeg spurgte andre nokia brugere. nu. de gør det ikke. men samsung tlf gør..
så det kan vel ikke være andet end nogen genveje komandoer..

mvh klaus nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-07 00:04

Klaus Nielsen skrev:

> okay fedt nok.. min tlf er en motorola a920. og kærestens er en ?nokia...
> jeg spurgte andre nokia brugere. nu. de gør det ikke.

Så kan det ikke være kodet ind i netværket.

På min telefon (SE K700i) er tre numre sat op som nødopkald. Det
er 112, 911 og 08. Jeg kan ikke ændre dem. Jeg ved ikke hvad der
sker hvis jeg bruger andet end 112, og jeg har ikke i sinde at
forstyrre alarmcentralen med et forsøg.

--
Bertel

Fra : Snuden

Dato : 02-01-07 01:29

> [...]
> er 112, 911 og 08. Jeg kan ikke ændre dem. Jeg ved ikke hvad der
> sker hvis jeg bruger andet end 112, og jeg har ikke i sinde at

Åhrrr, kom fresh Bertel

Fra : Stig Christensen

Dato : 02-01-07 11:11

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> er 112, 911 og 08. Jeg kan ikke ændre dem. Jeg ved ikke hvad der
> sker hvis jeg bruger andet end 112, og jeg har ikke i sinde at

Hvis du er hurtig så vil du heller ikke forstyrre dem,
mener at du bliver guidet til en talemaskine, der siger
'du har ringet til alarm 112' (eller noget i den stil),
og først 5 sekunder senere bliver du stillet igennem
til en medarbejder..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-07 18:44

Stig Christensen explained on 02-01-2007 :
> [...]
> 'du har ringet til alarm 112' (eller noget i den stil),
> og først 5 sekunder senere bliver du stillet igennem

Man får en maskine der siger at man har ringet til alarmcentralen og at
man vil blive stillet videre til den nærmeste alarmcentral. Men 5
sekunder - så lang tid går der ikke.

Did you ever walk into a room and forget why you walked in? I think
that's how dogs spend their lives. - Sue Murphy

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-01-07 20:46

> okay fedt nok.. min tlf er en motorola a920. og kærestens er en
?nokia...
> jeg spurgte andre nokia brugere. nu. de gør det ikke. men samsung tlf gør..

Jeg forstår bedre og bedre det enorme antal fejlkald alarmcentralen får
hvis det er ret brugt at sidde og lave sådanne ligegyldige "tests"..

--
Michael

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-01-07 10:57

On Mon, 01 Jan 2007 23:19:13 +0100 Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> sent the following smoke signals:

>08 er for mexicanere (svjh ?) hvad 112 er for europæere og 911 er for
>amerikanere. Det er et nødkaldsnummer som ligesom de to andre er kodet
>ind i GSM netværket. Du vil også få alarmcentralen hvis du ringer 911.

Har de ikke stadig 999 i England eller er de hoppet med på 112?

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Michael

Dato : 02-01-07 23:25

Klaus Nielsen skrev:

> [...]
>noget om det eller hvad går det ud på ?
>det burde en tlf vel ikke kunne gøre ved at taste 08 og ring op?

Klippet fra
http://en.wikipedia.org/wiki/UK_telephone_numbering_plan#Special_service_numbers

The UK has two free emergency numbers — the traditional 999, which is
still widely used, and the EU standard 112, which can be used in all
member states of the European Union. Both 999 and 112 are used to
contact all emergency services: Police, Fire Service, Ambulance
Service, Mountain Rescue, Coastguard and Cave Rescue. The chargeable
number 101 (10p per call) is being introduced in stages, with an aim
to cover all of England and Wales by 2008, for "non-urgent
emergencies". As of November 2006 however, it appears that owing to
low takeup in trial areas this proposal is on indefinite hold.

--
/signature offline