Nye kort i gamle telefoner - Skibsmobil
Fra : Erik D

Dato : 15-12-06 02:09

En Motorola International 1000 - Hvilke kort kan sådan en svend
exactly fungere med ?

Jeg bestilte først et almindeligt Telmore kort fordi drengen jeg talte
med mente, at "det virker på alle telefoner", men det virkede ikke.
Så sendte de mig et 16 KB kort. Det virkede heller ikke.

Til dem der ikke var så gamle dengang den kom frem, har jeg lagt et
billede af telefonen på:
http://www.flickr.com/photos/pelikanen/315637428/
Den er med ekstern kortlæser, som sidder nede i lukafet og er på
størrelse med en karton cigaretter

På kortlæseren står der:
Motorola package S2600AAA Model CCUF2170A MSN:910RSNC117

Er der nogen af jer evt. lidt ældre nørder her i selskabet, som gider
hjælpe mig med at få gang skibstelefonen igen ?

Erik

Fra : Erik D

Dato : 23-12-06 00:56

Det viser sig, at denne telefon var den allerførste GSM telefon, som
blev godkendt i Danmark - vistnok i 1992. Det fremgår af nummeret
CCUF2170A på den eksterne kortlæser
(http://www.flickr.com/photos/pelikanen/330443042/). Den bruger et 5 V
simkort. De laves ikke mere. Telefonen er en museumsgenstand. Øv bøv.