SEK800i - reset to factory defaults?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 13-12-06 16:21

Hej

Jeg har lige købt en ny SE K800i, og den er desværre inficeret med
TDC-logoer, FLY etc.

Kan jeg ikke gøre noget så jeg får den helt clean for alt det bras, eller
skal jeg fjerne tingene en ting af gangen?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-12-06 18:21

Jo du kan sagtens gøre noget ved det.
Telefonen skal debrandes, som typisk koster 100,-

Det er TDC der ligger deres egen menu i telefonen.
Du skal bare have en standard menu i istedet for.

Det kræver et besøg hos en unlocker.

Fra : Poul Pral

Dato : 13-12-06 18:36

> [...]
> Det er TDC der ligger deres egen menu i telefonen.
> Du skal bare have en standard menu i istedet for.

Og så ryger garantien sig jo nok en tur.

--
Mvh: Poul Pral
SUPER TILBUD på mobiltelefoni: http://poulpral.minven.dk/tilbud.pdf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-06 19:11

Poul Pral skrev:

> Og så ryger garantien sig jo nok en tur.

En egentlig garanti kan muligvis godt gøres betinget af at man
ikke opdaterer softwaren, men jeg tvivler stærkt på at det vil
holde i byretten.

Den lovsikrede reklamationsret ryger ingen steder. Det er ikke
anderledes end at ændre firmwaren i sin computer (eller andre
apparater). Det er de beregnet til.

Det er klart hvis nogen fjumrer så apparatet bliver ødelagt, så
er garanti og reklamationsret væk, men det har ikke noget
specielt med unlock- eller opdateringsprocessen at gøre.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 19:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Den lovsikrede reklamationsret ryger ingen steder. Det er ikke
> anderledes end at ændre firmwaren i sin computer (eller andre
> apparater). Det er de beregnet til.

Det er muligt, men ved uautoriseret software vil garantien stensikkert
bortfalde. Om det er tilfældet hvis der ilægges en open-market software,
tvivler jeg på, men jeg har selv set eksempler på "tweakede" software af
ukendt oprindelse, og der bortfaldt garantien - rimeligt nok.

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Fra : Peter SD.

Dato : 13-12-06 21:14

Hej.

Alene det faktum at de "kære" unlockere, bruger uautoriseret software for at
lægge en anden firmware i din telefon, er nok til at garantien bortfalder,
selv om det image der flashes evt. er originalt og fungerende, men eks.
de-brandet.....
Det er klart at eks. S/E ikke kan være ansvarlige for hvad en unlocker
"ødelægger" ved at opdatere eller de-brande en telefon, ved hjælp af
uautoriseret flash-software......

En anden ting er, hvis telefonen opdateres med anden sprog, så bortfalder
garantien også....

S/E, har en database de gæmmer disse oplysninger i, så hvis det bare én gang
konstateres på et serviceværksted at telefon med serienummer (IMEI) xyz er
pillet i, så er det sket......
- og det uanset om det er et tastatur, et joystick, eller whatever der ikke
har direkte med firmwaren at gøre der går i stykker, så dækker garantien
ikke længere.....

Men hvorfor ikke bare leve med det fly icon, det skader jo ikke noget......
- og når garantien så alligevel er udløbet på et tidspunkt, så kan man
bestemme sig til om du vil ofre de 100.-

--
Peter

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-12-06 19:55

Garantien ryger først, når man skilder telefonen ad indenfor garanti
perioden.

Fra : Peter SD.

Dato : 13-12-06 21:16

Hej.

> Garantien ryger først, når man skilder telefonen ad indenfor garanti
> perioden.

NOPE!

Det må du da meget gerne lige føre bevis for....
- det bliver svært, for det er simpelthen ikke korrekt !

--
Peter

Fra : PSY

Dato : 14-12-06 11:14

On Wed, 13 Dec 2006 21:16:08 +0100, "Peter SD."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

Jamen, går alle de udbyder installerede ting ikke væk, hvis man laver
en update over nettet ?

Ved ikke om man kan det på lige den mobil, men efter jeg lavede
update, forsvandt stort set alt fra min - selv dansk keyboard.

Bent W.

Fra : Peter SD.

Dato : 14-12-06 15:39

Hej.

> Jamen, går alle de udbyder installerede ting ikke væk, hvis man laver
> en update over nettet ?

Nej...!

> Ved ikke om man kan det på lige den mobil, men efter jeg lavede
> update, forsvandt stort set alt fra min - selv dansk keyboard.

Ok, hvor er den så købt ??
- hos 1cc.dk, eller en af de andre "billige" steder der parallel-importere
telefoner fra eks. polen og andre "billig-lande"..
Var den købt med original Dansk manual og dansk tekst på kassen ??
- ellers er det en af de "sjove" importerede mobiler fra disse firmaer, hvor
der heller ikke er officiel garanti.....

Det der ret sikkert er sket er at den har haft landekode der passer med den
fra et andet land, og så opdatere eks. SonyEricssons update-server den med
eks. polsk og eks. med de rigtige iconer/menu´er......

Har du en rigtig FLY-mobil fra TDC, så forsvinder eks. FLY-iconer osv. ikke
hvis man opdatere via Sonyericssons update-server....

(Det hele self. forudsat at det er en SonyEricsson at du har, da jeg ikke
ved hvordan det fungere med andre mærker...)

--
Peter

Fra : PSY

Dato : 15-12-06 09:02

On Thu, 14 Dec 2006 15:39:15 +0100, "Peter SD."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

>Hej.

>Ok, hvor er den så købt ??

Uha. Det ved jeg slet ikke.

Jeg købte den brugt i Gul og Gratis.

Det er muligvis en importeret, eller måske en meget tidlig version.

Bent W.